Edin skrev:Är extra spänd inför gårdagens match då några kompisar till mig hejar på Luleå, men jag tror givetvis att vi kan ta dom, men det blir jämnt.
4-3 Djurgårn!
Har matchen redan spelats?
Till mitt försvar så skrev jag det inlägget etfter midnatt, och då får man räkna med lite fel här och där
Jag tror att Luleå kommer behöva göra en riktigt bra match för att slå oss ikväll, har på känn att vi kommer få till spelet i de matchavgörande sekvenserna på ett fint sätt den här omgången. Det har snackats om att vårt spel (mer offensivt) kan passa Luleå men jag skulle vilja vända på det och säga att vårt spel brukar fungera bättre mot förande lag, så varför inte dra fördel av det istället...?
Tippar 4-2 till oss. Tänker slå någon på käften om jag har fel och vi förlorar; en lika mörk novembermånad som vanligt får bara inte ske....hur det nu skulle hjälpa att nita någon stackare vet jag inte men jag får ju åtminstone ut mina aggressioner.
Tippar 4-2 till oss. Tänker slå någon på käften om jag har fel och vi förlorar; en lika mörk novembermånad som vanligt får bara inte ske....hur det nu skulle hjälpa att nita någon stackare vet jag inte men jag får ju åtminstone ut mina aggressioner.
På vilken sektion sa du att du kommer att sitta ikväll?
Ifall vi nu skulle torska.....
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Jag tror att Luleå kommer behöva göra en riktigt bra match för att slå oss ikväll, har på känn att vi kommer få till spelet i de matchavgörande sekvenserna på ett fint sätt den här omgången. Det har snackats om att vårt spel (mer offensivt) kan passa Luleå men jag skulle vilja vända på det och säga att vårt spel brukar fungera bättre mot förande lag, så varför inte dra fördel av det istället...?
-daniel- skrev:Haha, hoppas inte någon på allvar trodde jag skulle börja slåss. Jag skulle aldrig våga. Men jag är en duktig internet-krigare...
Tuff bakom skärmen men livrädd utanför hemmets skyddande tillvaro
Kommer vara riktigt viktigt att laget är vaket ifrån start ikväll.
Luleå är ruskigt starka i vinter och vi skall om möjligt försöka hålla oss borta ifrån utvisningsbåset.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF 1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
-daniel- skrev:Haha, hoppas inte någon på allvar trodde jag skulle börja slåss. Jag skulle aldrig våga. Men jag är en duktig internet-krigare...
Tuff bakom skärmen men livrädd utanför hemmets skyddande tillvaro
Ja, är inte det just vad begreppet "internet-krigare" syftar på?
Annars håller jag med dig; Luleå har ett tämligen intressant lag men jag kan ändå inte påstå jag har sådär jätterespekt för dem. Gäller att visa att det är vår hemmaplan och att laget står upp i inledningen. Om förresten ryktet nu stämmer om en av Abottarnas frånvaro så ökar ju våra vinstchanser hyfsat kapitalt.
Idag känns det som om att vi har en avslagen match att se fram emot... Jag vet inte riktigt varför, men med tanke på att jag är skit trött redan nu och att novembermörkret börjar lägga sig kl 4 på dagen i denna kyla så känns det bara som att det blir en avslagen tillställning.
Men min känsla indikerar dock på en seger ikväll, då vi kommer från en värdelös insats och Luleå från en grym match mot Hv71.
Lite kämpaglöd och vilja ska nog räcka till en seger ikväll.
För övrigt så börjar det bli dags att spika igen bakåt nu för första gången i år.
Idag är en utmärkt dag för att göra det.
Borde inte de ha insett snart vem som har spelat stabilast av dem efter 17 omgångar??
Undra hur målvakterna tar detta skiftande hela tiden. Spelar ju ingen roll om de spelar bra eller dåligt, de får ju inte stå nästa match ändå...