F3: Djurgårdens IF - HV71, 19/4 2010
-
Re: F3: Djurgårdens IF - HV71, 19/4 2010
nah allvarligt talat, HV känns mycket bättre. Gång efter gång vinner de skottstatistiken, först med 28-25 o nu med 37-22. Det känns som det osar 4-1 till HV.
skott är ju bara en del av helheten
jag tycker DIF seger var MYCKET klarare än vad HV's var. 4-3 i lördags vare MYCKET smickrande siffror för HV, skulle med normal domarbedömning och normal utdelning på respektive chanser blivit 4-1 eller 5-2
HV's förstaline är grymma, inget snack om det och har vi "fel" spelare inne när dom får tag på pucken och lyckas med några individuella grejer så blir det stökigt i vår zon men inte faan känns HV mycket bättre!
Många skott sitter ju mitt i magen på målvakterna så om ett lag skjuter 50 såna under en match så ser ju skottstatistiken imponerande ut men inte faan har dom varit närmre att göra mål för det.
jag tycker DIF seger var MYCKET klarare än vad HV's var. 4-3 i lördags vare MYCKET smickrande siffror för HV, skulle med normal domarbedömning och normal utdelning på respektive chanser blivit 4-1 eller 5-2
HV's förstaline är grymma, inget snack om det och har vi "fel" spelare inne när dom får tag på pucken och lyckas med några individuella grejer så blir det stökigt i vår zon men inte faan känns HV mycket bättre!
Många skott sitter ju mitt i magen på målvakterna så om ett lag skjuter 50 såna under en match så ser ju skottstatistiken imponerande ut men inte faan har dom varit närmre att göra mål för det.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Ja, tror också detta stämmer. Tror vi har en stor möjlighet att ro hem den här serien - om vi "bara" lyckas mobilisera oss och knipa nästa match. Jag hade trott att vi skulle få det svårare att spela i Kinnarps men jag tycker HV var riktigt usla stora delar av matchen igår. Tror som Hardy var inne på att det mentalt är jäkligt stärkande att ha hämtat upp underläget i förra matchen och på allvar stört HV på deras hemmaplan, speciellt inför resterande matcher i Jönköping. Men det gäller ju då som sagt att vi vinner imorgon i Golfbollen - annars ser det bra mycket mörkare ut.sthlm_dif skrev:Jag sa det redan innan finalserien började, och jag säger det igen. Det laget som vinner final tre vinner sm guld i år.
Scenariona är enkla:
1. Vinner vi så får vi go i laget och har allt att vinna, och då kniper vi en match i Jönköping och avgör i match 6.
2. Vinner hv71 så orkar vi inte mentalt och hv71 vinner med 4-1 i matcher.
Vi SKA bara greja det här. Finns inget annat.
Men det var ett sabla gnäll.
LHC var betydligt bättre än HV varit så här långt. Men DIF körde till slut över dem.
HV har lite mer fighting spirit än LHC och det märks att de fattar att det är SM final. Men detta är på inget sätt över. Jag trodde inte på allvar att DIF hade chans på SM guldet innan F2. Men trots skakigt spel så blir det match av detta, jag är förhoppningsfull. Tror det blir 3 raka för DIF.
LHC var betydligt bättre än HV varit så här långt. Men DIF körde till slut över dem.
HV har lite mer fighting spirit än LHC och det märks att de fattar att det är SM final. Men detta är på inget sätt över. Jag trodde inte på allvar att DIF hade chans på SM guldet innan F2. Men trots skakigt spel så blir det match av detta, jag är förhoppningsfull. Tror det blir 3 raka för DIF.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Läser på hemsidan att samtliga biljetter utom skymd sikt är sålda till ev. final 6. En fundering: skulle det inte vara bättre för DIF, rent ekonomiskt, om det inte blir nån final 6? Slipper hyran för Hovet men samtidigt sålt i stort sett alla biljetter. Visserligen får man pengarna tillgodo i form av säsongskort eller souvenirer om det inte skulle bli nån match, men det känns som det finns större mariginal på ex. souvenirer.
Eller kan det vara så illa att DIF måste betala för Hovet även om det inte blir nån match eftersom man har bokat arenan?
Eller kan det vara så illa att DIF måste betala för Hovet även om det inte blir nån match eftersom man har bokat arenan?
Inte en chans att DIF inte "orkar med mentalt". Det är inte LHC vi pratar om. Grabbarna kommer mala och mala som om varje match är avgörande. Leder vi med 3-1 i matcher eller ligger under med 3-1 tror jag grabbarna kommer spela som om det vore den sista matchen i deras karriär. Vi viker inte ned oss!sthlm_dif skrev: 2. Vinner hv71 så orkar vi inte mentalt och hv71 vinner med 4-1 i matcher.
Tror inte att lill Honken lirar denna match om han har lårkaka.
http://www.medarbetarna.se/index.php?op ... &Itemid=16
- DIF_Soldier
I första perioden på Hovet buade vi ut dem så fort de hade pucken - vad hände med det?
De blev klart ställda och klantade sig som fan.
Jag säger en sak - BUA, BUA, BUA, BUA när HV har pucken. Konstant!
Säg den glädje som varar
Petter, är det duhockeykommentatorn skrev:nah allvarligt talat, HV känns mycket bättre. Gång efter gång vinner de skottstatistiken, först med 28-25 o nu med 37-22. Det känns som det osar 4-1 till HV.

-
Imorn ska vi få hela Globen att gunga. Burop och viselorkan när hv har pucken och fullständig sång när vi har pucken. Nu kör vi!
Har för mig att DIF inte betalar för varje match utan för hela säsongen. Samma belopp oavsett om det blir slutspel eller inte, samma belopp om vi spelar på Hovet eller Globen.Polisen skrev:Läser på hemsidan att samtliga biljetter utom skymd sikt är sålda till ev. final 6. En fundering: skulle det inte vara bättre för DIF, rent ekonomiskt, om det inte blir nån final 6? Slipper hyran för Hovet men samtidigt sålt i stort sett alla biljetter. Visserligen får man pengarna tillgodo i form av säsongskort eller souvenirer om det inte skulle bli nån match, men det känns som det finns större mariginal på ex. souvenirer.
Kan ha fel men har för mig att jag läste detta för några år sedan.
- DIFMOTRUBBET
Vi kan inte avsluta våra sånger så fort hv får pucken för att bua...DIF_Soldier skrev:I första perioden på Hovet buade vi ut dem så fort de hade pucken - vad hände med det?
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Äsch, om vi tar lite inspiration från Håveblåås klapp och klang så kommer det funka att bua ut dem. Då de i princip aldrig sjunger, speciellt inte i motgång.DIFMOTRUBBET skrev:Vi kan inte avsluta våra sånger så fort hv får pucken för att bua...DIF_Soldier skrev:I första perioden på Hovet buade vi ut dem så fort de hade pucken - vad hände med det?
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6975006.abwarrant skrev:Tror inte att lill Honken lirar denna match om han har lårkaka.
"Även backen Andreas Holmqvist fanns med på dagens träning. Det uppges att han missade gårdagens match på grund av en lårkaka, men att han ska kunna spela i morgon."
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
-
Blir det något Tifo denna match ?
Skit i tifo, DIF publiken är som ett tifo som den är. I morgon ska Hv få veta att dom lever, i morgon ska det vara ett sådant tryck att hv stannar kvar utanför rinken. Sedan så ska vi köra på Liv för det är lätt hänt enligt Hv-spelarna, att man råka köra på motståndarmålvakten. Så Brodin, plocka Liv.