F4: HV71 - Djurgårdens IF, 21/4 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: F4: HV71 - Djurgårdens IF, 21/4 2010

Inlägg av Henkos »

Andra- (Danielsson dock osynlig idag) och tredjefemman tycker jag inte man ska splittra, de har ju varit våra bästa kedjor under finalserien. Just idag var även fjärde bra men kanske kan man byta nån från fjärde till första.

PP är ju dock det vi behöver fokusera mest på. Har heller ingen bra lösning på hur dock, får återkomma.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Danielsson tycker jag absolut man skall bänka. En av våra mest ojämna spelare, alldeles för mycket fågel eller fisk. Var han ens med i dag....? Totalt jävla osynlig.

Gäller ju att få igång Mackan lite igen, och Jimmie också för den delen. Otto har tyvärr sett ganska trött ut senaste tiden (smärtar att skriva det då Otto är min absoluta favorit).
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Slopa hela vårt nuvarande PP-tänk och börja lira som vi gjorde när Linkan styrde och ställde. Vi måste få ner pucken djupare i zoonen och etablera ett större tryck än vi gör nu. Det snackas mycket om HV:s dåliga PP, men det är ändå ljusår bättre än vårt. De får fast pucken i anfallszonen och hittar en del ytor, som för DIF verkar vara obefintliga i PP.

Krüger bakom mål, Mackan till vänster, Tjärna på mål samt Ragge och Kyle på blå.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

-daniel- skrev:Jag vill se att Hardy stuvar om bland linorna. Vår 1:a femma har gått på knäna rejält, bästa idag var utan tvekan Ziggy & Tjärna. Stuva om till följande lag på onsdag:

Nilson - Engqvist - Krüger
Jimmie - Ziggy - Tjärnqvist
Tim - Otto - Cehlin
Brodin - Josefson - Fimpen

Vill få igång lite energi igen, känns som det liksom inte händer någonting offensivt. Inte bara i den här matchen utan har tyvärr varit en dålig tendens i hela matchserien.

I PP så tycker jag också det krävs något nytänk, orkar inte komma på något bra nu dock...
Ja, någonting måste Hardy göra för att få in mer energi och att vända den oturliga trenden. Tiden börjar bli knapp nu och det går inte att rulla på som om ingenting hade hänt. Samtidigt så är det ju laget som det i stort sett ser ut nu som tagit oss dit vi är och det är mycket små marginaler som avgör, så någon vettig lösning är nog svårt att finna. Det kanske helt enkelt är så att det inte finns mer att krama ur DIF.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

HV71-DIF 6-0

(Wesslau överkörd igen, Ölvestad 4st bortdömda mål, Ragge får ryggskott, Nilson matchstraff för vedhuggning, Printz 10min utv för passivt spel, Davidsson Hattrick, Ledin Mvp, Liv 100%)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Lee Harvey Oswald skrev:HV71-DIF 6-0

(Wesslau överkörd igen, Ölvestad 4st bortdömda mål, Ragge får ryggskott, Nilson matchstraff för vedhuggning, Printz 10min utv för passivt spel, Davidsson Hattrick, Ledin Mvp, Liv 100%)
Ward slår smörpassar diagonalt genom hela våran zon...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Edin skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:HV71-DIF 6-0

Ward slår smörpassar diagonalt genom hela våran zon...

Jepp, glömde den.....
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Hoppas verkligen killarna kniper en match i bibelbältet så vi får en chans att hylla laget hemma på Hovet för en fantastisk säsong. Tror inte detta är kört på något sätt än. Vi har haft ett osedvanlig missflyt hittills så nån rättvisa borde snart infinna sig och ge tillbaka lite till DIF.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Det stora problemet som jag ser det är att när vi möter ett så pass aggressivt lag som HV är så tryter orken (framförallt för vårt äldre garde) ju längre matcherna lider. Det är ju inte direkt något som talar för oss. Men samtidigt så känns det som att vi kan jävligt mycket bättre än vad laget visade igår... vaska om i kedjorna, gör förändringar i PP-formationerna...Tror att vi har ganska goda chanser ändå att knipa en av matcherna i Kinnarps, men kommer den inte på onsdag så är det så gott som kört. Men någon gång i den här matchserien skall vi ha lite flyt också, så varför inte lagom till den här matchen...?
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

Vi var nära senast i Jönköping, och vi vet att vi är ett bra bortalag, klarar vi bara av att vinna en av dessa 2 matcher där så tror jag på oss. Vi förlorar absolut inte en match till på hemmaplan och i en avgörande match kan ALLT hända.
Djuuuuuuuuuuuuu
DonaldDuck

Inlägg av DonaldDuck »

Mans91 skrev:Vi var nära senast i Jönköping, och vi vet att vi är ett bra bortalag, klarar vi bara av att vinna en av dessa 2 matcher där så tror jag på oss. Vi förlorar absolut inte en match till på hemmaplan och i en avgörande match kan ALLT hända.
DIF gjorde det bra senast i Jönköping helt klart, men den största anledningen till att man var nära att knipa den matchen var nog för att man bjöds in av domarna i den första perioden. Tänker på de PP man fick under den värsta HV-pressen där HV gick för 3-0....Annars vetifan...HV var ruskigt starka inledningsvis...
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Är också inne på ändring i kedjorna. Fast behåller första kedjan intakt då dom och hv:s första tar ut varandra på isen.

Mackan - Otto - Jimmie
Krüger - Zigomanis - Tjärna
Josefsson - Engqvist - Danielsson
Fimpen - Falk - Tim

Ragnarsson - Holmqvist
Printz - Klubertanz
Timmy - Oscar
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Hatar LOOSERMENTALITET. Det är inte det som tagit oss till detta finalspel. DIF är denna säsong en riktig krigartrupp som aldrig ger upp. Må vara att vi ser lite trötta och saktfärdiga ut vissa stunder men vi ska fortsätta och kriga och vinna denna finalserie.

Tror stenhårt på Hardy och killarna. Vi har hur mycket kraft som helst att ta ut.

Ingen räknar längre med oss utan vi ska stå där med brallorna nerdragna och HV pissande på oss från himmelvalvet, NOT.

Aldrig, aldrig att något lag skall pissa på vårt klubbmärke och våra fans som media och Jönköpingstrogna gör just nu.

VI ÄR DIF och ska vända det här. Vi har HARDY, ÖLVESTAD, RAGGE, MACKAN, TJÄRNA och ZIGGE och en drös med hormonstinna junisar som nu slipar det mentala och kommer att bli som vassa knivar i Kinnarps.

Vill se ett beslutsamt och taggat DIF som åker ut på Kinnarps is och bestämmt sig för att GULDET ska till Sthlm.

Nu är alla knep tillåtna. Använd Voodoo, Zigges alla NHL-knep, Ragges råstyrka och framförallt Gustav Wesslaus magiska målvaktsspel till att få HV och tappa fokus.

HV har lätt att tappa koncepten om det plötsligt går grus i deras maskineri. De har varit ojämna under säsongen och de kommer till slut att få betala dyrt då de går runt på lite folk.

Vi har en enorm innestående kraft kvar att krama ur om vi nu tar en eller två segrar i Kinnarps.

Har en vä'ldigt GOD känsla att vi vänder detta. Den känslan har jag haft sedan pucken släptes på Hovet i första matchen i denna finalserie och den har inte svikit mig en enda gång denna säsong. Nu DJÄVLAR DIF är det upp till bevis. Ni har allt i egna händer.

SYNS på HOVET på lördag GUYS
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Hv har läst av DIFs spel vilket märks ganka så tydligt, det måste finnas någn plan B, kasta om i femmorna, räcker det? Men Ziggy måste få mer istid den saken är klar.

M.Holmqvist sägs vara klar för Lhc, kan vi inte kasta in honom så får han antingen köra över LIv eller knä-tackla Thörnberg.
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Caveman skrev:Hv har läst av DIFs spel vilket märks ganka så tydligt, det måste finnas någn plan B, kasta om i femmorna, räcker det? Men Ziggy måste få mer istid den saken är klar.

M.Holmqvist sägs vara klar för Lhc, kan vi inte kasta in honom så får han antingen köra över LIv eller knä-tackla Thörnberg.
Tycker inte liv har varit lysande så han gör varken till eller från men skulle gärna få bort typ davidson eller nån liknande.
Skriv svar