Djurgårdens IF - Leksands IF, 6/10 2005
- Christopher J
-
Nu är de nerver här.
För er som vill veta mer om det me otto kan ni iaf få lite kött på benen med hjälp av följande länk :
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 27,00.html
För er som vill veta mer om det me otto kan ni iaf få lite kött på benen med hjälp av följande länk :
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 27,00.html
- Blåränderna går aldrig ur
- Blåränderna går aldrig ur
Kan ju annars snacka på http://www.difmatchchatt.tk
Lider lite med Leksand och deras fans ikväll, men gläds lite med er. Två lag och två supportergrupper som gått genom ett litet helvete. Ni under försäsongen och säsongsöppningen - även om det kanske sett bättre ut än vissa journalister sagt att det skulle göra.
Leksingarna däremot vann två försäsongsturneringar och tippades allmänt kring 4-8 plats, så öppnar de med fem (5!) raka förluster och härnäst väntar Färjestad för dem. Ett Färjestad som ikväll ligger under mot Frölunda med 0-2 och riskerar att ha två rakar förluster - revanschsugna till tänderna med andra ord.
Grattis till en otroligt viktig seger ikväll, för 4-1 tappar ni inte. Inte med detta spelet.
Leksingarna däremot vann två försäsongsturneringar och tippades allmänt kring 4-8 plats, så öppnar de med fem (5!) raka förluster och härnäst väntar Färjestad för dem. Ett Färjestad som ikväll ligger under mot Frölunda med 0-2 och riskerar att ha två rakar förluster - revanschsugna till tänderna med andra ord.
Grattis till en otroligt viktig seger ikväll, för 4-1 tappar ni inte. Inte med detta spelet.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
/Friedrich Nietzsche
Slängde ett getöga på tabellen och försökte miffla in dagens matcher, Timrå - HV pågår fortfarande.
Djurgården kan hamna på slutspelsplats redan ikväll om det trillar DIF's väg.
Djurgården kan hamna på slutspelsplats redan ikväll om det trillar DIF's väg.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
/Friedrich Nietzsche
HV leder med 4-2 borta mot timrå och det är drygt 1 minut kvar. Så visst hamnar Djurgården på "säkraremark" men det är ju 55 omgångar kvar.
Vill passa på att säga att vinsten i dag gav mig drygt 2000:-
Raden på lången:
DIF-Leksand 1
Färjestad-Frölunda 2
Luleå-Mora 1
Linköping-Modo 1
Instats: 100:-
Vill passa på att säga att vinsten i dag gav mig drygt 2000:-
Raden på lången:
DIF-Leksand 1
Färjestad-Frölunda 2
Luleå-Mora 1
Linköping-Modo 1
Instats: 100:-
GOGO FIMPEN!
-
- Säsongskort: Ja
Lassila
Jag tycker nog Teemu Lasilla ska få mer uppmärksamhet idag.
Han va otrolig idag, tog allt man kan tänka sig, plus några omöjliga chanser extra.
Jag va på plats i globen, å satt nästan och skrattade när han gjorde så fantastiska räddningar, att Magnus Gustafsson var tvungen att speaka ut: "...Teemu Lassila!"
Med en så bra målvakt, behöver inte försvaret lira så mycket säkrare.
Han va otrolig idag, tog allt man kan tänka sig, plus några omöjliga chanser extra.
Jag va på plats i globen, å satt nästan och skrattade när han gjorde så fantastiska räddningar, att Magnus Gustafsson var tvungen att speaka ut: "...Teemu Lassila!"
Med en så bra målvakt, behöver inte försvaret lira så mycket säkrare.
-