Södertälje SK - Djurgårdens IF, 14/11 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Kall-El

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 14/11 2009

Inlägg av Kall-El »

-daniel- skrev:Zigomanis spelklar imorgon, enligt Hallmans blogg:
http://nyheter24.se/hockey24/bloggar/ma ... ar-mot-ssk

Skall bli riktigt roligt att se Mike imorgon. Jag tror dock det är oerhört viktigt att ingen av oss ställer orimliga krav på karln; det lär ta någon vecka innan han är inne i ES-spelet fullt ut...
Otto pratade ju om 5 matcher för sin del och då är ha van vid laget, spelarna och stor rink. Mike är inte van vid något av detta så man får nog ge killen i alla en månad för att nå toppformen...

Tyvärr är jag lite lätt orolig inför denna match då vi ofta brukar klanta till det i matcher som skall vinnas. Viktigt att inte torska i alla fall. Hoppas ochtror på 3-1 till oss, men som sagt obehaglig match helt klart.
Användarvisningsbild
Enbom
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Enbom »

Seger mot Tälje är ett måste. Vi klarar oss inte på att ta poäng mot mitten och topplag men tappa mot bottenlag.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Jockmaniac skrev:Sensei:

Varför ska vi dra på oss fler utvisningar för? Känns faktiskt väldigt onödigt. DIF ska inte hålla på med efterslängar, vi ska reta gallfeber på motståndarna genom hög intensitet och mycket tacklingar. På så sätt få fler utvisningar med oss, och mer pp. Inga jävla Thörnbergfasoner bara för att man prompt måste få sista slaget. Kör över fanskapet och låt han slå så mycket han vill efteråt. Sen menar jag givetvis inte att vi inte ska stå upp för varann när det hettar till. Men att bara helt onödigt nita en kille och få spela boxplay bara för sakens skull känns jävligt omotiverat. Mer powerplay och mindre boxplay = tjuriga motståndare = fler segrar.
Jag utesluter inte att du har rätt, men glöm inte bort att Thörnberg (gillar honom inte själv) spelar i sveriges i särklass bästa lag. Hv vinner i regel både elitserien OCH utvisningsligan ganska överlägset. De finns många exempel på "bra" utvisningar som Hv och även Fbk nu på senare tid använder för att få den matchbild de vill ha, det är väl kanske lite den taktiken och mentaliteten jag är ute efter. Åtminstone ska vi inte bli offer för den.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Kall-El skrev:
-daniel- skrev:Zigomanis spelklar imorgon, enligt Hallmans blogg:
http://nyheter24.se/hockey24/bloggar/ma ... ar-mot-ssk

Skall bli riktigt roligt att se Mike imorgon. Jag tror dock det är oerhört viktigt att ingen av oss ställer orimliga krav på karln; det lär ta någon vecka innan han är inne i ES-spelet fullt ut...
Otto pratade ju om 5 matcher för sin del och då är ha van vid laget, spelarna och stor rink. Mike är inte van vid något av detta så man får nog ge killen i alla en månad för att nå toppformen...
Ja, så är det men samtidigt kan man inte jämföra en skadad spelare som helt har tappat matchtempo med en som kommer från en annan liga där han åtminstone inte alldeles för länge sedan spelade matcher. Tror han har tempot i sig men att just den här anpassningen till ES-spelet (större rink, lägre tempo rent generellt, sämre med & motspelare) lär ta ett tag; hur länge är dock helt omöjligt att sia om.

Också viktigt att han kommer in i en kedja med spelartyper som passar honom, men det lär krävas lite "labbande" med. Jag tycker han borde få börja som center i en kedja med Jimmie & Mackan som yttrar, fast han kanske kommer matchas in lite lugnare i laget först? Typ börja i en 3:e fjärdelina och spela sig uppåt? Vet inte riktigt hur Hardy tänker här.
Användarvisningsbild
poGDI

Inlägg av poGDI »

Hoppas ni alla (Som bor runt Stockholm) ska ner till AXA i dag för att stötta de våra! 3 mil är fan inget kom igen nu, vi ska vinna matchen både på läktarna och matchen på isen i dag!

Se där nere!

Tips 2-5 vinnst i dag!
Hardy Nilssons järnkaminer! - Johanssons järnkaminer!
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

sensei skrev:
Jockmaniac skrev:Sensei:

Varför ska vi dra på oss fler utvisningar för? Känns faktiskt väldigt onödigt. DIF ska inte hålla på med efterslängar, vi ska reta gallfeber på motståndarna genom hög intensitet och mycket tacklingar. På så sätt få fler utvisningar med oss, och mer pp. Inga jävla Thörnbergfasoner bara för att man prompt måste få sista slaget. Kör över fanskapet och låt han slå så mycket han vill efteråt. Sen menar jag givetvis inte att vi inte ska stå upp för varann när det hettar till. Men att bara helt onödigt nita en kille och få spela boxplay bara för sakens skull känns jävligt omotiverat. Mer powerplay och mindre boxplay = tjuriga motståndare = fler segrar.
Jag utesluter inte att du har rätt, men glöm inte bort att Thörnberg (gillar honom inte själv) spelar i sveriges i särklass bästa lag. Hv vinner i regel både elitserien OCH utvisningsligan ganska överlägset. De finns många exempel på "bra" utvisningar som Hv och även Fbk nu på senare tid använder för att få den matchbild de vill ha, det är väl kanske lite den taktiken och mentaliteten jag är ute efter. Åtminstone ska vi inte bli offer för den.
Jo men vi har ju knappast HVs spelarmaterial överlag. Det är ju knappast utvisningarna som skiljer oss och HV åt. Jag tror inte heller att vi har skickligheten att ha någon/några spelare som drar på sig korkade utvisningar. Som jag sa så är vårat lag klippt och skuret för att spela aggressivt och fysiskt. Därför känns det som det bästa vore att använda det spelsättet för att få matchen dit vi vill ha. Dessutom är det just det som andra lag fruktar med vårat lag.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Stolt-Djurgårdare

Inlägg av Stolt-Djurgårdare »

Vinner vi den här matchen mot södertälje så kan vi gå upp ytterligare steg mot tredje plats,
mer ska man ju inte hoppas på eftersom första och andraplatsen domineras av HV71 och Färjestad
Fast tredjeplatsen är absolut ingen omöjlighet eftersom det bara fattas tre poäng.
Och vinner vi så strör vi salt i såret på södertälje efter fotbollen så det är ju ett stort plus!

framåt Djurgården
Djurgårdare för livet
Highwind

Inlägg av Highwind »

Mike Zigomanis – Kristofer Ottosson – Marcus Nilson

Skönt att man satsar på en tydlig toppkedja. Ska bli spännande att se hur dom spelar. Tog alldeles för lång tid innan tränarna satte ihop Anger, Otto och Bremberg förra året.
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

Highwind skrev:Mike Zigomanis – Kristofer Ottosson – Marcus Nilson

Skönt att man satsar på en tydlig toppkedja. Ska bli spännande att se hur dom spelar. Tog alldeles för lång tid innan tränarna satte ihop Anger, Otto och Bremberg förra året.
Den där kedjan ser jävligt intressant ut, ska bli kul och se hur det går som du säger.

Härliga Djurgår'n!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Zigomanis ser jäkligt vass ut, härlig teknik. Det här blir kul...
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Nu blev det tyvärr ingen resa för min del ner till Tälje... Saker och ting kom upp så att den lilla resan blev omöjlig att genomföra idag.

Men matchen ska ses, beställd på PPV.
Kanske bättre att följa den via TV i och för sig, då man kan spana in Zigomanis bättre än vad man kan göra nere i Södertälje.
Det ska hur som helst bli riktigt intressant att följa Zigomanis, framförallt när han nu ska spela tillsammans med Otto och Mackan.
Om den kedjan fungerar bra så har vi utan tvekan en av de bästa första linorna i Elitserien, kanske till och med den bästa.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

sthlm_dif skrev:Om den kedjan fungerar bra så har vi utan tvekan en av de bästa första linorna i Elitserien, kanske till och med den bästa.
Nja, Davidsson, Voutilainen och Thörnberg blir svårslagen :wink:

Ska bli sjukt spännande. Men jag vill fortfarande ha Riddarn i mål. Tyvärr blir det stryk 4-1.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Mike vinner sin första tekning på svensk is.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Bastard47

Inlägg av Bastard47 »

Stolpskott av Josefson. Hörde dock inget ljud så man kan ju undra exakt var den tog i målet
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Helvete också! Inte starten jag hoppades på...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Skriv svar