Video från guldet 2000.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Raus
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Video från guldet 2000.

Inlägg av Raus »

Fricke skrev:Upp med hela matchen som torrent och du är veckans hjälte!
Filen innehåller tyvärr bara tredje peroiden :(
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Raus skrev:Okej, nu är jag klar med videon från guldet 2000. Tyvvär så strulade piratebay så jag tog med sista minuten+firandet och la upp det på youtube. Hoppas det är okej ändå. En riktig nostalgitripp :D varsågoda djurgårdsfamiljen!!

EDIT: Nu funkar videon som den ska!
http://www.youtube.com/watch?v=tsFTN3enXCk
Underbart! Kan komplettera med Period 2-3 samt Eftersnacket när jag fått tag i en vettig vhs,
Säg den glädje som varar
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

du råkar inte (eller nån) ha 2001 års sm-guld på film åxå? Min kompis hävdar att vi vann det guldet på en hög klubba och skulle ju såklart vilja kunna stödja min ståndpunkt, att det inte alls var på hög klubba, med en video:)
Användarvisningsbild
Edin
Säsongskort: Ja

Inlägg av Edin »

m0ng00se skrev:du råkar inte (eller nån) ha 2001 års sm-guld på film åxå? Min kompis hävdar att vi vann det guldet på en hög klubba och skulle ju såklart vilja kunna stödja min ståndpunkt, att det inte alls var på hög klubba, med en video:)
Men om jag minns rätt så var det väl inte i guldmatchen som den situationen inträffade.

Tror det var i match 5 som pucken tog på Vladimir Orzaghs klubba och studsade ner, någon (minns inte vem) snappade upp pucken och satte det avgörande målet.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

Mmm ja men så kanske det var....finns ingen videosnutt på det nånstans?:)
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Edin skrev:
m0ng00se skrev:du råkar inte (eller nån) ha 2001 års sm-guld på film åxå? Min kompis hävdar att vi vann det guldet på en hög klubba och skulle ju såklart vilja kunna stödja min ståndpunkt, att det inte alls var på hög klubba, med en video:)
Men om jag minns rätt så var det väl inte i guldmatchen som den situationen inträffade.

Tror det var i match 5 som pucken tog på Vladimir Orzaghs klubba och studsade ner, någon (minns inte vem) snappade upp pucken och satte det avgörande målet.
Daniel Tjärnqvist var hjälten som gjorde det målet.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Frasse skrev:
Edin skrev:

Daniel Tjärnqvist var hjälten som gjorde det målet.
Okej, dom där bröderna Tjärnqvist är bra på att sätta avgörande mål i finalserier alltså... :D
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Har tyvvär ingen film från guldet 2001. Men det finns ett klipp på youtube när Tjärnqvist sätter avgörande i förlängningen.
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Raus skrev:Har tyvvär ingen film från guldet 2001. Men det finns ett klipp på youtube när Tjärnqvist sätter avgörande i förlängningen.
här är klippet
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
mannge
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av mannge »

Raus skrev:Okej, nu är jag klar med videon från guldet 2000. Tyvvär så strulade piratebay så jag tog med sista minuten+firandet och la upp det på youtube. Hoppas det är okej ändå. En riktig nostalgitripp :D varsågoda djurgårdsfamiljen!!

EDIT: Nu funkar videon som den ska!
http://www.youtube.com/watch?v=tsFTN3enXCk
Kan detta vara ifrån mitt gamla VHS band kanske? :wink:
Blue Brigade A11
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Man börjar ju nästan grina när man ser Tellans glädje några sekunder innan slutsignalen. Såååå mäktigt! <3
tifojohan

Inlägg av tifojohan »

Tänkte bara fylla i lite fakta.

pucken som vladimir orzsagh studsade ner kom sedan fram till ingen mindre än MICKE JOHANSSON som gjorde avgörandet i sudden.

avgörandet i guldmatchen stod daniel tjärnqvist för. också det i suden. liknande mål för det kom på tennis :)

take care boys
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

tifojohan skrev:Tänkte bara fylla i lite fakta.

pucken som vladimir orzsagh studsade ner kom sedan fram till ingen mindre än MICKE JOHANSSON som gjorde avgörandet i sudden.

avgörandet i guldmatchen stod daniel tjärnqvist för. också det i suden. liknande mål för det kom på tennis :)

take care boys
ingen som har några gamla videosnuttar från detta på lager? sportnytt eller nån lär väl ha vevat händelsen om och om igen om det nu skulle vara så att det snackades om att det var en hög klubba?
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

m0ng00se skrev: ingen som har några gamla videosnuttar från detta på lager? sportnytt eller nån lär väl ha vevat händelsen om och om igen om det nu skulle vara så att det snackades om att det var en hög klubba?
Jag har säkert 20 (?) gamla DIF-matcher på VHS, inkl Europaguld mot Dusseldorf osv. Många härliga matcher men vem har videobandspelare nuförtiden liksom. Det fanns ju inget "Säsongskort" på tv då men jag spelade in allt som sändes under många år.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

En grej störde jag mig på, varför spelades "Life is life" HELA tiden under slutminuterna? Hade dom gjort det i dagens läge hade jag krävt offentlig avrättning på DJ:n.
Skriv svar