Modo Hockey - Djurgårdens IF, 14/2 2009
Re: Modo Hockey - Djurgårdens IF, 14/2 2009
Är inte alls orolig för den här matchen, kanske beror på att vi har allt att vinna.
Tror faktiskt att det kan bli seger.
Wesslau måste spela bra och ge Foppa ett par ordentliga proppar i början så går det vägen.
Vinst med 4-2
Tror faktiskt att det kan bli seger.
Wesslau måste spela bra och ge Foppa ett par ordentliga proppar i början så går det vägen.
Vinst med 4-2
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Jag är inte heller orolig, det kan sluta på två sätt ur mina ögon. 1. 2-3 (jämt in till det sista)
2. 1-4 (Om wesslau spelar grymt och resten visar sina "djurgårdshjärtan"!!!)
2. 1-4 (Om wesslau spelar grymt och resten visar sina "djurgårdshjärtan"!!!)
Alltid Oavsett! Förevigt Djurgården!
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Båda lagen har matchvinnartyper och fortfarande ganska gröna målvakter.
Båda lagen har en tung 3:e och 4:e-kedja. Vad Modo har minst av får vi hoppas är hjärta för klubben. Det är inte Sundström, Timander & co. jag syftar på - frågan är om Toukko, Torkki, Kurvinen mfl. har det.
Jag tror att hjärtat från de inköpta spelarna spelar störst roll i matchen. Veteranerna står för poängproduktionen, men resten ska hålla uppe intensiteten. Vilka spelar med mest vilja och frenessi? Jag vet att Ragge, Otto, Falk och Anger gör det, men vilka är tuffast? Honken óch Figge eller Tuokko och Torkki?
Allt detta jävla tjat om Ö-vik-spöke gör mig smått förbannad. Vi spöade Scandinavium mot alla odds. Just därför hoppas jag att den mentala spärren som säger vilken arena vi kan och inte kan vinna i till stor del är borta.
Vem fan är Forsberg? Bremberg har pöängrekord.
Om Sundström är en bra center, vad är då Ottosson?
Har Timander mycket speltid? Ragnarsson snittar 29 minuter.
Båda lagen har en tung 3:e och 4:e-kedja. Vad Modo har minst av får vi hoppas är hjärta för klubben. Det är inte Sundström, Timander & co. jag syftar på - frågan är om Toukko, Torkki, Kurvinen mfl. har det.
Jag tror att hjärtat från de inköpta spelarna spelar störst roll i matchen. Veteranerna står för poängproduktionen, men resten ska hålla uppe intensiteten. Vilka spelar med mest vilja och frenessi? Jag vet att Ragge, Otto, Falk och Anger gör det, men vilka är tuffast? Honken óch Figge eller Tuokko och Torkki?
Allt detta jävla tjat om Ö-vik-spöke gör mig smått förbannad. Vi spöade Scandinavium mot alla odds. Just därför hoppas jag att den mentala spärren som säger vilken arena vi kan och inte kan vinna i till stor del är borta.
Vem fan är Forsberg? Bremberg har pöängrekord.
Om Sundström är en bra center, vad är då Ottosson?
Har Timander mycket speltid? Ragnarsson snittar 29 minuter.
Säg den glädje som varar
- Lee Harvey Oswald
Här har vi charmen med idrott, när man minst anar det så kan en nattsvart svit brytas, & hade inte Foppa klivit på is ännu så hade vi garanterat vänt trenden imorgonDIF_Soldier skrev: Allt detta jävla tjat om Ö-vik-spöke gör mig smått förbannad. Vi spöade Scandinavium mot alla odds. Just därför hoppas jag att den mentala spärren som säger vilken arena vi kan och inte kan vinna i till stor del är borta.
Såg stora delar av MoDos match mot Saik i efterhandssändning nyss.
Det som var väldigt tydligt
(förutom att Saik åkte brevid Foppa hela matchen & tittade på med stora ögon & öppen mun) var att alla hela Modo laget lyfte sig minst en klass jämfört med tidigare.
Pensionärsligan Timander, Salle, Hans.J, Sundström & Svartvadet spelade som i fornstora dar.
Man kan bara konstatera, det kommer bli tufft att få med sig någon poäng imorgon från SwedBank
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
Ingen har kört den hittils så då börjar jag då för en gångs skull:
Denna matchen blir det storstryk, 6-0, samtliga mål är tabbar av en fladdrande wesslau.

Vem fan är Foppa? En propp så är hans comeback historia. Gå ut respektlöst, reta gallfeber på Skröder, Foppa, Zucarello och gubbarna. Kör över keepern. Hjärta som fan nu DIF.
Denna matchen blir det storstryk, 6-0, samtliga mål är tabbar av en fladdrande wesslau.

Vem fan är Foppa? En propp så är hans comeback historia. Gå ut respektlöst, reta gallfeber på Skröder, Foppa, Zucarello och gubbarna. Kör över keepern. Hjärta som fan nu DIF.
100% DJURGÅRDSJ***L
Bara atrt hålla med. MoDo såg ruskigt bra ut mot SAIK.Lee Harvey Oswald skrev:Här har vi charmen med idrott, när man minst anar det så kan en nattsvart svit brytas, & hade inte Foppa klivit på is ännu så hade vi garanterat vänt trenden imorgonDIF_Soldier skrev: Allt detta jävla tjat om Ö-vik-spöke gör mig smått förbannad. Vi spöade Scandinavium mot alla odds. Just därför hoppas jag att den mentala spärren som säger vilken arena vi kan och inte kan vinna i till stor del är borta.
Såg stora delar av MoDos match mot Saik i efterhandssändning nyss.
Det som var väldigt tydligt
(förutom att Saik åkte brevid Foppa hela matchen & tittade på med stora ögon & öppen mun) var att alla hela Modo laget lyfte sig minst en klass jämfört med tidigare.
Pensionärsligan Timander, Salle, Hans.J, Sundström & Svartvadet spelade som i fornstora dar.
Man kan bara konstatera, det kommer bli tufft att få med sig någon poäng imorgon från SwedBank
Antagligen väldigt avgörande att vi får en bra start.
Ger vi samma "öppna landskap" i mittzon kommer Övikarna att utnyttja detta hänsynslöst.
Att dra på sig utvisningar torde inte heller vara någon god idé.
Tror Modo vinner med 4-1 eller något liknande.
Glöm inte heller bort att vi hade sjukt bra utdelning mot Luleå. Går nog inte att räkna med något liknande mot MoDO.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Var det inte så, rätta mig om jag har fel, att senaste gången vi vann mot Modo på deras hemmarink var när Foppa var med förra gången...?Lee Harvey Oswald skrev: Här har vi charmen med idrott, när man minst anar det så kan en nattsvart svit brytas, & hade inte Foppa klivit på is ännu så hade vi garanterat vänt trenden imorgon
Anyway, jag tror faktiskt att hans medverkan kan vara till vår fördel om vi utnyttjar det på rätt sätt och får en jävla fräsch inledning på matchen. Kan vi ta ledningen och spela ett tajt försvarsspel tror jag Modo kan börja darra en aning och förlita sig lite för mycket på att Floppa skall vända biffen. Jag vill dock inte se ett sjukt defensivt DIF imorgon, vill ändå att vi vågar hålla i pucken och gå till anfall, dvs inte visa alltför jävla mycket respekt. Första perioden mot LHC borta senast är kanske lite för mycket att hoppas på, men ändå att vi vågar spela vårt eget spel. Eller snarare en mix av det och det fina defensiva spel vi presterade mot Frölunda borta senast...
Jag tror fortfarande på förlust, allt annat är en bonus i nuläget, men känns inte fullständigt omöjligt att vi skall kunna knipa en pinne eller 2 om allt går vår väg.
HEJ HÅ, HEJ HÅ, MOT SLUTSPEL SKALL VI GÅ!
vi har ju inte haft det allt för svårt mot modo hemma iår, 7-0 samt 5-3 (?) om jag minns rätt, så jag tror helt klart på vinst är möjligt.
skulle vara väldigt skönt om vi vinner, rögle vinner, brynäs torskar. då har vi fortfarande 4p ner till rögle och vi går om brynäs
skulle vara väldigt skönt om vi vinner, rögle vinner, brynäs torskar. då har vi fortfarande 4p ner till rögle och vi går om brynäs

- Lee Harvey Oswald
Det är sant, Foppa var med då i ett stjärnspäckat MoDolag-daniel- skrev:Var det inte så, rätta mig om jag har fel, att senaste gången vi vann mot Modo på deras hemmarink var när Foppa var med förra gången...?Lee Harvey Oswald skrev: Här har vi charmen med idrott, när man minst anar det så kan en nattsvart svit brytas, & hade inte Foppa klivit på is ännu så hade vi garanterat vänt trenden imorgon
Skillnaden nu att hela MoDo fått en nytändning, man har kravlat sig upp ur gropen & tror på det man gör.
Men det samma kan vi väl säga om DIF.
Undviker att tippa detta, men det känns ändå som ett kryss skulle gå att gnetspela sig till
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Vi kan se det ur en annan synvinkel också.
Vi har 2 förluster mot dem i år, i båda dem matcherna stog Stefan.
Sen har vi 2 vinster, och i dem stog vesslan, och vi vet ju vem som lär stå ikväll.
Koppla bort bara att det är borta plan vi spelar på i eftermiddag, och kolla på att vi har faktiskt 2 raka vinster mot dem
Vi har 2 förluster mot dem i år, i båda dem matcherna stog Stefan.
Sen har vi 2 vinster, och i dem stog vesslan, och vi vet ju vem som lär stå ikväll.

Koppla bort bara att det är borta plan vi spelar på i eftermiddag, och kolla på att vi har faktiskt 2 raka vinster mot dem

- -daniel-
Mm, men det man hoppas på är ju att Modo fått hybris efter Foppas ankomst och kanske tror de är något bättre än vad dom egentligen är... DIF hemma, med Foppa, i ett fullsatt Swedband kan inte bli annat än vinst hoppas jag alla tror. Psykologi är som sagt viktigt i Hockey och kan slå bakut om deras målvakt darrar samtidigt som Wesslau gör sin bästa match i DIF-kassen (dream on).Lee Harvey Oswald skrev: Skillnaden nu att hela MoDo fått en nytändning, man har kravlat sig upp ur gropen & tror på det man gör.
Det här känns lite som inför Rögle borta för drygt 2 veckor sedan, skillnaden nu är att Modo borta är mardrömsmotståndare nummer 1 samt att laget då har Foppa som höjer alla andra en nivå.
En sak är i alla fall säker; jag tror samtliga DIF spelare njuter av att spela den här matchen i det här läget. Måste vara ruskigt inspirerande att ha chans att plocka Modo - som för tillfället är så löjligt uppskrivna så det inte är sanning - på bortaplan med Herr Forsberg på isen.
Tar vi 3 pinnar ikväll (vilket jag sätter som ungefär 10-15% troligt) så går vi till slutspel. Är tämligen övertygad om det. En vinst skulle vara en bragd, ett oavgjort resultat riktigt bra och allt däröver sanslöst bra. Ändå ganska härligt läge att spela utan direkt press.
- Lee Harvey Oswald
Hade MoDo darrat mot Saik så hade vi redan varit inne på ditt spår, då själper Foppa helt klart mer än han hjälper.-daniel- skrev: Mm, men det man hoppas på är ju att Modo fått hybris efter Foppas ankomst och kanske tror de är något bättre än vad dom egentligen är....
Men nu blev han ju precis den injektion hela Surströmmings-kusten hoppats & trott på.
Men som du säger, hela DIF måste ju bara älska detta läge.
Tänk att få snuva Modo på alla 3p......i Swedbank

Då kommer iaf jag att sitta fånigt småleende hela resten av lördagen
- Emil Svelander
Montén, Micke: idag är det coaching som gäller! Gör livet fruktansvärt surt för Modos gubbjävlar och låt Honkens kedja neutralisera dem. Tackla dem mot huvudet, slå dem i knävecken. Gör ALLT för seger!
Kom igen Djurgårn!
Kom igen Djurgårn!
Sjunger avgå Johnny...
- -daniel-
Kan lova dig att jag kommer sitta med ett fånigt leende resterande delar av den här säsongen om vi kniper den här matchen. Det löjliga är att jag sitter med ett fånigt leende redan nu... Vet inte om det är ett bra tecken, antagligen inte.Lee Harvey Oswald skrev: Då kommer iaf jag att sitta fånigt småleende hela resten av lördagen
Helt otippat kom jag just på att jag drömde om hockey inatt. Inte om DIF utan om piss-Rögle. Att de låg under mot Brynäs med 2-3, men vände och vann sista minutrarna och jag stod av någon sanslöst outgrundlig anledning i Rögle båset och skrek rakt in i BIF båset "BRYNÄS ÅKER UR I ÅR!!! BRYNÄS ÅKER UR I ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅR!". Vafan liksom... Något måste vara fel i skallen ibland. För mycket hockey i tankarna? Kanske. Jag har i alla fall inte gått och blivit smyg-Dansk. Hellre arkebuseras jag på fläcken med en spikpistol.
Nej, tillbaks till den här matchen nu.
- Lee Harvey Oswald
Ha ha..-daniel- skrev:Helt otippat kom jag just på att jag drömde om hockey inatt. Inte om DIF utan om piss-Rögle. Att de låg under mot Brynäs med 2-3, men vände och vann sista minutrarna och jag stod av någon sanslöst outgrundlig anledning i Rögle båset och skrek rakt in i BIF båset "BRYNÄS ÅKER UR I ÅR!!! BRYNÄS ÅKER UR I ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅR!". Vafan liksom... Något måste vara fel i skallen ibland. För mycket hockey i tankarna? Kanske. Jag har i alla fall inte gått och blivit smyg-Dansk. Hellre arkebuseras jag på fläcken med en spikpistol.

Har du börjat snutta på segerGroggen redan nu..?