Honken skrev:Är det utökad klacksektion på den här matchen?
Yes, klacksektionen är utökad denna match med.
Längtar att få se DIF hockey igen. Ska bli skönt att komma ifrån julstöket och ta sig till Hovet för fest. Att matchen spelas mot äckliga plats cluben gör inte saken sämre. Dom ska få höra vilket skämt dom är, ingen historia, ingen publik, dom är ingenting. Dessutom ska fernholm får höra.
På väg in till stan idag såg jag en buss som det stod "Linköping Hockey Club" ("Hockey Club", kan det bli löjligare?) på, gissar att det var spelarbussen. Den stod parkerad utanför Globen, någon som vet vad den gjorde där?
Jepe skrev:Nä nu börjar jag få lite hockeyabstinens, ska bli så skönt att kunna gå på hockey igen. lhc ska få uppleva vad äkta hockeykultur är för något!
Känner likadant! Vill se Djurgårn lira hockey, och det nu! Tyvärr så är inte alla lika sugna...
Familjebiljetter: Slutsålt
Jullovskampanj: Slutsålt
Klackbiljetter: Fåtal kvar Boka nu!
Aktiv sittplats: Fåtal kvar Boka nu!
Ospecificerad sittplats: Slutsålt
Ordinarie biljetter: God tillgång
6 154 biljetter sålda
7 015 mot fbk
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande. Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande. Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Edin skrev:På väg in till stan idag såg jag en buss som det stod "Linköping Hockey Club" ("Hockey Club", kan det bli löjligare?) på, gissar att det var spelarbussen. Den stod parkerad utanför Globen, någon som vet vad den gjorde där?
Jepe skrev:Nä nu börjar jag få lite hockeyabstinens, ska bli så skönt att kunna gå på hockey igen. lhc ska få uppleva vad äkta hockeykultur är för något!
Känner likadant! Vill se Djurgårn lira hockey, och det nu! Tyvärr så är inte alla lika sugna...
Helt rätt! Bättre att vi fyller hela Hovet med djurgårdare.
Var inne och köpte två biljetter idag till två polare. Nu börjar man längta, var ett bra tag sen man besökte Hovet nu. Behövs ingen vidare tändvätska till dessa matcher då plats cluben står på andra sidan.
ojoj vad jag längtar till denna match!
Linköping ska höra oss rejält!
Spring spring linköping!
Denna match hoppas jag och förblir en god julklapp! Alla till hovet på lördag!:D
God jul alla Djurgårdare!
Inte långt kvar alls. Det blev 2 biljetter till farsan i julklapp till matchen. Nu börjar abstinensen smyga sig på ordentligt. Ska bli intressant att få se Hannula i DIF-tröjan igen. Dessutom ska vi hylla en viss Jimmie Ölvestad som gör sin 400.e match.
Bäst-i-stan skrev: Det blev 2 biljetter till farsan i julklapp till matchen.
Måste vara en bredarslad jäkel om han tar upp 2 platser alldeles själv...
Men skämt & sido så börjar det verkligen närmas nu. DIF direkt efter uppehåll brukar ju inte direkt vara en rolig visa i vanliga fall, men jag tycker att det är bra att vi kastas in mot det formstarkaste laget på hemmaplan direkt. Optimala förutsättningar för att pulikens jobb blir än mer viktig än vanligt.
Blir det fullsatt den här matchen? Känner mig ganska skeptisk till det om det inte sålts en hel del biljetter idag. Förvisso var väl 5 av 6 annandagsmatcher slutsålda förra året runt om i landet så borde ju finnas goda förutsättningar när vi möter ett topplag.
För tidigt att tippa utgången av bataljen - tipset kommer på juldagen men jag har redan nu en känsla för hur det kommer sluta.
Bäst-i-stan skrev: Det blev 2 biljetter till farsan i julklapp till matchen.
Måste vara en bredarslad jäkel om han tar upp 2 platser alldeles själv...
Men skämt & sido så börjar det verkligen närmas nu. DIF direkt efter uppehåll brukar ju inte direkt vara en rolig visa i vanliga fall, men jag tycker att det är bra att vi kastas in mot det formstarkaste laget på hemmaplan direkt. Optimala förutsättningar för att pulikens jobb blir än mer viktig än vanligt.
Blir det fullsatt den här matchen? Känner mig ganska skeptisk till det om det inte sålts en hel del biljetter idag. Förvisso var väl 5 av 6 annandagsmatcher slutsålda förra året runt om i landet så borde ju finnas goda förutsättningar när vi möter ett topplag.
För tidigt att tippa utgången av bataljen - tipset kommer på juldagen men jag har redan nu en känsla för hur det kommer sluta.
Hjärnan säger förlust med 2-4 och hemresa till jorden omgående...men vid en vinst tror jag att få människor skulle bli gladare än jag
Skall bli intressant att se hur vi kan hantera frånvaron av främst Josefsson och Krüger. Är lite oroad över att vi kanske inte kommer bli lika kreativa utan dessa båda pjäser. Skall dock bli väldans intressant att se hur Mika sköter sig. Bara att hoppas att de utnyttjar honom i en vettig kedja och inte får för sig att lira killen med två junisar i något byte per period. Skall man se om killen håller måsta han testas i rätt omgivinng och ge mycket speltid.
Håller bara Mikas kropp tror jag han kan bli en jättetillgång då han borde passa väldigt bra in i Hardys lagbygge och är en spelartyp som vi saknar lite grand.
Matchen då? Brukar vara lite segt efter ett uppehåll, men med tanke på vilket lag det är vi möter och det tryck som lär uppstå på läktarna tror jag det blir rätt bra fart redan från start. Känns som att vilket som helst av lagen kan vinna, men jag hoppas innerligt att det blir vi för sedan kommer en gjuten torsk mot HV71 och FBK har vi ju inte direkt haft det enkelt mot denna vinter.
Håller med föregående att Hannula inte bara skall kastas in och få göra några få byten, börja matcha karln ordentligt redan från början. Kan tänka sig att byta ut Danielsson i 2:a linan mot Hannula men jag tror Mika kan passa med Holmqvist & Cehlin...
Sett till matchen då så blir det så klart tufft. Jävligt tufft. Men jag vill hoppas att våra spelare är aningen mer hungriga och vill bevisa att vi kan spela mot de bästa även utan våra bebisar.