Hur ser framtiden ut för Djurgården?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Bjurre
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hur ser framtiden utför Djurgården?

Inlägg av Bjurre »

Jag tror vi når slutspel än då för att om vi vinner de tre matcher som är kvar och Brynäs förlora de tre de har kvar för de möter inget lätt motstånd i någon av de tre matcher de har. De ska möta Hv Timrå och Färjestad
De lär inte rå på Färjestad eller Hv.
Djurgården har Skellefteå Södertälje och Frölunda kvar lär bli seger i alla tre
skulle de vinna mot Timrå så går vi vidare på målskillnad..
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Stadion

Inlägg av Stadion »

calpe skrev:Vilket tjatande om Målvakterna!!!
Det måste göras andra förändringar. Ny tränare. Byt ut spelare som spelat 500 matcher för DIF (dvs de har varit i DIF nästan 10 år) jag skäms att berätta att vi har spelare som spelat så länge. De har ingen motivation när dem spelar. Undantag Bremberg. De andra bara spelar av tiden och får sin lön.Ger dåliga passningar till varandra. Dålig återväxt i spelartruppen. Ingen glöd.Tycker absolut att det är dags för Falk,Printz, Holmquist och Ölvestad att tacka för sig.Ge Kruger, Gustafsson mer spelutrymme.Det räcker inte att fansen går på matcherna, vi måste fylla Hovet med publik som vill se bra hockey. Det har varit instabil hockey de senaste åren när det gäller DIF.Vem vill betala dyra pengar för att se sånt????k
Klubben måste visa ansvar så att publiken kommer, inte bara närmast sörjande.
DIF är illa ute om inget drastiskt görs. Vi har snart INGET LAG I STOCKHOLM
Orolig för framtiden :( :( :( :(

Du tycker att det är ett tjatande om målvakterna, du är inte dugg bättre gällande tränarna.

Allvarligt talat varför skäms du över spelare som Nichlas Falk mm?

Calpe som ny tränare nästa säsong då jäklar får vi se på bra hockey.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Alla måste ju inse att OM vi hade haft en riktigt bra målis HELA säsongen hade vi garanterat knipit en säker slutspelsplats vid det här laget. En Daniel Larsson längst bak hade garanterat gett oss minst 4-5 segrar till, räkna ut vart vi hade hamnat då i årets jämna tabell...

Prio 1 inför nästa är självfallet ny förstamålvakt, behåll Wesslau som 2:a keeper. Gör allt vad som krävs för att behålla Linkan nästa säsong.

Ser också att man gör sig av med Ölvestad (tack för allt Jimmie, dags att gå vidare) & Ronnie. Falk tycker jag vi kan behålla då jag anser han gjort en helt godkänt år. Schneider tjänar alldeles säkerligen för mycket sett till sina prestationer, men jag tycker ändock att han gör ett relativt bra jobb över hela banan.
LiteOn

Inlägg av LiteOn »

Tyvärr så är läget för en ljus framtid i de närmsta säsongerna långt borta även om man går till slutspel om man inte överpresterar något oerhört och vinner SM-guld eller tar sig till final.

om slutspel missas så är det många kärnfrågor som måste beslutas om...
*Bremberg.
Hur skall Djurgården göra, ge han en marknadsmässiglön på en 400 000:-/mån eller se han förlorad till Europa/ryssland/andra ES föreningar.
Har man råd att ge 1 spelare så stor del av lönebudget och säkerligen över minst 2-3 säsonger

*Juniorverksamheten.
En uppskattad kostnad på en 5 miljoner per säsong kanske inte detta är värt att satsa på samma sätt som tidigare. Även om en och annan spelare kommer upp till A-laget ifrån juniorlaget så är det inte värt pengarna...och juniorer har hittat upp till Djurgårdens verksamhet tidigare utan att det kostar som det gör.
Kagen

Re: Hur ser framtiden ut för Djurgården?

Inlägg av Kagen »

@LiteOn,

jag tror DIF är väldigt illa ute om det tummas på juniorsatsningen. Alla föreningars juniorer har som gemensam nämnare att de tillför hjärta och energi. Se på Malmö i år! Men det är också härifrån stjärnorna kommer, se på Luleås Mattias Modig, Linus Omark och Johan Harju. Lokala spelare från de egna ungdomsleden.

När skadorna på de dyra kringresande legoknektarna kommer så gäller det att ha juniorer av bästa möjliga klass att sätta in. Om allt skiter sig och laget tvingas spela i Allsvenskan en säsong så kan juniorerna stå för halva laget och hela skillnaden.

Djurgården har ett enormt upptagningsområde och dess J-20 brukar tillhöra toppen år efter år. Exemplen på killar som tagit plats i A-laget är så lång att det blir jobbigt att börja räkna upp dem.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

calpe skrev:...jag skäms att berätta att vi har spelare som spelat så länge. De har ingen motivation när dem spelar...
Hur fan kan du skämas för något sådant underbart? De är ju för fan det som är så unikt att ha så många spelare som känner starkt hjärta för klubben, detta inslag av klubbkänsla var vanligt förr men blir ack så mycket mer ovanligt nuförtiden vilket är hemskt tråkigt.
Jag skäms över att se en sk. Djurgårdare skriva något sånt på ett öppet forum..
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Vi_e_Djurgårn

Inlägg av Vi_e_Djurgårn »

Är det någon som har koll på om spelarbudgeten kommer att sänkas, när vi missar slutspel?

Tycker det är riktigt synd då vi står och kollar på riktigt bra spelare, så sinar kassan.

Linkan och Anger vill man ju ha kvar. Men Håkansson, Thoresen eller Nilson känns ganska avlägsna då ekonomin lider =/.
Lucas

Inlägg av Lucas »

Vi_e_Djurgårn skrev:Är det någon som har koll på om spelarbudgeten kommer att sänkas, när vi missar slutspel?

Tycker det är riktigt synd då vi står och kollar på riktigt bra spelare, så sinar kassan.

Linkan och Anger vill man ju ha kvar. Men Håkansson, Thoresen eller Nilson känns ganska avlägsna då ekonomin lider =/.
Enligt Mats Larsson eller Janne Järlefelt (minns inte vilken av dom), så skulle vi inte sänka spelarbudgeten inför nästa säsong, den ska alltså ligga kvar på 33 mille (tror ja..). Det är positivt att styrelsen vågar låta den vara, tyder väl på att något kanske är på gång? Kanske den berömda stor satsingen inför nästa säsong som Mats Larsson snackade om runt ny år?

Av dom tre du nämner kan vi nästan garanterat glömma Thoresen tror jag, han är alldeles för bra för oss. Lär få ett fint kontrakt där det finns pengar, KHL, Schweiz igen, eller kanske till och med NHL. Om det blir Sverige skulle jag inte bli förvånad om han går till något av de fyra äckel lagen, HV, Frölunda, LHC eller FBK.

Håkansson är en möjlighet, men jag är väldigt kluven där, vill ha men tycker inte det ser snyggt ut när spelare bara dumpar oss för pengar och kommer tillbaka när dom snart ska pensionera sig. Kommer dock att falla på lönen, om han går ner kraftigt i lön, ja. Annars nej.

Marcus Nilson. Ja där lever hoppet, tror jag (ännu en gång). Är det någon vi får hem, är det kanske Mackan.

Om man ska ta och vara konstig, så skulle jag vilja se DIF gå till slutspel endast för att tjäna lite pengar. Jag räknar stenhårt med 1-4 eller 0-4 i matcher mot något topplag, men pengarna är där. Jag hoppas styselsen hittar någon duktig sponsor till nästa år.. Annars ser framtiden, om möjligt, ännu mörkare ut.
Tommy Mörth

Inlägg av Tommy Mörth »

Jag tror att det bästa för DIF vore att satsa ännu mer på sina juniorer och att "göra sig av" med de gamla trotjänarna (Ölvestad, Falk, Ronnie...). Juniorerna är billigare i drift och mixade med de gubbar som fortfarande presterar (Bremberg, Ragnarsson...) kan det bli riktigt bra. Se bara på första perioden i lördags, vilken fart DIF hade.

Målvakterna ska vi behålla, att köpa in någon dyr sak som riskerar att floppa är bara en kortsiktig lösning (se bara på Modo).

Steg 2 är att skaffa en storsponsor, någon som har råd att skyffla in miljoner tills klubben är så pass bra att den genererar vinst, vilket den skulle göra med ett bättre upplägg och bättre resultat.

Det vi fans kan göra är att gå på matcherna, betala för att se dem framför TV:n, köpa souvenirer osv.
Vi_e_Djurgårn

Inlägg av Vi_e_Djurgårn »

Precis. Jag tror nog att laget nästa år kommer att vara likartat som detta års trupp. Lika namnkunnigt, men jag tror att truppen kommer att prestera bättre. Målvakterna kommer att ha mer erfarenhet och växa ytterliggare. Våra juniorer, som stundtals varit mycket bättre än vissa rutinerade herrar, kommer att ta ännu ett steg.

Tror nog att Djurgården kommer att sköta vävningarna på ett bra sätt. Det är sponsor biten, som kanske kommer att bli dödsviktig nu om vi missars slutspel, som blir svår.

Sista tåget går nu mot Skellefteå, det allra sista, det borde bli fullsatt.
Kojak

Inlägg av Kojak »

Tommy Mörth skrev:Jag tror att det bästa för DIF vore att satsa ännu mer på sina juniorer och att "göra sig av" med de gamla trotjänarna (Ölvestad, Falk, Ronnie...). Juniorerna är billigare i drift och mixade med de gubbar som fortfarande presterar (Bremberg, Ragnarsson...) kan det bli riktigt bra. Se bara på första perioden i lördags, vilken fart DIF hade.

Målvakterna ska vi behålla, att köpa in någon dyr sak som riskerar att floppa är bara en kortsiktig lösning (se bara på Modo).

Steg 2 är att skaffa en storsponsor, någon som har råd att skyffla in miljoner tills klubben är så pass bra att den genererar vinst, vilket den skulle göra med ett bättre upplägg och bättre resultat.

Det vi fans kan göra är att gå på matcherna, betala för att se dem framför TV:n, köpa souvenirer osv.
Det finns egentligen bara ett ord... WORD!!!
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Målvakter bör bara prio ett och jag tycker inte att vi ska behålla båda våra nuvarande. Vill inte missa slutspel även nästa säsong på grund av osäkra målvakter.
Sjunger avgå Johnny...
kungK2

Inlägg av kungK2 »

Emil Svelander skrev:Målvakter bör bara prio ett och jag tycker inte att vi ska behålla båda våra nuvarande. Vill inte missa slutspel även nästa säsong på grund av osäkra målvakter.
Eller också så kan man se det som att båda våra målvakter (eller tre snarare) säkerligen tar kliv framåt till nästa år. Helt enkelt bättre målvakter efter en tuff säsong. Mark har ju dessutom varit ordinarie i Almtuna så framtiden för våra målvakter behöver inte vara så dyster som många vill få det till.
Användarvisningsbild
grandstoff

Inlägg av grandstoff »

Hur man än vänder och vrider på siffrorna så pekar det mesta söderut just nu. En storsponsor och en rejäl långsiktig satsning (på alla plan) känns som en förutsättning för att Djurgården ska överleva. Jämför man dagens publiksiffror med de vi hade för fem år sedan har vi tappat ca 1 200 åskådare per match. Bara sett från förra året sänker vi publiksnittet med (just nu) 514 personer, vilket är största publiktappet i hela Elitserien. Detta trots tre storsatsningar, reklamkampanjer på stan och på TV. Denna sänkning på 1 200 personer per match sker ju samtidigt som övriga kostnader (inte minst spelarlöner) ökat dramatiskt.
Dessa siffror går inte att blunda för, ej heller att bortförklara med gratisbiljetter etc. Djurgården tappar publik år efter år. Det glädjande är att klacken hittat tillbaka, det sorgliga är att vi sakta tappar greppet om övriga publiken. Det finns säkert en mängd förklaringar till detta. Det är "fel" lag i Elitserien, vi spelar inga matcher i Globen, finanskris, alla lag i Elitserien drabbas...

Trenden måste vända, och det snabbt. Det är bra initiativ som tagits för att synas mer och öka lönsamheter i Hovet, men det krävs mer. Jobba stenhårt för att få in Ericsson som storsponsor, gå tillbaka till Globen där sponsorer får mycket mer utrymme och flirta skamlöst med den kundkategori som vi nu missar. Ska man satsa så måste man göra det ordentligt och på alla plan. Visa att man är en klubb med ambitioner och få bort fokus från den trasiga plånboken. Var, om inte i Stockholm, finns möjligheterna att detta ska lyckas?
Säg att man når ett publiksnitt på 7 500, viket är en höjning med ca 1 400 personer. Räkna med ca 150 kronor i intäkter från var och en av dessa (biljett, mat & dryck samt souvenirer) så har vi redan tjänat in över 5 500 000 kronor sett över en hel säsong med 27 hemmamatcher. Når man "bara" upp till 7 000 i snitt per hemmamatch så tjänar vi ändå 3,2 miljoner extra.
Användarvisningsbild
ludde-
Säsongskort: Ja

Inlägg av ludde- »

Ser ut som kameruns avbytarbänk
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Skriv svar