Otrevlig DIF-personal
Re: Otrevlig DIF-personal
Var väldigt länge sen jag var in på butiken just pga personalen.
- Back to the good old days
- Kontakt:
Skitbra att sånt här kommer fram! Jag blir toksne på butikspersonal med en överlägsen attityd. Det har hänt vid mer än ett tillfälle att jag släppt varorna på plats och lämnat butiken.robin_dif skrev:Håller helt och hållet med! Jag och bruden skulle in och köpa en present för någon dag sen, Och innan vi gick in sa vi nästa i mun på varandra att det känns inge trevligt att gå in i DIF hockey butiken i globen, man känner sig nästan dum när man går där inne.
Personalen är inte alls trevliga ,däremot är dom dryga och korta och hälsar inte ens när man kommer fram till kassan. Nä, vill man ha en bra fungerande souvenirbutik så måste man ha trevlig personal.
Det finns väl en anledning till att dom jobbar där dom jobbar. Förmodligen lönebidrag eller Samhall.
.
Hej hå, Hej hå... Vi hatar aik! Ett äckligt gäng, med noll poäng... Hej hå, hej hå...
Hej hå, Hej hå... Vi hatar aik! Ett äckligt gäng, med noll poäng... Hej hå, hej hå...
-
Så borde fler göra oftare överallt!Back to the good old days skrev:Skitbra att sånt här kommer fram! Jag blir toksne på butikspersonal med en överlägsen attityd. Det har hänt vid mer än ett tillfälle att jag släppt varorna på plats och lämnat butiken.

Tommy Mörth skrev:Så borde fler göra oftare överallt!Back to the good old days skrev:Skitbra att sånt här kommer fram! Jag blir toksne på butikspersonal med en överlägsen attityd. Det har hänt vid mer än ett tillfälle att jag släppt varorna på plats och lämnat butiken.
Då undrar jag vad detta beror på???
Är det Djurgårdare som står i shopen eller är det gnagare???
Den där frågan var nog den mest patetiska jag sett under alla år jag följt DIF, även om du antagligen var lite ironisk för att tjäna några poäng hos lite folk här på forumet.Hawk skrev:Är det Djurgårdare som står i shopen eller är det gnagare???
Alla ni som skrivit i den här tråden, kan ni göra mig en tjänst? Skulle ni kunna ta upp plånboken, ta ut en enkrona och titta på den. Ser ni att det finns två sidor på det myntet?
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
-
Oavsett hur många sidor det finns så är vi som skrivit i den här tråden betalande kunder som förväntar oss att bli behandlade korrekt och trevligt av personalen (oavsett om de har lön eller inte). Missnöjet med personalen i butiken verkar vara utbrett och den som är ansvarig borde fundera på vad han/hon kan göra för att det missnöjet ska förändras.Kojak skrev:Alla ni som skrivit i den här tråden, kan ni göra mig en tjänst? Skulle ni kunna ta upp plånboken, ta ut en enkrona och titta på den. Ser ni att det finns två sidor på det myntet?
(Inte för att det har med saken att göra men det finns väl tre sidor på ett mynt, fram, bak och sidan

Du har absolut rätt i sak, men människor är människor. Jag jobbar själv med service och vet att det ibland är jävligt svårt att hålla god min och vara trevlig mot kunderna beroende på hur dom är mot mig.Tommy Mörth skrev:Oavsett hur många sidor det finns så är vi som skrivit i den här tråden betalande kunder som förväntar oss att bli behandlade korrekt och trevligt av personalen (oavsett om de har lön eller inte). Missnöjet med personalen i butiken verkar vara utbrett och den som är ansvarig borde fundera på vad han/hon kan göra för att det missnöjet ska förändras.Kojak skrev:Alla ni som skrivit i den här tråden, kan ni göra mig en tjänst? Skulle ni kunna ta upp plånboken, ta ut en enkrona och titta på den. Ser ni att det finns två sidor på det myntet?
(Inte för att det har med saken att göra men det finns väl tre sidor på ett mynt, fram, bak och sidan)
Jag tolkar ditt fall som att felet ligger i dålig information på hemsidan. Frustrationen går ut över DIF Hockeys personal (Hemsida - butik, whatever... DIF som DIF kanske man tänker) och personalen blir själva frustrerade för att de inte gjort något fel utan felet ligger någon annanstans. Så tolkar jag hela situationen, därför jag drog det här med två sidor på myntet.
Sen säger du att det är ganska utbrett missnöje. Vad är det, tio personer på det här forumet som skrivit om det? Hur många besöker butiken en matchdag under de sista stressiga timmarna innan nedsläpp? Några hundra? Upp emot tusen?
Nåväl, jag tror alla fattar var jag vill komma. Mänskliga faktorn, oavsett du är kund eller anställd av DIF, så finns den alltid där.
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Personalen i butiken ÄR otrevlig. Varje gång jag är där står de där med samma korta ton och överlägsna attityd.
Sjunger avgå Johnny...
-
Tråden är självklart inget facit på vad folk tycker om butiken men det ger en liten vink.Kojak skrev:Sen säger du att det är ganska utbrett missnöje. Vad är det, tio personer på det här forumet som skrivit om det? Hur många besöker butiken en matchdag under de sista stressiga timmarna innan nedsläpp? Några hundra? Upp emot tusen?
Nåväl, jag tror alla fattar var jag vill komma. Mänskliga faktorn, oavsett du är kund eller anställd av DIF, så finns den alltid där.
Alla kan ha en dålig dag, så väl kund som personal, problemet är bara att det i 99 fall av 100 är butiken som blir lidande. Och pallar man inte stress är det bara att söka ett annat jobb.
Jag tror helt seriöst att de pallar stress, men stress kombinerat med arga kunder som stött på problem som inte är personalens fel, det är det som gör att man tar till sig. Blir jag beskylld för att ha gjort fel av mina kunder, och de dessutom kanske skriker (därmed inte sagt att ni skrek åt personalen...) åt mig, när det är någon helt annans fel, då brukar jag ryta tillbaka.Tommy Mörth skrev:Tråden är självklart inget facit på vad folk tycker om butiken men det ger en liten vink.Kojak skrev:Sen säger du att det är ganska utbrett missnöje. Vad är det, tio personer på det här forumet som skrivit om det? Hur många besöker butiken en matchdag under de sista stressiga timmarna innan nedsläpp? Några hundra? Upp emot tusen?
Alla kan ha en dålig dag, så väl kund som personal, problemet är bara att det i 99 fall av 100 är butiken som blir lidande. Och pallar man inte stress är det bara att söka ett annat jobb.
Jag tycker man ska dra en skillnad där.
Senast redigerad av Kojak den 2009-02-26 11:37:05, redigerad totalt 1 gånger.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Känns som om det utbredda missnöjet med butikspersonalen är lite överdrivet, ca 30 inlägg i en gästbok kallar inte jag för ett utbrett missnöje....
Missförstå mig rätt, om det finns missnöje med olika delar av Djurgårdsorganisationen så är det inte alls bra, men att göra inlägg här hjälper nog föga. Ta då istället kontakt med DIF ledningen och framför era klagomål. Ett sånt litet fel kan inte vara omöjligt att rätta till.
Förövrigt är jag ofta förbi butiken och spenderar mina pengar på lite smått och gott och har aldrig blivit illa bemött, tvärtom... alltid trevligt bemötande från personalen...
Missförstå mig rätt, om det finns missnöje med olika delar av Djurgårdsorganisationen så är det inte alls bra, men att göra inlägg här hjälper nog föga. Ta då istället kontakt med DIF ledningen och framför era klagomål. Ett sånt litet fel kan inte vara omöjligt att rätta till.
Förövrigt är jag ofta förbi butiken och spenderar mina pengar på lite smått och gott och har aldrig blivit illa bemött, tvärtom... alltid trevligt bemötande från personalen...
Måste också flika in en liten komentar gällande denna heta potatis, som jag också tror har blivit lite överdrivet uppblåst.
Dåliga dagar har vi alla, och alla passar naturligtvis inte innom serviceyrket, så är det ju.
Jobbar också innom servicebranchen och vet att man ibland får skit för något som man själv inte rår för och vet om, fast man kanske borde fått den informationen.
Nåväl. Min åsikt gällande DIF shoppen är att de är helt ok.
Köpte kläder där för ett tag sedan och en söm gick sönder direkt, var inga konstigheter, fick byta ut varan, och de var hur hjälpsamma och glada som helst.
Jag har svårt att tro att alla som jobbar i affären är otrevliga, alla går väl till jobbet med inställningen att man ska göra ett bra jobb?
Dåliga dagar har vi alla, och alla passar naturligtvis inte innom serviceyrket, så är det ju.
Jobbar också innom servicebranchen och vet att man ibland får skit för något som man själv inte rår för och vet om, fast man kanske borde fått den informationen.
Nåväl. Min åsikt gällande DIF shoppen är att de är helt ok.
Köpte kläder där för ett tag sedan och en söm gick sönder direkt, var inga konstigheter, fick byta ut varan, och de var hur hjälpsamma och glada som helst.
Jag har svårt att tro att alla som jobbar i affären är otrevliga, alla går väl till jobbet med inställningen att man ska göra ett bra jobb?
- Back to the good old days
- Kontakt:
Det är din j*vla skyldighet att vara trevlig. Kunden har ALLTID rätt. Grejar man inte det kan man ju ta jobb i ett bergrum där man aldrig behöver se en annan människa.Kojak skrev:Jag jobbar själv med service och vet att det ibland är jävligt svårt att hålla god min och vara trevlig mot kunderna beroende på hur dom är mot mig.
Sen finns det många fåntrattar till kunder också, självklart, men då gäller det att hålla en god min. Likväl som personalen i butiken kan ha haft en dålig dag, kan ju kunden också haft detta.
.
Det där är bara en myt... Om du visste vad jag jobbade med så skulle du direkt ta tillbaka dina ord om att kunden alltid har rätt.Back to the good old days skrev:Det är din j*vla skyldighet att vara trevlig. Kunden har ALLTID rätt. Grejar man inte det kan man ju ta jobb i ett bergrum där man aldrig behöver se en annan människa.Kojak skrev:Jag jobbar själv med service och vet att det ibland är jävligt svårt att hålla god min och vara trevlig mot kunderna beroende på hur dom är mot mig.
Sen finns det många fåntrattar till kunder också, självklart, men då gäller det att hålla en god min. Likväl som personalen i butiken kan ha haft en dålig dag, kan ju kunden också haft detta.
För övrigt, matcherna är slut och nästa gång blir om cirka sex månader,så ni behöver väl inte oroa er för personal i butiken som inte är trevlig..