Är väl rätt bra för oss. Vore väl hemskt att ge bort 809 biljetter på Hovet. Eller 1385 på Globen.Torpedo Novgorod skrev:10% gäller i fotboll, i hockeyn är det ett bestämt antal (runt 150st).Sidney Crosby skrev:Är det inte 10% av arenans kapacitet?
S2: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 3/4 2010
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: S2: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 3/4 2010
Expert.
Och andra sidan skulle vi få 600-1200 biljetter till alla bortamatcher.SirDIFalot skrev:Är väl rätt bra för oss. Vore väl hemskt att ge bort 809 biljetter på Hovet. Eller 1385 på Globen.Torpedo Novgorod skrev:10% gäller i fotboll, i hockeyn är det ett bestämt antal (runt 150st).Sidney Crosby skrev:Är det inte 10% av arenans kapacitet?
Undrar vilket lag som kan ordna dom största bortaföljena.

Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Gäller att inte flaxa iväg på för stora moln nu... det här var match 1 i semifinalserien. Vi har tuffa matcher framför oss.
Framförallt tror jag faktiskt att 7-matchersserien mot FHC slet mentalt på LHC; tror de kommer göra en mycket bättre match på lördag. Gäller att vi spelar konsekvent och att inte spelet låser sig pga en för stor vilja (lite det vi såg i K2 mot BIF).
Håller hela den här serien totalt öppen, men kan vi spela hem den här 2:a matchen så har vi onekligen skaffat oss ett otroligt trevligt utgångsläge....
Framförallt tror jag faktiskt att 7-matchersserien mot FHC slet mentalt på LHC; tror de kommer göra en mycket bättre match på lördag. Gäller att vi spelar konsekvent och att inte spelet låser sig pga en för stor vilja (lite det vi såg i K2 mot BIF).
Håller hela den här serien totalt öppen, men kan vi spela hem den här 2:a matchen så har vi onekligen skaffat oss ett otroligt trevligt utgångsläge....
Ja matchen ikväll är ju inget värd om vi inte vinner på Lördag. Otäcka minnen från Brynäs-scenariot..
Men som du säger så ser det ju äckligt bra ut om vi nu skulle klara av att vinna hemma.
Men som du säger så ser det ju äckligt bra ut om vi nu skulle klara av att vinna hemma.
Är livrädd varje gång Mårtenssons kedja kommer in på isen. De är riktigt bra och har enorm kapacitet. Hoppas Hardy matchar andra- eller tredjefemman mot Mårtensson så vi får Nilson & Co mot någon av LHCs sämre kedjor. Det finns inget värre än när ens förstakedja får spela försvarshockey.Henkos skrev:Ja matchen ikväll är ju inget värd om vi inte vinner på Lördag. Otäcka minnen från Brynäs-scenariot..
- SirDIFalot
Lirar gärna vår första mot deras. Hlavac defensiv kontra Nilson, Otto, Ölvestads dito vore inte fel. Tony är ju OK däremot. Men om de möter varandra handlar det ju mer om vem som får tryck först.pulverapa skrev:Är livrädd varje gång Mårtenssons kedja kommer in på isen. De är riktigt bra och har enorm kapacitet. Hoppas Hardy matchar andra- eller tredjefemman mot Mårtensson så vi får Nilson & Co mot någon av LHCs sämre kedjor. Det finns inget värre än när ens förstakedja får spela försvarshockey.Henkos skrev:Ja matchen ikväll är ju inget värd om vi inte vinner på Lördag. Otäcka minnen från Brynäs-scenariot..
Expert.
Fortfarande 750 biljetter var...
Nu blir det fortfarande fullsatt, men hade vi spelat i globen imorgon är det fan tveksamt om vi sålt slut. Är det semifinalsyndrom eller vad?
Nu blir det fortfarande fullsatt, men hade vi spelat i globen imorgon är det fan tveksamt om vi sålt slut. Är det semifinalsyndrom eller vad?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- Lee Harvey Oswald
Märkligt det här fenomenet där nyckelmatcher tenderar att flyttas ett steg framåt hela tiden
Som nån annan var inne på, vinner vi inte denna match så är vi tillbaka på ruta 1 igen
(& andra sidan var ju gårdagens vinst ännu viktigare då).
Tycker inte DIF fått till det riktigt i hemmaspelet hittills i detta slutspel.
Vet inte om det är en slump, men en bit in i alla hemmamatcher har sett ut som om "soppan" tagit slut, energin har inte funnits där längre.
Då är DIF ruskigt lättlästa eftersom allt handlar om fart.... med & utan puck
Sånt kommer vi inte har råd med mot lhc, då blir vi straffade direkt.
Viktigt nu att Hardy&Co lyckas förmedla samma budskap som inför varje bortamatch
(alla känns klockrena hittills).
DIF ska ha puck & ligga på, men inte på bekostnad av taktisk smartness i spelet.
Tycker det sett ut som om DIF gått lite på rus hemma, kört på allt & alla.
Visst, med en 2-3 måls ledning efter det så hade matchen varit stängd, men så har det ju inte blivit.
Lhc måste vinna här känns det som, det måste DIF nu kunna utnyttja på ett smart sätt...
Känner dock ingen riktig oro, mer ovisshet....

Som nån annan var inne på, vinner vi inte denna match så är vi tillbaka på ruta 1 igen
(& andra sidan var ju gårdagens vinst ännu viktigare då).
Tycker inte DIF fått till det riktigt i hemmaspelet hittills i detta slutspel.
Vet inte om det är en slump, men en bit in i alla hemmamatcher har sett ut som om "soppan" tagit slut, energin har inte funnits där längre.
Då är DIF ruskigt lättlästa eftersom allt handlar om fart.... med & utan puck
Sånt kommer vi inte har råd med mot lhc, då blir vi straffade direkt.
Viktigt nu att Hardy&Co lyckas förmedla samma budskap som inför varje bortamatch
(alla känns klockrena hittills).
DIF ska ha puck & ligga på, men inte på bekostnad av taktisk smartness i spelet.
Tycker det sett ut som om DIF gått lite på rus hemma, kört på allt & alla.
Visst, med en 2-3 måls ledning efter det så hade matchen varit stängd, men så har det ju inte blivit.
Lhc måste vinna här känns det som, det måste DIF nu kunna utnyttja på ett smart sätt...
Känner dock ingen riktig oro, mer ovisshet....
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Tja på er.. har en fråga. Har hört att det ska vara hårdare kontroll på lördag med att visa legitimation tex. Kommer åka upp med två polare, och har beställt tre biljetter i mitt namn. Men om vi får visa leg. måste det stämma överrens med det namn som står på biljetten man visar upp? Tacksam för svar..
Vad jag har läst är det bara lhc som har infört den regeln.
Däremot så måste det vara beställaren av biljetterna som hämtar ut dem,
om du inte mailar butiken@difhockey.se och anger vem som ska hämta biljetterna.
Däremot så måste det vara beställaren av biljetterna som hämtar ut dem,
om du inte mailar butiken@difhockey.se och anger vem som ska hämta biljetterna.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Okej, för biljetterna har jag redan i min hand och det står ju mitt namn på alla tre. Tänker bara så inte mina kompisar nekas inträde.
Den lilla horungen. Han tycker det är mäktigt, jävligt mäktigt att höra att han är en hora, det säger väl det mesta om honom.
Han ska fan darra av skräck när han gör entré inför den första perioden.
Han hoppas få höra det igen, och det här ser jag fram emot.
Han försöker dölja sina inre känslor, men vi alla vet att han inte pallar trycket. FYFAN VA DET SKA EKA!
Daniel Fernholm, en hora, en hora!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
hmm ett par biljetter kvar, kom igen nu dra med alla ni känner vi ska fylla Hovet!
- Daniel942
HAHAHAHA, Fyfan vilken dålig reporter.sthlm_dif skrev:
Den lilla horungen. Han tycker det är mäktigt, jävligt mäktigt att höra att han är en hora, det säger väl det mesta om honom.
Han ska fan darra av skräck när han gör entré inför den första perioden.
Han hoppas få höra det igen, och det här ser jag fram emot.
Han försöker dölja sina inre känslor, men vi alla vet att han inte pallar trycket. FYFAN VA DET SKA EKA!
Daniel Fernholm, en hora, en hora!

DIF!
- Doyle
Finns en uppenbar risk att vi inte når fullsatt på Hovet i morgon. Påskafton är nog inte den absolut optimala dagen att spela hockey på. Många bortresta hos släkt o vänner. Klacken kör dock på i gammal god stil så stämningen lär nog bli magisk ändå...
Full fart nu DIF, ända in i kaklet
Full fart nu DIF, ända in i kaklet