Djurgårdens IF - Luleå HF, 12/2 2009
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Kontakt:
Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 12/2 2009
Alla möten mot den nedre lagen är mer eller mindre ett måste, iaf lika så inte glappet blir större. Och skulle vi ta poäng mot Fbk och några andra av de andra "top" lagen så är det ju bra. Vinnst mot både Lhf och Modo är mer eller mindre ett måste. Kör så de ryker så blir det bra! 

Djurgården i vått och torrt!
5-1! Hoppas fabriken lägger ut flaggorna igen och att de blir grym stämning me mycket mål 

Alltid Oavsett! Förevigt Djurgården!
Sebbe G skrev:sthlm_dif skrev:En 3a mot foppa är för mycket att begära. Då vi aldrig vinner i Örnsköldsvik.

Ska sanningen fram så har vi aldrig uppe i swedbank arena. Men, nu om någonsin vore ett grymt tillfälle att bryta den negativa trenden!adde74 skrev:Sebbe G skrev:sthlm_dif skrev:En 3a mot foppa är för mycket att begära. Då vi aldrig vinner i Örnsköldsvik.
Negativa tankar... det gillas icke!
Nu blev det lite OT, men mot Luleå så bara ska vi vinna. Visst de ligger en bra bit upp i tabellen, men har vi plockat ner dom på bortaplan så ska vi klara det hemma också!
Lycka är att vara djurgårdare
- Lee Harvey Oswald
Omark & Harju fulla av nyinpumpat självförtroende till denna match.
Omark såg nästan oförskämt bra ut i alla 3 LG-matcherna
Får vi be om en liten reaktion här tack med extra tunga ben...
Omark såg nästan oförskämt bra ut i alla 3 LG-matcherna

Får vi be om en liten reaktion här tack med extra tunga ben...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Klart att vi vinner den här matchen. Finns inget alternativ. Det blir 4-1 !!!
Känns bra inför Luleåmatchen.

Känns bra inför Luleåmatchen.

5000 biljetter sålda...
Jag måste medge att jag är lite besviken. Det är visserligen en vardag, men lite fler borde väl röra sig till Hovet ändå? En publiksiffra under 7000 är absolut inte godkänt (förmodligen når vi inte upp dit, tyvärr).
Känns som det blir vinst. Luleå ligger på säker mark och är inte lika desperata av poäng som DIF. Vi brukar även spela bra mot Luleå, så det är bara att hoppas att det håller i sig... För att en vinst är ett måste om vi ska till slutspel.
Jag måste medge att jag är lite besviken. Det är visserligen en vardag, men lite fler borde väl röra sig till Hovet ändå? En publiksiffra under 7000 är absolut inte godkänt (förmodligen når vi inte upp dit, tyvärr).
Känns som det blir vinst. Luleå ligger på säker mark och är inte lika desperata av poäng som DIF. Vi brukar även spela bra mot Luleå, så det är bara att hoppas att det håller i sig... För att en vinst är ett måste om vi ska till slutspel.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Tycker inte det är så pjåkigt med 5000 sålda 3 dagar innan match. Knappast fullsatt men blir nog en ganska skaplig publiksiffra ändå.sthlm_dif skrev:5000 biljetter sålda...
-
- Säsongskort: Ja
Självklart på plats som vanligt! Skönt att det äntligen drar igång igen och publiken verkar fortsätta besöka Hovet, kul! Mot slutspel!
- Emil Svelander
5000 biljetter sålda fyra dagar innan match för DIF är väldigt bra. Blir nog runt 7000 på Hovet.sthlm_dif skrev:5000 biljetter sålda...
Sjunger avgå Johnny...
DIF har haft nästan märkligt lätt mot Luleå den här säsongen. För ett antal år sedan när tabellpositionerna var de omvända så var ett Luleå på besök på Globen något av ett spöke för Djurgården.
Ska bli intressant att se var Luleås nyförvärv Dieter Kalt placeras, ni minns Österrikaren som spelade fram målsprutan Marcel Jenni i Färjestad för en massa år sedan.
Ska bli intressant att se var Luleås nyförvärv Dieter Kalt placeras, ni minns Österrikaren som spelade fram målsprutan Marcel Jenni i Färjestad för en massa år sedan.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
/Friedrich Nietzsche
Denna match är enormt viktig, inte minst då vi kan räkna med torsk i Övik omgången efter. Spelar ingen roll vilken kvalité Modo kontra DIF har på sina lag. VI slår dem hemma och de piskar oss på sin hemmais.
Så har ni pengar liggandes över på något spelkonto är det nog bara att pytsa in dem på en Modo vinst och sedan gråta hela vägen till banken.
JAg tror för övrigt att vi slår Luleå hemma, inte minst då jag misstänker att omark kan få en liten dipp då det nog gick överraskande bra för honom i landslaget.
Så har ni pengar liggandes över på något spelkonto är det nog bara att pytsa in dem på en Modo vinst och sedan gråta hela vägen till banken.
JAg tror för övrigt att vi slår Luleå hemma, inte minst då jag misstänker att omark kan få en liten dipp då det nog gick överraskande bra för honom i landslaget.
Usch vad denna match är viktig som redan många här inne har påpekat, vill inte tänka på vad som kan hända om vi inte vinner matchen.
Kom till Hovet och stöd DIF nu när det verkligen behövs!
Kom till Hovet och stöd DIF nu när det verkligen behövs!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
- DIF_Soldier
Säsongens viktigaste match. Igen. Jag vill inte tippa. Jag vågar inte. Vågar jag ens se matchen?
Säg den glädje som varar
Drygt 6000 biljetter hade sålts klockan 11 i morse. Ser ut att bli riktigt bra, trots allt.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården