Håller med. Vad är det för jävla stolpskott som kallar en djurgårdsspelare med över 500 matcher i DIF på meritlistan för "lallare"? Ronnie har alltid varit trogen DIF, och ska behandlas därefter. Därmed inte sagt att han skulle tillföra alltför mycket nästa säsong. Alla åldras, även kung Ronnie.Stadion skrev:Helt otroligt att man kallar andra Djurgårdare för lallare och dylikt, skulle aldrig någonsin komma på tanken att göra något dylikt som har gjort så mycket och ställt för Djurgårn. Jag skäms...
Ronnie Pettersson - Mannen, myten, legenden.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Behålla Ronnie P?
- Emil Svelander
Sluta för helvete att kasta skit på Ronnie era fjollor! Han är en av de bättre defensiva backarna vi haft i DIF. Numera är han väl inte den snabbaste av backar men han gör sitt jobb och har fortfarande världens längsta klubba. 

Sjunger avgå Johnny...
-
Ja kom igen nu. Visst han gör tabbar, men säg en spelare i DIF förutom Ragge som inte gör en massa skit bakåt?
I vissa matcher har Ronnie varit en av de mest stabila backarna bakåt. Visst sarg ut, men det har behövts med de kollapsperioder vi har haft emellanåt.
Visst han ska sluta, men släng inte skit åt honom. Han har levererat på relativt hög nivå, med tanke på ålder och skador. Hans rutin har varit mycket viktig ÄVEN denna säsong.
Så var tyst om du inte kan hockey och kalla inte Ronnie för lallare, om du inte kan något, idiot.
I vissa matcher har Ronnie varit en av de mest stabila backarna bakåt. Visst sarg ut, men det har behövts med de kollapsperioder vi har haft emellanåt.
Visst han ska sluta, men släng inte skit åt honom. Han har levererat på relativt hög nivå, med tanke på ålder och skador. Hans rutin har varit mycket viktig ÄVEN denna säsong.
Så var tyst om du inte kan hockey och kalla inte Ronnie för lallare, om du inte kan något, idiot.
-
Om Staffan Kronwall kommer så är det definitivt bye bye med Ronnie.
Ronnie har gjort mycket bra för Djurgårn dom åren han har spelat där..
Man vet vad man får när Ronnie spelat.En riktig klippa i defensiven.
Men allt har sin tid och jag tycker nog att Ronnie har gjort sitt..
Men kommer alltid att komma ihåg honom..
Man vet vad man får när Ronnie spelat.En riktig klippa i defensiven.
Men allt har sin tid och jag tycker nog att Ronnie har gjort sitt..
Men kommer alltid att komma ihåg honom..
- SkönaDjurgårn
Har alltid gillat Ronnie men denna säsong har varit ett klart steg bakåt och det är nog tid att lämna in nu. Visst är han hyfsat trygg fortfarande men blir det ännu sämre nästa säsong så blir det ett ovärdigt slut för denna Djurgårdslegend.
Det jag retar mig på är att han inte ens kan slå en enkel passning till en medspelare två meter bort utan det är ALLTID sarg ut. Konstruktivt spel finns inte på kartan och man vill ju helst att varje spelare på isen ska kunna utföra något lite lite extra och inte bara skicka iväg pucken till motståndarna hela tiden så de får börja om.
That said, Ronnie 4ever
Det jag retar mig på är att han inte ens kan slå en enkel passning till en medspelare två meter bort utan det är ALLTID sarg ut. Konstruktivt spel finns inte på kartan och man vill ju helst att varje spelare på isen ska kunna utföra något lite lite extra och inte bara skicka iväg pucken till motståndarna hela tiden så de får börja om.
That said, Ronnie 4ever

Det har inget med att vara snäll mot Ronnie att göra. Jag lever i nuet och jag lever i en verklighet där DIF inte har enorma summor att slänga ut på etablerade backar. Ronnie märks extra mycket i det defensiva då det är hans roll att hålla rent där bak och jag förstår om folk stör sig på hans sarg-ut-passningspel. Men hans kvaliteter är bakåt. Som någon skrev, med Ronnie vet man vad man får. En låg högsta nivå och en hög lägsta nivå. Han gnäller inte och han drar inte mycket i lön. Som sagt, hittar du någon som är bättre, lojalare och billigare i drift än Ronnie, fine. Tills dess, gilla läget.viktem skrev:Varför ska vi vara "snälla" mot honom och ha honom kvar i laget när han nu på senare tid bara förstör? Visst, han är en DIF-ikon, kommer antagligen alltid vara också. MEN vi är inte snälla mot honom om vi fortsätter ha honom på isen, som någon skrev ovan: "Elitserien går bara fortare och fortare och Ronnie går i motsatt håll". Så är det, end of discussion. Han har haft sin tid i DIF och för 5 år sen, ja då var han duktig! Men nu har jag sett iallafall 3 säsonger att han inte gjort mer än att göra bort sig. Så på senare tid så skäms jag inte för att kalla honom för lallare, för det är vad han varit. Och sen Rash, lev i nuet, vad spelar det för roll om Ronnie var bra eller en av de mest lojala spelarna i DIF förut? Han är fortfarande inte bra nu!Rash skrev: Fint, då ses vi på Hovet och så får ni ta er förbi mig först.
Viktem, hur i h-vete kan du kalla en av de mest lojala spelarna i DIF i modern tid för lallare?!
Ronnie har sina bästa dagar bakom sig. Samtidigt har vi haft svårt (utöver Ragge) att hitta bra backar. Så finnes inte en ordentlig defensiv back till nästa säsong ser jag gärna Ronnie ett år till.
Du får tycka vad du vill om Ronnies egenskaper på isen. Men att du envisas med att kalla honom lallare har jag svårare att smälta.
Under stålbadet efter lockouten så hade Ronnie överlägset lägst lön, skulle inte förvåna mig om han fortfarande har det. Ngn som hörde honom gnälla? Gick han till en annan ES klubb där han säkert kunde ha ökat på sin ursprungliga lön? Svaret är nej.
Det och det faktum att han gjort över 500 matcher i DIF tröjan gör att han förtjänar respekt och inte att nån pajas kallar honom lallare på nåt internet-forum. Personangrepp? Kanske, men kallar man Rompa för lallare förtjänar man inte bättre. Punkt.
Lycka är att vara djurgårdare
- Back to the good old days
- Kontakt:
Vad är det för tönt som har svarat "nej" på frågan flera gånger om?
.
Hej hå, Hej hå... Vi hatar aik! Ett äckligt gäng, med noll poäng... Hej hå, hej hå...
Hej hå, Hej hå... Vi hatar aik! Ett äckligt gäng, med noll poäng... Hej hå, hej hå...
- Back to the good old days
- Kontakt:
Och vad hade du tänkt göra där då? Ronnie vänder upp och ner på dig innan du hinner blinka till lilla pullevante!M_or0t skrev:Lämnar inte Ronnie tar jag fram macheten och beger mig mot Hovet.
Senast redigerad av Back to the good old days den 2009-03-03 19:34:22, redigerad totalt 1 gånger.
.
Om Staffan kommer så verkar det som han mest kommer ha sjukledigt.Torpedo Novgorod skrev:Om Staffan Kronwall kommer så är det definitivt bye bye med Ronnie.
han har spelat 185 matcher på 4 säsonger i AHL och NHL ser inte bra ut !
Han borde ha spelat minst 300 matcher
Håller med Rash till 100 %Rash skrev:Det har inget med att vara snäll mot Ronnie att göra. Jag lever i nuet och jag lever i en verklighet där DIF inte har enorma summor att slänga ut på etablerade backar. Ronnie märks extra mycket i det defensiva då det är hans roll att hålla rent där bak och jag förstår om folk stör sig på hans sarg-ut-passningspel. Men hans kvaliteter är bakåt. Som någon skrev, med Ronnie vet man vad man får. En låg högsta nivå och en hög lägsta nivå. Han gnäller inte och han drar inte mycket i lön. Som sagt, hittar du någon som är bättre, lojalare och billigare i drift än Ronnie, fine. Tills dess, gilla läget.viktem skrev:Varför ska vi vara "snälla" mot honom och ha honom kvar i laget när han nu på senare tid bara förstör? Visst, han är en DIF-ikon, kommer antagligen alltid vara också. MEN vi är inte snälla mot honom om vi fortsätter ha honom på isen, som någon skrev ovan: "Elitserien går bara fortare och fortare och Ronnie går i motsatt håll". Så är det, end of discussion. Han har haft sin tid i DIF och för 5 år sen, ja då var han duktig! Men nu har jag sett iallafall 3 säsonger att han inte gjort mer än att göra bort sig. Så på senare tid så skäms jag inte för att kalla honom för lallare, för det är vad han varit. Och sen Rash, lev i nuet, vad spelar det för roll om Ronnie var bra eller en av de mest lojala spelarna i DIF förut? Han är fortfarande inte bra nu!Rash skrev: Fint, då ses vi på Hovet och så får ni ta er förbi mig först.
Viktem, hur i h-vete kan du kalla en av de mest lojala spelarna i DIF i modern tid för lallare?!
Ronnie har sina bästa dagar bakom sig. Samtidigt har vi haft svårt (utöver Ragge) att hitta bra backar. Så finnes inte en ordentlig defensiv back till nästa säsong ser jag gärna Ronnie ett år till.
Du får tycka vad du vill om Ronnies egenskaper på isen. Men att du envisas med att kalla honom lallare har jag svårare att smälta.
Under stålbadet efter lockouten så hade Ronnie överlägset lägst lön, skulle inte förvåna mig om han fortfarande har det. Ngn som hörde honom gnälla? Gick han till en annan ES klubb där han säkert kunde ha ökat på sin ursprungliga lön? Svaret är nej.
Det och det faktum att han gjort över 500 matcher i DIF tröjan gör att han förtjänar respekt och inte att nån pajas kallar honom lallare på nåt internet-forum. Personangrepp? Kanske, men kallar man Rompa för lallare förtjänar man inte bättre. Punkt.
Jag tycker att det är vidrigt att läsa hur respektlösa många är här. Ronnie är en lojal spelare med stort Djurgårdshjärta! Han förtjänar betydligt mer respekt än så här. 

Jag håller med, och jag citerar mig själv här;Jenna skrev:Jag tycker att det är vidrigt att läsa hur respektlösa många är här. Ronnie är en lojal spelare med stort Djurgårdshjärta! Han förtjänar betydligt mer respekt än så här.
---M_or0t skrev:Ronnie Petterson är värd bättre än att glida runt och göra bort sig.
Jag behöver inte svara på detta va? =)Back to the good old days skrev:Och vad hade du tänkt göra där då? Ronnie vänder upp och ner på dig innan du hinner blinka till lilla pullevante!M_or0t skrev:Lämnar inte Ronnie tar jag fram macheten och beger mig mot Hovet.
-
Ronnie fyller förövrigt år på Fredag! Blir den tredje i truppen som fyller 38år.
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
Skäms också över vad ni skriver om denna legend.
Visst, jag håller med om att han borde tacka för sig nu. Trodde faktiskt att han skulle göra det redan för ett år sedan. Till mig sa han att han älskar hockey och klubben DJURGÅRDENS IF och eftersom han erbjöds kontrakt tackade han ja. Frågan är om han erbjuds det nu?!?!
Ronnie skulle slänga sig och ta pucken med ansiktet för Djurgår´n, tyvärr är han för långsam numera så han hinner inte ner på isen innan skottet kommer.
Tack för allt , Ronnie Pettersson! Vi som varit med ett tag och stöttat DIF hockey (1987 för min del, 12 bast var jag då) kommer att minnas dig med aktning.
Visst, jag håller med om att han borde tacka för sig nu. Trodde faktiskt att han skulle göra det redan för ett år sedan. Till mig sa han att han älskar hockey och klubben DJURGÅRDENS IF och eftersom han erbjöds kontrakt tackade han ja. Frågan är om han erbjuds det nu?!?!
Ronnie skulle slänga sig och ta pucken med ansiktet för Djurgår´n, tyvärr är han för långsam numera så han hinner inte ner på isen innan skottet kommer.
Tack för allt , Ronnie Pettersson! Vi som varit med ett tag och stöttat DIF hockey (1987 för min del, 12 bast var jag då) kommer att minnas dig med aktning.