Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Inlägg av sthlm_dif »

Förlorar vi mot Brynäs är vi borta från slutspelskampen. Gör vad som helst, jag skiter i hur det går till, vi ska bara vinna detta!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

sthlm_dif skrev:Förlorar vi mot Brynäs är vi borta från slutspelskampen. Gör vad som helst, jag skiter i hur det går till, vi ska bara vinna detta!
Njaa, behöver inte vara så.
Här gäller det att gripa efter alla halmstrån som finns :wink:

Om Saik torskar mot rbk (inte helt osannolikt som dom spelar just nu) & så vinner vi mot Saik på tisdag, då skiljer det 1p med 2 matcher kvar att spela (saik har då luleå & lhc kvar)
Konstigare saker har hänt.

Men det är klart vi måste försöka fixa det på egen hand genom att spöa Bif
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
sthlm_dif skrev:Förlorar vi mot Brynäs är vi borta från slutspelskampen. Gör vad som helst, jag skiter i hur det går till, vi ska bara vinna detta!
Njaa, behöver inte vara så.
Här gäller det att gripa efter alla halmstrån som finns :wink:

Om Saik torskar mot rbk (inte helt osannolikt som dom spelar just nu) & så vinner vi mot Saik på tisdag, då skiljer det 1p med 2 matcher kvar att spela (saik har då luleå & lhc kvar)
Konstigare saker har hänt.

Men det är klart vi måste försöka fixa det på egen hand genom att spöa Bif
Frågan är bara; vill vi att SAIK torskar mot RBK? Torskar vi samtidigt mot BIF så skulle ju ja bra mycket hellre se att SAIK tvålar dit Rögle (eller en oavgjord match vore kanske att föredra). Känns ruskigt nära att vi blir inblandade i den där hemskt obehagliga bottenstriden igen. Vet inte om jag orkar det....

Vinner vi mot BIF på lördag känns det dock bra mycket ljusare igen och då får gärna SAIK gå på näsan. Har dock en känsla av att det spelar föga roll vad jag / vi vill eller inte vill... :wink:
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

FörJÄVLIGT surt med Otto borta resten av säsongen med brutet revben (enligt SvD), Honken minst en vecka... tyvärr tror jag det blir oerhört mycket tuffare att gå till slutspel nu med det här skadeläget på våra centrar, känns nästan omöjligt. Skit.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Jag hoppas verkligen at Saik slår Rögle. Vill absolut inte ha något kvalspel!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

-daniel- skrev:FörJÄVLIGT surt med Otto borta resten av säsongen med brutet revben (enligt SvD), Honken minst en vecka... tyvärr tror jag det blir oerhört mycket tuffare att gå till slutspel nu med det här skadeläget på våra centrar, känns nästan omöjligt. Skit.
Hittills bara SvD som hävdar revbensbrott, andra säger revbensskada.
(kan göra ruskigt ont även fast det inte är ett brott)
Vägrar tro att det är kört enda tills jag hör det bekräftat........& då känns det riktigt KÖRT :(
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev: Hittills bara SvD som hävdar revbensbrott, andra säger revbensskada.
(kan göra ruskigt ont även fast det inte är ett brott)
Vägrar tro att det är kört enda tills jag hör det bekräftat........& då känns det riktigt KÖRT :(
Jo, sant. Vi får se.

Saxat från Marie Hallmans blog:

"Jag kollade läget för båda med Djurgårdens läkare Bengt Gustavsson, han säger så här om Kristofer Ottosson:
- Han har ont i bröstkorgen, det är sannolikt ett revben som är av. Han körde ihop med någon och tja det blev lite fel...

* Hur länge blir "Otto" borta?
- Det är lite svårt att svara på, det är mer smärtan som styr det, så det blir lite dag för dag.

* Kenny Jönsson spelade ju en VM final med ett par brutna revben, men det var ju bara en match. Nu är det fler matcher kvar här...
- Ja, det är ju det men som sagt, det är smärtan som bestämmer. Det finns inget farligt med att spela.

* Ingen risk att - om det nu visar sig vara ett revben (det kommer göras en undersökning till i morgon onsdag) som är av- att det benet i såfall kan punktera en lunga eller liknande vid en tackling?
- Nej, det tror jag inte, jag har aldrig hört att det har hänt någon inom ishockeyn i alla fall."

http://hockeybloggen.city.se/2009/02/20 ... adelistan/
foppa

Inlägg av foppa »

jensa öhling skrev:Jag hoppas verkligen at Saik slår Rögle. Vill absolut inte ha något kvalspel!
Tror inte Rögle's bortatrend vänder här, fortfarande det spelade ut Modo hemma det är en helt annan sak borta mot SAIK. Vi måste slå SSK, Brynäs, SAIK (3 matcher som kommer nu) så ligger vi nog bra till.
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Finns inte en chans att Brynäs vinner 4 matcher irad. Kan inte tänka mig det. Plocka bort Widing bara och saken är klar.
Lucas

Inlägg av Lucas »

Sidney Crosby skrev:Finns inte en chans att Brynäs vinner 4 matcher irad. Kan inte tänka mig det. Plocka bort Widing bara och saken är klar.
Nu kommer snart arga brynäs niklas in och säger att brynäs är bäst, take cover!

Ta bort Widing, få in ett hyfsat tidigt mål och håll tätt så är saken klar. Bif is goin down.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Lee Harvey Oswald skrev:Om Saik torskar mot rbk (inte helt osannolikt som dom spelar just nu) & så vinner vi mot Saik på tisdag, då skiljer det 1p med 2 matcher kvar att spela (saik har då luleå & lhc kvar)
Det är just matchen mot LHC som SAIK kommer att vinna... LHC har en förmåga att lägga sig mot våra bottenkonkurrenter, och om det handlar om att hjälpa DIF till slutspel eller inte så föredrar nog äckliga "cluben" tyvärr att inte hjälpa. SAIK spelar väl för övrigt hemma också? LHCs hjälp där är inte att räkna med, tyvärr.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

sthlm_dif skrev:Det är just matchen mot LHC som SAIK kommer att vinna... LHC har en förmåga att lägga sig mot våra bottenkonkurrenter, och om det handlar om att hjälpa DIF till slutspel eller inte så föredrar nog äckliga "cluben" tyvärr att inte hjälpa. SAIK spelar väl för övrigt hemma också? LHCs hjälp där är inte att räkna med, tyvärr.
Åt andra hållet så tror jag inte Lhc förlorar 4 matcher irad heller. Dom har seriesegern och 3,5 miljoner i prispengar att spela om fortfarande, efter 3 raka förluster är dom rejält sugna på vinst. Saiks försvar senast uppe i kåtan var allt annat än existerande.
foppa

Inlägg av foppa »

SAIK är frukstanvärt dåliga igenltigen, som jag trott hela säsongen det blir modo och saik som missar slutspel, samt rögle SSK.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

sthlm_dif skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Om Saik torskar mot rbk (inte helt osannolikt som dom spelar just nu) & så vinner vi mot Saik på tisdag, då skiljer det 1p med 2 matcher kvar att spela (saik har då luleå & lhc kvar)
Det är just matchen mot LHC som SAIK kommer att vinna... LHC har en förmåga att lägga sig mot våra bottenkonkurrenter, och om det handlar om att hjälpa DIF till slutspel eller inte så föredrar nog äckliga "cluben" tyvärr att inte hjälpa. SAIK spelar väl för övrigt hemma också? LHCs hjälp där är inte att räkna med, tyvärr.
Lhc har spelat som ett bunt invalider det sista matcherna
(inget ont om invalider, men dom är oftast inte så snabba på rören :wink: )
Dom måste få upp ångan inför sluspelet, som bekant är det är inte "bara att trycka på On" när det väl gäller.
Ganska säker på att Lhc avslutar snyggt
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Snacka om ÖDESMATCH...men

Har en bra känsla inför denna på pappret svåra bortamatch. Brynäsmaskinen har tuffat på nu tre matcher i rad och gjort det bra. Alltså, de har spillt mycket krut och jag tror att en reaktion är i antågande. Tror faktiskt Djurgårn sopar hem detta ganska enkelt. Våra yngre yrväder manifesterad av Tim Eriksson kommer att göra Brynäs gameplan till snömos.

Som grädde på Djurgårdsmoset kommer vår KUNG på isen Fredrik Bremberg visa vägen i inledningen av matchen med ett riktigt drömmål då han i ensam majestät glider mot mål och avslutar på ett sagolikt sätt... 8)

Djugårn är verkligen på väg mot slutspel 8)

NU taggar vi :twisted:
Skriv svar