Allsvenskan 2010 (Fotboll)

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Allsvenskan 2010 (Fotboll)

Inlägg av sthlm_dif »

Snazzi skrev:
sthlm_dif skrev:
Ameeeen shiiiiiiiiiiit. Oooooooollllllllllddddddddd.
Ja, men det är ju först nu som den börjar bli riktigt rolig. Efter varje gnhet förlust så skrattar man bara mer och mer åt den filmen :P
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

sthlm_dif skrev:
Snazzi skrev:
sthlm_dif skrev:
Ameeeen shiiiiiiiiiiit. Oooooooollllllllllddddddddd.
Ja, men det är ju först nu som den börjar bli riktigt rolig. Efter varje gnhet förlust så skrattar man bara mer och mer åt den filmen :P
Jo, jag vet. Men med tanke på att den varit uppe på alla DIF forum jag hänger på(inkl. detta) så har jag rätt att kalla den old vid det här laget. Även fast den är hysteriskt rolig just nu. 8)
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

sthlm_dif skrev:
hahaha.....fan va kul. Mer sånt. Tycker Bojan är en riktig färgklick i den annars så dystra Allsvenskan. Inte rädd för att sticka ut hakan och reagerar som en barnunge vid motgång.

Den som kommer närmast i Djurgården är den där tysken (har väl lämnat nu).
Ett rundningsmärke till back men en riktig profil som fick en att skratta.

Just det, Tauer hette han väl?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Allsvenskan 2010
1 Helsingborgs IF
2 Malmö FF
3 Örebro SK
4 IF Elfsborg
5 GAIS
6 Mjällby AIF
7 Djurgårdens IF
8 IF Brommapojkarna
9 Gefle IF
10 Halmstads BK
11 IFK Göteborg
12 Kalmar FF
13 Åtvidabergs FF
14 BK Häcken
15 Trelleborgs FF
16 AIK

Bild
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Förvisso ruskigt skoj att aik släpas i dyn....med ansiktet nedåt

Såg just att DIF bara är 3p från en finfin kvalplats, lite tidigt att ropa hej kanske...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Lee Harvey Oswald skrev:Förvisso ruskigt skoj att aik släpas i dyn....med ansiktet nedåt

Såg just att DIF bara är 3p från en finfin kvalplats, lite tidigt att ropa hej kanske...
Det är också 3p upp till en 3e plats. Ser du alltid bara den negativa sidan? :wink:
Spelet ser ju mycket bättre ut än förra säsongen. Vi kan nog klara av att hamna låga topp 10 i år. Speciellt om Jonson och Daja kan hitta formen under uppehållet.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Snazzi skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Förvisso ruskigt skoj att aik släpas i dyn....med ansiktet nedåt

Det är också 3p upp till en 3e plats. Ser du alltid bara den negativa sidan? :wink:
Spelet ser ju mycket bättre ut än förra säsongen. Vi kan nog klara av att hamna låga topp 10 i år. Speciellt om Jonson och Daja kan hitta formen under uppehållet.

Njaa, inte nödvändigtvis.
Försöker snarare oftast inta en något mer realistisk infallsvinkel.

Såg stora delar av matchen igår (vet inte varför, måste vara totalt uttråkad nu).
DIFs backlinje är inte ett dugg bättre än aik:s, där råder bitvis total förvirring.
Det är oroligt lätt att få press på DIF idag, lägg upp en lång boll & spring efter & stressa.
& vips så dyker målchanserna upp ifrån ingenting.
När alternativen på bänken heter Ayuba & Lyyski, då inser man snabbt att DIFs problem är långt ifrån över...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Satt & njöt framför teven igår. Inte för DIFs pinne mot Gais utan den fullständiga förnedring som gnaget hamnat i... egentligen är jag väl lagom intresserad av Allsvenskan (men måste erkänna att man ändå har ett ganska stort intresse någonstanns djupt inne...sitter kvar från tidiga barnsben) men just nu är det roligare än på länge. Finns inget som gör mig på godare humör än att höra Gråt-Bojan gnälla i TV, eller sågningar av lagkamrater (allvarligt, AIK måste vara enda klubben i världen där ett halvt jävla lag inklusive tränare offentligt går ut och sågar varandra....riktigt stor komik).

Allsvenskan levererar 2010. Sen att man försöker sparka boll på en nersölad åker, och att kvalitéen på de individuella spelarna knappast når upp till ens i närheten av godkänd nivå spelar liksom ingen roll för stunden.
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tessan »

Att se Bojans nuna stör mig otroligt. Men i detta sammanhanget kunde jag också kosta på mig ett flin.
Men låt oss inte bli för kaxiga, för tabellen kommer bara i våra drömmar se ut så här efter sista omgången... :roll:

Solna aiks sätt att hänga ut sin målvakt får mig att må illa. Hur kan man?!?! Nog för att jag verkligen varit så förbannad på Pa Dembo efter fatala misstag, men aldrig att våra tränare, medspelare eller styrelse skulle hänga ut honom i pressen så här.
Det får mig att tänka på Wesslau, som också en gång blev uthängd av sin tränare (var det i MIF?). Han reste sig - och som han gjorde det! Men det gäller att hamna i rätt omgivning och det gjorde ju vår Gustav - i den vackraste av föreningar!

Härlig stämning på Stadion igår - nästan som på Hovet! Slut upp på de sista matcherna innan uppehållet - DIF behöver oss och Jonson är tillbaka! 8)
Användarvisningsbild
Blå Helgonet
Kontakt:

Inlägg av Blå Helgonet »

Det regnar bira på Solnasorken Bojan hahahahahaaaaaaaaaaaaaahahahahaahaha!
http://tinyurl.com/3anlnze :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Den poetiska rättvisan är slående, nästan för bra att vara sann.
http://tinyurl.com/3x5e2ss
Vart tog ödmjukheten vägen?

”Jag mår så dåligt”
Även Bojan Djordjic tvingades höra ramsor om sig själv.
Det var som att få salt i redan öppna sår.
– Jag brinner för det här, jag mår så dåligt.
Som spelande supporter tar man åt sig ännu mer av kritik och hån vart man än kommer,
säger Bojan Djordjic.

Vänta bara din äckliga råttjävel när du tror att du får komma invalsandes till White Rooms VIP-lounge :lol: :lol: :lol: :lol: !

Bild
Blue Saints...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Blå Helgonet skrev:Det regnar bira på Solnasorken Bojan hahahahahaaaaaaaaaaaaaahahahahaahaha!
http://tinyurl.com/3anlnze :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Den poetiska rättvisan är slående, nästan för bra att vara sann.
http://tinyurl.com/3x5e2ss
Vart tog ödmjukheten vägen?

”Jag mår så dåligt”
Även Bojan Djordjic tvingades höra ramsor om sig själv.
Det var som att få salt i redan öppna sår.
– Jag brinner för det här, jag mår så dåligt.
Som spelande supporter tar man åt sig ännu mer av kritik och hån vart man än kommer,
säger Bojan Djordjic.

Vänta bara din äckliga råttjävel när du tror att du får komma invalsandes till White Rooms VIP-lounge :lol: :lol: :lol: :lol: !

Bild
Återigen... varför tinyurl? Det är ingen länk som blir lång i det här forumet? det blir punkter i mitten. Tinyurl är bara nödvändigt om en länk exempelvis inte får plats i ett msn-meddelande.

Kanske en skitsak, men det är ju onödigt jobb för dig och det är skönt att se vart man länkas...
Expert.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Bild

hahahaha :lol:
DIF!
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Passar på att göra lite reklam för Ohly & Reinfeldt (Bästa bloggen någonsin).

http://www.jarnkaminerna.se/blogg/ohly- ... r-utskrift

Se till att printa ut bilden och upp med den i skolan eller på jobbet. Hysteriskt rolig.
Användarvisningsbild
Tessan

Inlägg av Tessan »

Blev väldigt överraskad över att staden och arbetsplatsen efter Allsvenskan 2009 färgades svart-gul - hade ingen aning om att det fanns så många i sorkarnas följe. När hockeysäsongen drog igång var de tysta - tills de spelade den avgörande matchen som sedemera tog dem till Elitserien. Plötsligt såg man AIK-tröjor och AIK-halsdukar överallt.

Och nu då?!?

Nu lyser de med sin frånvaro och inte en enda kollega visar sitt svarta hjärta. FY FAAN för medgångssupportrar.

Alltid-Oavsett Förevigt Djurgården!
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Tessan skrev: Alltid-Oavsett Förevigt Djurgården!
Ole Ole Ole Ole Ole Ole Ola! :roll:
DIF!
Skriv svar