Dessvärre är ju inte Holmqvist med ikväll då disciplinnämnden återigen gör ett fantastiskt jobb att hålla aggressionen borta från hockeyn. Snart tar de nog bort tacklingarna också...Elajtaren skrev:Tror också på seger idag..vi har både holmqvist och falk tillbaks och LHC är inte starka frammåt just nu. Att jimmie saknas är ju självklart illa men alla femmor kan producera, hoppas bara att Ragnarsson och iaf Jimmie är tillbaks till slutspelet så är det lungt!
Djurgårdens IF - Linköpings HC, 8/3 2010
Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 8/3 2010
Ja vad ska man säga, nytt lågvattenmärke för disciplinnämnden, dem går verkligen in hårt för att förstöra ishockeyn.
Sen även om dem har rätt eller fel så kan dem ju inte komma med besked några timmar innan match.
Sen även om dem har rätt eller fel så kan dem ju inte komma med besked några timmar innan match.
Inte bra att Holmqvist är borta, lotterinämnden fortsätter att jobba på sitt eget avskaffande.
Vinst med mer än ett mål idag gör att vi har bättre målskillnad än lhc. Vilket kan visa sig viktigt framöver. Men jag har svårt att smälta tanken att vi jagar andra platsen. Förra säsongen så hade det här varit säsongens sista hemma match.
Om det kommer 6116 personer eller fler så når vi också ett snitt på minst 7000 pers.
Inte heller det något man trodde.
Vinst med mer än ett mål idag gör att vi har bättre målskillnad än lhc. Vilket kan visa sig viktigt framöver. Men jag har svårt att smälta tanken att vi jagar andra platsen. Förra säsongen så hade det här varit säsongens sista hemma match.
Om det kommer 6116 personer eller fler så når vi också ett snitt på minst 7000 pers.
Inte heller det något man trodde.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Disciplinnämnden har väl en sån där fem års plan som Sovjet hade under kalla kriget.mutation skrev:Dessvärre är ju inte Holmqvist med ikväll då disciplinnämnden återigen gör ett fantastiskt jobb att hålla aggressionen borta från hockeyn. Snart tar de nog bort tacklingarna också...
Det är förmodligen bestämt redan på förhand att inom ett par år ska damhockeyregler gälla i Elitserien.
Hur många felaktig avstäningar DIF ska råka ut för är nog också bestämt, vi får hoppas att den siffran inte blev så hög när dom avgjorde detta genom lottning. Suck

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Vadå, gillar du inte damhockey? Det är väl ändå härligt när kommentatorerna säger: "Hmm, det där får nog räknas som en tackling. Domarna gör rätt, hon tacklade - hon ska ut!"sthlm_dif skrev:Disciplinnämnden har väl en sån där fem års plan som Sovjet hade under kalla kriget.mutation skrev:Dessvärre är ju inte Holmqvist med ikväll då disciplinnämnden återigen gör ett fantastiskt jobb att hålla aggressionen borta från hockeyn. Snart tar de nog bort tacklingarna också...
Det är förmodligen bestämt redan på förhand att inom ett par år ska damhockeyregler gälla i Elitserien.
Hur många felaktig avstäningar DIF ska råka ut för är nog också bestämt, vi får hoppas att den siffran inte blev så hög när dom avgjorde detta genom lottning. Suck

Nej nej, jag är inte politiskt inkorrekt.
Sorry för OT.
Kan det bli så att Wesslau blir avstängd då han höll nollan senast? Jag vet inte alls hur dom arbetar i disciplinnämnden. Inte fan skulle Holmqvist få 2 matchers avstängning, det är ju för fan skandal. Det är synd och skam att det ska sitta några kostymnissar och dela ut tveksamma straff till höger och vänster.
Vi som är så glada i NHL, varför kan inte elitserien visa sin uppskattning till dom som spelar fysiskt och tacklas eller dom som täcker skott, detta är viktiga ingredienser i dagens hockey. Gör listor på dom som tacklas/täcker mest skott, ge dom lite uppskattning istället för att visa ut dom när det delas ut en stenhård men schysst tackling.
Vi som är så glada i NHL, varför kan inte elitserien visa sin uppskattning till dom som spelar fysiskt och tacklas eller dom som täcker skott, detta är viktiga ingredienser i dagens hockey. Gör listor på dom som tacklas/täcker mest skott, ge dom lite uppskattning istället för att visa ut dom när det delas ut en stenhård men schysst tackling.
Senast redigerad av Caveman den 2010-03-08 16:43:14, redigerad totalt 2 gång.
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Andreas blir nog straffad extra av den anledningen att det var en domare som "attackerades".
Detta är dock fascinerande då Petrasek inte ens fick en reprimand för att ha kastat en flaska på en funktionär, men så spelade han ju inte med Djurgården heller.
Detta är dock fascinerande då Petrasek inte ens fick en reprimand för att ha kastat en flaska på en funktionär, men så spelade han ju inte med Djurgården heller.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Mycket möjligt att Wesslau blir det, vi kan inte räkna med Ridderwall heller då han var lite seg med att öppna båset för Cehlin förra matchen. Blev förvånad att han inte fick matchstraff faktiskt.Caveman skrev:Kan det bli så att Wesslau blir avstängd då han höll nollan senast? Jag vet inte alls hur dom arbetar i disciplinnämnden. Inte fan skulle Holmqvist få 2 matchers avstängning, det är ju för fan skandal. Det är synd och skam att det ska sitta några kostymnissar och dela ut tveksamma straff till höger och vänster.
Men, det skulle ju faktiskt kunna vara så att Minihonken gjort något i omklädningsrummet som vi inte vet om. Men troligen inte...såg ut som han blev av med sin ilska.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
- SirDIFalot
Jag har hört att Honken tog bort alla lysrör i omklädningsrummet, samt gjorde stopp i toaletterna och gömde alla skoternycklar.Snazzi skrev:Mycket möjligt att Wesslau blir det, vi kan inte räkna med Ridderwall heller då han var lite seg med att öppna båset för Cehlin förra matchen. Blev förvånad att han inte fick matchstraff faktiskt.Caveman skrev:Kan det bli så att Wesslau blir avstängd då han höll nollan senast? Jag vet inte alls hur dom arbetar i disciplinnämnden. Inte fan skulle Holmqvist få 2 matchers avstängning, det är ju för fan skandal. Det är synd och skam att det ska sitta några kostymnissar och dela ut tveksamma straff till höger och vänster.
Men, det skulle ju faktiskt kunna vara så att Minihonken gjort något i omklädningsrummet som vi inte vet om. Men troligen inte...såg ut som han blev av med sin ilska.
Expert.
Pajasvarning.
Om det nu ska bli 2 matchers avstängning... Annonsera dom för fan samtidigt! Inte några timmar innan matchstart.
Jag har en äcklig känsla att detta slutspel kommer bli så bisarrt tamt... Tro fan att spelare kommer att tveka att gå in i närkamper med tanke på alla sköna avstängningar som hägrar.
Fysisk sport....pffft!
Om det nu ska bli 2 matchers avstängning... Annonsera dom för fan samtidigt! Inte några timmar innan matchstart.
Jag har en äcklig känsla att detta slutspel kommer bli så bisarrt tamt... Tro fan att spelare kommer att tveka att gå in i närkamper med tanke på alla sköna avstängningar som hägrar.
Fysisk sport....pffft!
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Då har vi hört samma rykten, var det Lasse Anrell som berätta för dig också?SirDIFalot skrev: Jag har hört att Honken tog bort alla lysrör i omklädningsrummet, samt gjorde stopp i toaletterna och gömde alla skoternycklar.
Här har vi dom så kallade kunniga i disciplinnämnden.
http://www.swehockey.se/Kontakta-oss/?departmentId=14
Visserligen så är det inte konstigt att dom tar konstiga beslut när dom har en kvinna som ordförande.warrant skrev:Här har vi dom så kallade kunniga i disciplinnämnden.
Jag skulle våga sätta alla mina sparpengar på att jag vet mer än henne om ishockey.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
sthlm_dif skrev:Visserligen så är det inte konstigt att dom tar konstiga beslut när dom har en kvinna som ordförande.warrant skrev:Här har vi dom så kallade kunniga i disciplinnämnden.
Jag skulle våga sätta alla mina sparpengar på att jag vet mer än henne om ishockey.
Ingen tvekan om att det handlar om att det ska vara jämställt. Att det finns något som heter kompetens inom sporten är inte lika viktigt.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Då borde du av alla veta att knätacklingar är sportsligare än att slå sönder sin klubba!sthlm_dif skrev:Visserligen så är det inte konstigt att dom tar konstiga beslut när dom har en kvinna som ordförande.warrant skrev:Här har vi dom så kallade kunniga i disciplinnämnden.