lilleman skrev:Kojak skrev:lilleman skrev:
Kojak, lägg ner den negativa stilen och hylla de som tog sig tiden att skänka pengar...
Vem e du att ge mig order? Jag känner att jag ska kunna skriva mina åsikter, vad jag tror om saker och ting, utan att en ung tonåring ska ge mig order att hålla käften.
Varför ska jag hylla folk jag inte vill hylla? Eller rättelse, jag känner folk som hängde på den här insamlingen men som jag vet gör mycket bra saker. De går på matcherna, sjunger och massor av annat, därför kan jag hylla dom. Men jag tänker ALDRIG hylla den här gärningen, att skänka pengar till DIF Hockey. Aldrig!
Precis som du säger så har alla rätt till sina åsikter och så är även min åsikt i detta fall.
Det känns som du säger olika saker om samma sak. Först så ska du hylla dem som skänkte pengar samtidigt som de gick på matcherna, sjunger etc... etc... Efter det så säger du att du aldrig tänker hylla detta iniativ och de som skänkte pengar. Men de människor du känner skänkte ju pengar och de hyllar du?
Så om jag förstått det rätt så hyllar du alla de människor som går på matcher, sjunger, köper läsk, mat etc... och samtidigt skänker pengar?
Har jag förstått det rätt...?
Du är inte sann... När du säger att du har rätt till din åsikt så stämmer det visserligen, men vart i din "order" till mig uttryckte du en åsikt? Du lekte moderator och inget annat.
För att sen svara på den andra delen av ditt, enligt mig, korkade inlägg så är det väldigt enkelt. En fin jämförelse är väl denna..
Säg att du har en lillebror, något eller några år yngre än dig. Din lillebror betyder väldigt mycket för dig, han har kanske många fina egenskaper som människa. Men så en dag utför din lillebror EN GÄRNING, exempelvis snattar från en affär och åker dit. Den gärningen kan du aldrig stötta eller acceptera, men dina känslor för din bror ändras väl inte?
Samma sak här. De personer jag hyllar för att de går på matcherna, köper mat, souvenirer osv osv är underbara människor. Men den gärning, att de ska ha skänkt pengar till DIF Hockey, är en gärning jag inte kan hylla.
Det är en jävla skillnad att hylla människor och gärningar. En grymt stor skillnad, och det borde du lära dig, tycker jag...
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!