Säsongen 2010/2011

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av sthlm_dif »

Så jävla illa att aik får ett hemmaderby mer än oss. Det enda rätta vore att dela upp intäkterna i det femte derbyt.
Men gnhet har tur, och vad spelar det för roll egentligen? Vi slår dom i 5 raka i alla fall, och då kvittar det om vi tappar lite pengar jämt emot gnhet :wink:

För övrigt så är det skönt att vi får nöjet att ha 28 hemmamatcher i år istället för 27 som vi typ har haft de sjuttioelva senaste åren (?).
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

135 dagar kvar bara :P
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

http://www.difhockey.se/season - Hahaha, gillar att AJK ligger sist redan och DIF först ;)
DIF!
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

sthlm_dif skrev:Så jävla illa att aik får ett hemmaderby mer än oss. Det enda rätta vore att dela upp intäkterna i det femte derbyt.
Men gnhet har tur, och vad spelar det för roll egentligen? Vi slår dom i 5 raka i alla fall, och då kvittar det om vi tappar lite pengar jämt emot gnhet :wink:

För övrigt så är det skönt att vi får nöjet att ha 28 hemmamatcher i år istället för 27 som vi typ har haft de sjuttioelva senaste åren (?).
Vad jag förstått är det 28 matcher varannat år.
Om gnihet skulle stanna kvar så är det väl dessutom så att vi har 3 matcher mot dem på hemmaplan nästa år?
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Algot2003

Inlägg av Algot2003 »

Daniel942 skrev:http://www.difhockey.se/season - Hahaha, gillar att AJK ligger sist redan och DIF först ;)
Haha underbart gjort av webmastern :D
Man brukar ju lägga upp lagen i alfabetisk ordning innan några matcher, men det här var bättre. aik sist och hv precis före :D
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Snazzi skrev:Vad jag förstått är det 28 matcher varannat år.
Om gnihet skulle stanna kvar så är det väl dessutom så att vi har 3 matcher mot dem på hemmaplan nästa år?
Vi har haft 27 hemmamatcher de två senaste säsongerna, det är jag rätt övertygad om. Sen så om jag minns rätt så hade vi även det året innan det.
Vårt spelschema har alltid varit kasst jämt emot övriga topplagens, så jag är glad att det blir ändring nu. Men som vanligt så får vi spela sista matchen på bortaplan, hockeyligan vill inte att vi ska få ta oss till slutspel i sista omgången på hemmaplan om det vore jämnt i tabellen. Men någon sådan spänning ska vi inte behöva uppleva.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

sthlm_dif skrev:
Snazzi skrev:Vad jag förstått är det 28 matcher varannat år.
Vi har haft 27 hemmamatcher de två senaste säsongerna, det är jag rätt övertygad om. Sen så om jag minns rätt så hade vi även det året innan det.
Näru! Det är varannat år.
Honken

Inlägg av Honken »

aik tar rögles plats, vi hade tre hemmamatcher mot rögle förra året och skulle ha haft två i år om dom inte hade åkt ur. Sen att en del tycker att vi har ett dåligt spelchema?? Det är väl klubbarna som gemensamt lägger spelschemat.
Men det som förvånar mig är att första matchen efter nyår inte är en hemmamatch med tanke på Järnkaminernas dag.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Honken skrev: Men det som förvånar mig är att första matchen efter nyår inte är en hemmamatch med tanke på Järnkaminernas dag.
Både mot Skellefteå och Luleå så har JK dagen varit den andra matchen efter nyår. Så det har ju ingen betydelse egentligen, det är ju första hemmamatchen efter nyår som det är JK-dag.

EDIT: Jag har fått det till 7 lördagsmatcher på hemma-is, och 12 på borta. Borde inte det vara lite rättvisare fördelat?(Ingen aning om hur det sett ut förut)
Känns som att vi borde gå med lite förlust gentemot de andra lagen eftersom helgmatcher generellt lockar mer publik.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Canal+ gör om. http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... ortet.html

Kommer det innebära att det i framtiden blir som i fotbollen, att alla matcher spelas på olika dagar och olika tider?
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Riddarn stannar.
Användarvisningsbild
true-blue

Inlägg av true-blue »

Otroligt skönt att Ridderwall stannar. Viktigt!

Nu kände jag plötsligt guldvittring...! :twisted:
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

Bra att Riddan stannar. Men vem blir andra målvakt? Tar de in Tellan nu så måste väl han få första spaden? i artikeln låter det som Riddan ska bli ensam första målvakt...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Gillar inte det här. Alls.

Snart köper väl Viasat ES-rättigheterna, då ryker mitt Canal+ abonnemang all jävla världens väg.
tMy

Inlägg av tMy »

Snazzi skrev:Canal+ gör om. http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... ortet.html

Kommer det innebära att det i framtiden blir som i fotbollen, att alla matcher spelas på olika dagar och olika tider?
Nu blev jag förrvirrad :? , sänder de fortfarande samtliga av Djurgårdens matcher nästa säsong, men på en kanal?
Eller hur fan har de utformat den där kanalen?
Har Canal+ total och lär köpa canal+ max så jag lär ju få Canal+ hockey, förövrigt så tycker jag det var ett roligt initiativ med att visa försäsongs matcherna, mer hockey åt folket :D
DIF för alltid<3
Skriv svar