När ska det hända nåt....!??!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
puff

Re: När ska det hända nåt....!??!

Inlägg av puff »

Nu får det fan ta och hända nåt om vi vill hänga kvar i högsta serien. Kläm fram pengarna nu och visa att Djurgården Hockey är Mesta Mästarna och ska förbli det. Ingen annan klubb ifrån Värmland ska få det namnet!

Kom igen nu för fan! :evil: :evil:
kalle99

Inlägg av kalle99 »

Är 1000 % säker på att det blir kvalserien i år. I år är det oundvikligt. Stockholmshockeyn och DIF halkar efter de andra lagen som har egen ishall och mer drag kring hockeyn. Läste tex att 200-300 pers var på DIFs första isträning. Förra året kom ca 4000 (!) till Skellefteå AIK:s första träning. Vem skall göra alla målen i DIF ? Livsviktigt att många går och ser DIF på Hovet i vinter. Det är där de räddande poängen MÅSTE tas. Samtidigt måste laget grisa till sig så många bortapoäng som möjligt.

-Det är dagens krassa verklighet. Förnedrande för Sveriges mest anrika lag.

Tyvärr

/Obotlig pessimist

:cry:
Senast redigerad av kalle99 den 2009-08-05 08:28:20, redigerad totalt 1 gånger.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

kalle99 skrev:Är 1000 % säker på att det blir kvalserien i år. I år är det oundvikligt. Stockholmshockeyn och DIF halkar efter de andra lagen som har egen ishall och mer drag kring hockeyn.

Tyvärr

/Obotlig pessimist

Kan det vara årets hittills mest givande inlägg?...suck...Har inget emot konstruktiv kritik, men sånt här blir man bara less på. Förstår egentligen inte ens varför jag kommenterade.
kalle99

Inlägg av kalle99 »

jensa85 skrev:
kalle99 skrev:Är 1000 % säker på att det blir kvalserien i år. I år är det oundvikligt. Stockholmshockeyn och DIF halkar efter de andra lagen som har egen ishall och mer drag kring hockeyn.

Tyvärr

/Obotlig pessimist

Kan det vara årets hittills mest givande inlägg?...suck...Har inget emot konstruktiv kritik, men sånt här blir man bara less på. Förstår egentligen inte ens varför jag kommenterade.
Ja...man kan ju ljuga för sig själv förstås och bortse från verkligheten. Visst blir allt bättre då ?
DIF SÖDERMALM

Inlägg av DIF SÖDERMALM »

Jag tror på Hardy och att det kommer att bli disciplinerat spel, sen vet jag inte om truppen räcker av idag, allt beror på vilka Järlan trollar ur hatten....
Skulle vilja veta mer om spelet bakom kulliserna själva anledningen till att Linkan inte fick det han begärde och vad han begärde i såfall.......
Användarvisningsbild
Rash
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

DIF SÖDERMALM skrev:Skulle vilja veta mer om spelet bakom kulliserna själva anledningen till att Linkan inte fick det han begärde och vad han begärde i såfall.......
Årsmöte på måndag :wink:
Lycka är att vara djurgårdare
jensa85

Inlägg av jensa85 »

kalle99 skrev:
jensa85 skrev:

Tyvärr

/Obotlig pessimist

Ja...man kan ju ljuga för sig själv förstås och bortse från verkligheten. Visst blir allt bättre då ?
Tycker jag inte man ska. Men eftersom du är såpass säker som 1000%(hyfsat många procent är det med tanke på att 100% är lika med bergsäkert) så utgår jag ju från att du inte kommer följa DIF överhuvudtaget och därmed inte gå på en enda match osv osv. För det måste väl vara fruktansvärt onödiga pengar att lägga från din sida menar jag??
DIF SÖDERMALM

Årsmöte på måndag alltså!

Jag vill ha svar på:

1/Vad görs KONKRET för att ta över driften av hovet och stärka upp Djurgårn ekonomiskt framåt
2/ Varför gjorde inte föreningen allt för att tillmötesgå Linkan? Och vad var kraven?
3/Vad är den utalade målsättningen i år och framåt, vill vi vara ett bottenlag eller ska vi vara Mesta mästarna?

Fyll gärna på med fler frågor om ni kommer på!

Jag tror att Järlan mfl medvetet håller inne med dom spelarna som ska in till efter årsmötet eller framtill!
DIF SÖDERMALM

Precis det finns inte så mycket annat än han kvar på marknaden av spelare som kan vara av intresse, det verkar helt overkligt att vi pratar om slutspel hit och dit, och att vi ska komma tillbaka, när vi inte ens verkar kunna skaffa ett lag som håller elitseriekvalite, var är visionerna, var är sponsorerna och framförallt om man tappar elitseriens bästa spelare och mvp är det något annat än tjänstefel att inte säkra att man får in något som är i alla fall i närheten??

Hur tänker gubbarna i sportkommite´n? totalhybris? vansinne? eller är det så lätt att vi är konkursmässiga nu? att detta kanske är sista säsongen?

Hur som helst så kan vi vara överrens om att om inte dom 2-3 nya spelarna är av kvalite så blir det derbyn i kvalserien i alla fall och jag är i dagsläget INTE säker på att vi grejar det...vad tror ni?

Är ni nöjda med vanskötseln? Är ni nöjda med Järlan? Är ni nöjda med styrelsen?

Förra året och nåt år tillbaka kunde man pröjsa biljett trots att vi sög bara för Linkans skull, nu är han borta och ersatt med Nilson, vilket är grymt på sätt och vis men Nilson gör inte 50-60 p per säsong? Vem ska bära oss? Vem? Vem ?
På årsmötet får vi svar hoppas jag....
Användarvisningsbild
Rash
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

DIF SÖDERMALM skrev: 1/Vad görs KONKRET för att ta över driften av hovet och stärka upp Djurgårn ekonomiskt framåt
Det enda man gör för att öka intäkterna från kringförsäljningen vad jag vet är att man försöker höja %-satsen på vad vi får in på vinsten. Driften äger väl AEG och eftersom de köpte upp hela Globe Arena området så lär dom väl inte ge ifrån sig allt i en handvändning.
DIF SÖDERMALM skrev: 2/ Varför gjorde inte föreningen allt för att tillmötesgå Linkan? Och vad var kraven?
Tror helt enkelt Linkan vet sitt värde och vi kan, pga vår kassa ekonomi, varken erbjuda Linkan en bättre lön eller bättre lekkamrater som Linkan också efterfrågat.
Men det är ju bara spekulationer, visst vore det intressant och få veta hur turerna gick i förhandlingarna med Linkan.
DIF SÖDERMALM skrev: 3/Vad är den utalade målsättningen i år och framåt, vill vi vara ett bottenlag eller ska vi vara Mesta mästarna?
Målet kommer säkert vara slutspel. Däremot kommer det inte bli nån dans på rosor. Detta med tanke på ekonomin. Däremot kan man ju tycka att man kanske borde gjort ett bättre och mer kreativt jobb med att hitta fler inkomster källor eftersom de vi har i dagsläget inte räcker till.
Lycka är att vara djurgårdare
Skriv svar