Djurgårdens IF - Frölunda HC, 21/1 2010
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 21/1 2010
Riktigt viktig match, är rädd för en megasvacka om vi torskar denna... Förvisso möter vi ett Frölunda som nog känner av den där kniven på strupen rejält, vilket jag tror kan gynna oss om vi tar kommando i matchen.
EDIT: Vi får förresten ta med oss det enda bra ifrån matchen igår och det var 2:a linan som såg lika heta ut som på försäsongen. Fortsätt så!
EDIT: Vi får förresten ta med oss det enda bra ifrån matchen igår och det var 2:a linan som såg lika heta ut som på försäsongen. Fortsätt så!
Är ragge tillbaka till denna match ?
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
"Prognosen var runt en veckas vila och om Marcus spelar mot Frölunda eller inte avgörs under onsdagsträningen då ”Ragge” skall försöka att köra för fullt."4sure skrev:Är ragge tillbaka till denna match ?
Står det i den senaste nyheten, så, vi får väl se ikväll förhoppningsvis.
Annars är det väl bara Krüger och Tjärnqvist som är borta nu? Kan vi vara skadefria efter OS tro.

Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Aa hoppas beskedet kommer ikväll.
Skadefria efter OS kan bli svårt men man får väll hoppas.
Asså behöver verkligen en stark back till på torsdag om det skall gå iväga.
Skadefria efter OS kan bli svårt men man får väll hoppas.
Asså behöver verkligen en stark back till på torsdag om det skall gå iväga.
Någon som vet hur många sålda? Känns som vi tappat intresse efter storsatsningen för första gången!
Om råttorna kan fixa "fullsatt" hovet med sina 7823 bombajackor mot låtsas bajen, så ska f*n vi skaffa fullsatt med 8094!
jag vet att solna aik är inget man ska jämföra sig med, men tyvärr allihopa!

För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Skillnad, det var ju derby. Om vi också får något derby ska du nog se att det blir fullsatt.Leijon skrev:Om råttorna kan fixa "fullsatt" hovet med sina 7823 bombajackor mot låtsas bajen, så ska f*n vi skaffa fullsatt med 8094!
Lycka är att vara Djurgårdare.
- -daniel-
Tror en del av sanningen är - som flera varit inne på tidigare - den så för många dystra ekonomiska månaden januari. Lär bli bättre med matcherna efter den 25:e (hoppas jag...).Stocky skrev:Någon som vet hur många sålda? Känns som vi tappat intresse efter storsatsningen för första gången!
Så ja, äntligen dags för en spännande drabbning på Hovet igen.
Vid en förlust är alla scooterraggare snart ikapp oss, vid en vinst så sätter vi oss själva på säker mark igen.
Jag både tror och hoppas på en seger. 4-2 känns som ett bra tips.
Vid en förlust är alla scooterraggare snart ikapp oss, vid en vinst så sätter vi oss själva på säker mark igen.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Ja det stämmer, helt klart det som kan vara problemet. Dessutom får man ju lönen innan jul så låååång månad mellan lönerna. Har dessutom haft Morsan och Sambon som fyllt år, därför man ska köpa säsongskort redan på sommaren!-daniel- skrev:Tror en del av sanningen är - som flera varit inne på tidigare - den så för många dystra ekonomiska månaden januari. Lär bli bättre med matcherna efter den 25:e (hoppas jag...).Stocky skrev:Någon som vet hur många sålda? Känns som vi tappat intresse efter storsatsningen för första gången!

Ja 4-2 blir det helt klart, Dessutom får dom tillbaka en (förhoppningsvis) ringrostig Hahl som dom spelar för hårt...sthlm_dif skrev:Så ja, äntligen dags för en spännande drabbning på Hovet igen.
2-2 ot
3-2 förlängning
printz, honken jr och mackan gör mål
3-2 förlängning

Printz? Han vet ju inte hur man åker grillor med tanke på senast, sen låter han sig bli allt för forecheckad... Han får ta och komma upp i tempo nu annars får vi se till att skaffa en annan back... Djurgården kommer vinna denna match nu när alla är sugna på revansch i våra "kämparglöd" röda tröjor! Eller ser dom inte lite ut som en dumle kola i dom?
Iaf jag tycker tröjorna är ursnygga!
Resultatet spelar ingen roll så länge vi vinner matchen! Hoppas på en match med rätt inställning...
Men som sagt Printz får ta och skärpa sig i defensiven innan han ska göra ngt offensivt...
Alltid oavsett.

Printz? Han vet ju inte hur man åker grillor med tanke på senast, sen låter han sig bli allt för forecheckad... Han får ta och komma upp i tempo nu annars får vi se till att skaffa en annan back... Djurgården kommer vinna denna match nu när alla är sugna på revansch i våra "kämparglöd" röda tröjor! Eller ser dom inte lite ut som en dumle kola i dom?

Resultatet spelar ingen roll så länge vi vinner matchen! Hoppas på en match med rätt inställning...
Men som sagt Printz får ta och skärpa sig i defensiven innan han ska göra ngt offensivt...
Alltid oavsett.
Typ, fan att SSK har sin storsatsning med fri entré och tror att de ska vinna över oss Färjestadare om 15 och en halv timme, annars hade jag... velat se den här, har fortfarande lulematchen i friskt minne, och hann se tillräckligt mycket av hockeykväll för att begripa att en annan del av Köping-matchen knappast gjorde saken mysigare. Om det är någon tröst skriver jag spikrak etta i min långenkupong iaf!
Skrik sönder glenn-arna nu så klacken är vid gott mod på måndag!

I vanliga fall brukar man ju ha lite småångest inför matcher mot Frölunda, men dom har ju stundtals varit katastrofusla under säsongen, får hoppas att dom är det även ikväll.
Dags för 2 raka vinster nu, ikväll och på lördag tvålar vi till Brynäs.
Dags för 2 raka vinster nu, ikväll och på lördag tvålar vi till Brynäs.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.