Hockeyminnen från säsongen 2009/2010

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Re: Hockeyminnen från säsongen 2009/2010

Inlägg av pulverapa »

Ispremiären i somras var ett härligt minne. Längtar som fan till nästa ispremiär! 8)
Användarvisningsbild
easer90
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av easer90 »

Det jag minns mest och kommer få äta upp är när jag blev avstängd från DIFs matcher 2,5 månader :P
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

easer90 skrev:Det jag minns mest och kommer få äta upp är när jag blev avstängd från DIFs matcher 2,5 månader :P
För? Du kan ju inte lämna det osagt nu. :roll:
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
easer90

Inlägg av easer90 »

Snazzi skrev:
easer90 skrev:Det jag minns mest och kommer få äta upp är när jag blev avstängd från DIFs matcher 2,5 månader :P
Roligare att lämna det åt er, kanske någon här inne kommer ihåg vad som hände matchen mot luleå 14 Januar :wink:
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

easer90 skrev:
Snazzi skrev:
Roligare att lämna det åt er, kanske någon här inne kommer ihåg vad som hände matchen mot luleå 14 Januar :wink:
Försökte du döda Wolmer Edqvist?
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

easer90 skrev:
Snazzi skrev:
Wolmer.

Men du har inte skrivit någonstans vad du gjorde, så kläm fram med det :D
DIF!
Användarvisningsbild
easer90

Inlägg av easer90 »

Det var min plan från början haha :roll: Jag kom endast till plexiglaset innan adrenalinet var slut :P och hjärnan tog över igen!
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

easer90 skrev:Det var min plan från början haha :roll: Jag kom endast till plexiglaset innan adrenalinet var slut :P och hjärnan tog över igen!
Fan vad jobbigt det måste känts att vara avstängd? :o Hemska tanke...
DIF!
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Daniel942 skrev:
easer90 skrev:Det var min plan från början haha :roll: Jag kom endast till plexiglaset innan adrenalinet var slut :P och hjärnan tog över igen!
Fan vad jobbigt det måste känts att vara avstängd? :o Hemska tanke...
Stanna kvar på läktaren nästa gång.
Fast jag förstår i och för sig hur du tänkte, för så arg jag var då har jag sällan varit.
Användarvisningsbild
easer90

Inlägg av easer90 »

Avstängningen förtjänade jag ju och den gjorde mig bara gott :D Nu tänker jag några gånger innan jag agerar på läktaren! Det roliga var att alla väktare/poliser trodde att jag vara alkoholpåverkad :P
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Otroligt intressant tråd, jag återkommer om några dar när jag fått tänka igenom vad i matchväg som etsas sig fast mest på minnet.

Vill hellre lyfta fram några enskilda individer som jag inte kan komma ifrån att nämna trots att det kanske mer hör hemma under hyllningstråden (sorry); tror aldrig jag varit med om en spelare som lyft sig så kopiöst med ansvaret som Oscar Eklund gjort. Jag gnällde så fruktansvärt hårt på honom match på match under grundserien för att helt och hållet göra en "Anrell" och ändra mig totalt när slutspelet drog igång. När Hardy gav honom förtroende växte han in i rollen med bravur och jag skulle nog påstå att han var en av våra bästa backar under slutspelet. Knappt så han gjorde ett misstag; spelade enkelt när det krävdes, följde med upp i anfallen när läget gavs, försökte proppa på när han fick chansen. SJUKT imponerad av Oscars utveckling.

Jimmie Ölvestad. Behövs några kommentarer?

Wesslaus slutspelslyft. Sanslöst skönt att se en målvakt i DIF som växte ut till en mur. Grymt hög nivå i samtliga slutspelsmatcher, fortsätter Gustaf på samma inslagna bana nästa säsong (om han nu inte lyfts över till NHL) så ser det väldigt bra ut.

Mackan Nilson. Levererade match efter match efter match... bra i början av slutspelet för att mattas av en aning. Om det nu var så att han spelade med en bihåleinflammation så är jag imponerad att han ens kunde snöra på sig grillorna. Tack för allt du gjorde den här säsongen Mackan! Love you.

Falk. Finns det någon mer laglojal spelare som gör det som behövs varje jävla dag?

Krüger, Josefson, Engqvist: alla 3 blivande superstars i NHL. Vilken säsong. Vilken utveckling. Otroligt glad för att fått sett dem i samma DIF-dress under en hel säsong.

Cehlin & Brodin: här har vi framtiden. Lägg på er 10KG muskler så blir ni ostoppbara.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Djurgården - Malmö, 14/8 2009.
http://www.difhockey.se/match.php?id=2390

Det här blev säsongens första match för min del, och vilken match! Djurgården hade lekstuga och sopade banan med stackars Malmö. 7-0 blev slutresultatet. Dom serverade ruskigt goda hamburgare där ute i Sollentuna och man stod bara och mös på läktaren. Det var väl egentligen då jag insåg charmen med ishockey i dom lite lägre divisionerna, så efter det så har jag faktiskt varit och kikat på mitt lokala Division 3-lag några gånger.

Jag längtar redan nu tills nästa försäsong börjar...

Ett annat minne ifrån försäsongen var matchen emot Färjestad där Jimmie tacklar in en Färjestadsspelare in i Färjestads avbytarbås!
Senast redigerad av Edin den 2010-04-25 22:46:22, redigerad totalt 1 gånger.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

24/9 2010, HV71 - DIF 7-6

Säsongens första match. Farsan fixade två biljetter till kinnarps, och vilken match vi fick se!

* Wesslau och Liv läckte som såll.
* Krüger gjorde 2+3
* Michael Holmqvist blev tacklad in genom dörren till ett av utvisningbåset och smällde till plexit i irritation mot idioten som har ansvar för att stänga dörren.
* 11:25, 3-0 Hv71 - 31:01 3-4 DIF
* Fimpen (tror jag) prickade stolpen i jakten på 7-7 kvittering.
* Puistola (den jävla fittan) crosscheckar Ölve efter slutsignalen och gör tillställningen ännu mer irriterad.

Vill också minnas att herr Sören Persson blåste sönder matchen totalt. Men vilken match det var!
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Acke83

Inlägg av Acke83 »

Ett av mina starkaste minnen är nog när Ölvestad klämmer in den mot färjestad i övertid på järnkaminernas och hela hallen bara exploderar. Kändes riktigt skönt kommer jag ihåg.

Fan ett annat minne är ju när modopolaren skulle fixxa plåtar till oss när det var slutsålt andra hemma mot dom, hamnade mitt i modoklacken...mitt i och längst fram. Kunde inte hålla mig ifrån att jubla när det blev mål heller. Duckade för varje kamera som dök fram också, hade jagat mig för livet om jag hamnat på bild där.
B.I.B.A skrev:24/9 2010, HV71 - DIF 7-6

Säsongens första match. Farsan fixade två biljetter till kinnarps, och vilken match vi fick se!
...
Minns också den :D Satt på jobbet laddad med öl och chips framför laptoppen :D Kändes redan där att dif hade något på gång, något man hade känt av redan på försäsongen. Minns nyströms twitter efter 3-0 till hv efter typ 10minuter "Välkommen till elitserien Hardy Nilsson". Det fick han äta upp :)
Användarvisningsbild
Tooga

Inlägg av Tooga »

Edin skrev:Djurgården - Malmö, 14/8 2009.
http://www.difhockey.se/match.php?id=2390

Det här blev säsongens första match för min del, och vilken match! Djurgården hade lekstuga och sopade banan med stackars Malmö. 7-0 blev slutresultatet. Dom serverade ruskigt goda hamburgare där ute i Sollentuna och man stod bara och mös på läktaren. Det var väl egentligen då jag insåg charmen med ishockey i dom lite lägre divisionerna, så efter det så har jag faktiskt varit och kikat på mitt lokala Division 3-lag några gånger.
Josefson gjorde årets mål redan då! Han slängde sig fram och, nästan liggande, svepte in pucken till 4-0 om jag inte minns fel. Och sen sa alla avundsjuka motståndarsupportrar att en försäsongsturnering inte alls spelade någon roll, och DIF skulle spela i Kvalserien i alla fall. Tja, vi ser ju hur det gick...
"Min princip är att ge igen. Om nån ger mej falska sedlar ska han ha tillbaka dem. Enda sättet att klara sig i ishockey är att ge igen så att den som klippt till aldrig gör om det." - Lasse Björn
Skriv svar