Big Ben!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Kojak

Re: Big Ben!

Inlägg av Kojak »

lilleman skrev:Kojak: Jag förstod att du inte var med du syftade på. Jag vet vem du menar och jag har inte fått uppfattningen av att han är mediakåt, men men. Vi avslutar där.

Min fråga kvarstår: Vilka vill, eller tycker att det skulle vara en bra idé att ta kontakt med DIF hockey igen?
Inte jag. Inte av den här anledningen i alla fall!

Det ni pratar om en form av support till DIF Hockey, och det tycker jag att Järnkaminerna gör bäst, det är deras uppgift.
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
Lugnet

Inlägg av Lugnet »

Hjältarna finns på isen inte på läktarna.

Lilleman: Jag har skickat ett mejl till Difhockey angående ett konto (kalla det vad man vill)
Uppskattat om du gör detsamma.
Lugnet

Inlägg av Lugnet »

Ni som vill stötta Difhockey, förutom, genom att gå på matcherna/köpa souvenirer/handla i kioskerna på Hovet etc. kan även sätta in pengar på:

Bankgironummer 5201-2796 (bg) Märk insättningen med "Gåva"

Kanske går pengarna till morgondagens Djurgårdshjälte...
lilleman

Inlägg av lilleman »

Lugnet skrev:Ni som vill stötta Difhockey, förutom, genom att gå på matcherna/köpa souvenirer/handla i kioskerna på Hovet etc. kan även sätta in pengar på:

Bankgironummer 5201-2796 (bg) Märk insättningen med "Gåva"

Kanske går pengarna till morgondagens Djurgårdshjälte...
Då slapp jag då :wink:

Tack för det!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

Själv har jag inte alltför mycket cash över. Särskilt inte i ´julmånaden. Däremot så finns det ju alltid en slant att skänka, även om den inte är så stor just nu.

Vem är ägare på kontot? Är det lugnet eller? Eller är det DIFhockeys konto?
Född till sportchef.
Lugnet

Inlägg av Lugnet »

Difhockeys konto.

"Pengarna används i vår verksamhet till att betala löner till spelare och personal, leverantörer såsom Hovet etc"
Lugnet

Inlägg av Lugnet »

... "Då är det kontonummer 5201-2796 som gäller, märk insättningen med Gåva så hamnar det nog på ett särskilt gåvokonto som redovisas särskilt"
sorunda_99
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av sorunda_99 »

Så alla Järnkaminer hjälp till, även en liten slant kan göra skillnad i slutändan:)
Alltid Oavsett Förevigt DJURGÅRDEN
Kojak

Inlägg av Kojak »

Njae, jag köper nog hellre souvenirer, käkar/dricker inne på Hovet, köper biljetter till nära och kära för alla pengar jag tänkt spendera på DIF. Det går till samma sak, nämligen löner (som är viktigast för hela verksamheten), och dessutom får jag chans att göra reklam för DIF Hockey så andra följer med och köper dessa saker.

Så nej, jag tänker inte skänka några pengar.
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

När ska D.I.F Hockey visa hur mycket pengar som kom in under förra säsongen då detta startades med att skänka pengar till Djurgårn hockey? Hade varit riktigt intressant att veta summan! Hoppas att det blev lite kling i kassan i alla fall :!:

Tycker vi alla fans som visade uppskattning och hjälpte Djurgårn hockey ska få reda på resultatet av dom skänkta pengarna.
Kojak

Inlägg av Kojak »

Hawk skrev:När ska D.I.F Hockey visa hur mycket pengar som kom in under förra säsongen då detta startades med att skänka pengar till Djurgårn hockey? Hade varit riktigt intressant att veta summan! Hoppas att det blev lite kling i kassan i alla fall :!:

Tycker vi alla fans som visade uppskattning och hjälpte Djurgårn hockey ska få reda på resultatet av dom skänkta pengarna.
Jag tror personligen att de supportrar skulle känna en väldigt stor besvikelse då jag inte tror det var så mycket som kom in.

Hjältar..?
lilleman

Inlägg av lilleman »

Hawk skrev:När ska D.I.F Hockey visa hur mycket pengar som kom in under förra säsongen då detta startades med att skänka pengar till Djurgårn hockey? Hade varit riktigt intressant att veta summan! Hoppas att det blev lite kling i kassan i alla fall :!:

\

Eftersom jag var iniativtagare till det så tar jag gärna kontakt med DIF hockey. Mailar senare ikväll.

Kojak, lägg ner den negativa stilen och hylla de som tog sig tiden att skänka pengar...
Kojak

Inlägg av Kojak »

lilleman skrev: Kojak, lägg ner den negativa stilen och hylla de som tog sig tiden att skänka pengar...
Vem e du att ge mig order? Jag känner att jag ska kunna skriva mina åsikter, vad jag tror om saker och ting, utan att en ung tonåring ska ge mig order att hålla käften.

Varför ska jag hylla folk jag inte vill hylla? Eller rättelse, jag känner folk som hängde på den här insamlingen men som jag vet gör mycket bra saker. De går på matcherna, sjunger och massor av annat, därför kan jag hylla dom. Men jag tänker ALDRIG hylla den här gärningen, att skänka pengar till DIF Hockey. Aldrig!
lilleman

Inlägg av lilleman »

Kojak skrev:
lilleman skrev: Kojak, lägg ner den negativa stilen och hylla de som tog sig tiden att skänka pengar...
Vem e du att ge mig order? Jag känner att jag ska kunna skriva mina åsikter, vad jag tror om saker och ting, utan att en ung tonåring ska ge mig order att hålla käften.

Varför ska jag hylla folk jag inte vill hylla? Eller rättelse, jag känner folk som hängde på den här insamlingen men som jag vet gör mycket bra saker. De går på matcherna, sjunger och massor av annat, därför kan jag hylla dom. Men jag tänker ALDRIG hylla den här gärningen, att skänka pengar till DIF Hockey. Aldrig!
Precis som du säger så har alla rätt till sina åsikter och så är även min åsikt i detta fall.

Det känns som du säger olika saker om samma sak. Först så ska du hylla dem som skänkte pengar samtidigt som de gick på matcherna, sjunger etc... etc... Efter det så säger du att du aldrig tänker hylla detta iniativ och de som skänkte pengar. Men de människor du känner skänkte ju pengar och de hyllar du?
Så om jag förstått det rätt så hyllar du alla de människor som går på matcher, sjunger, köper läsk, mat etc... och samtidigt skänker pengar?

Har jag förstått det rätt...?
Kojak

Inlägg av Kojak »

lilleman skrev:
Kojak skrev:

Precis som du säger så har alla rätt till sina åsikter och så är även min åsikt i detta fall.

Det känns som du säger olika saker om samma sak. Först så ska du hylla dem som skänkte pengar samtidigt som de gick på matcherna, sjunger etc... etc... Efter det så säger du att du aldrig tänker hylla detta iniativ och de som skänkte pengar. Men de människor du känner skänkte ju pengar och de hyllar du?
Så om jag förstått det rätt så hyllar du alla de människor som går på matcher, sjunger, köper läsk, mat etc... och samtidigt skänker pengar?

Har jag förstått det rätt...?
Du är inte sann... När du säger att du har rätt till din åsikt så stämmer det visserligen, men vart i din "order" till mig uttryckte du en åsikt? Du lekte moderator och inget annat.

För att sen svara på den andra delen av ditt, enligt mig, korkade inlägg så är det väldigt enkelt. En fin jämförelse är väl denna..

Säg att du har en lillebror, något eller några år yngre än dig. Din lillebror betyder väldigt mycket för dig, han har kanske många fina egenskaper som människa. Men så en dag utför din lillebror EN GÄRNING, exempelvis snattar från en affär och åker dit. Den gärningen kan du aldrig stötta eller acceptera, men dina känslor för din bror ändras väl inte?

Samma sak här. De personer jag hyllar för att de går på matcherna, köper mat, souvenirer osv osv är underbara människor. Men den gärning, att de ska ha skänkt pengar till DIF Hockey, är en gärning jag inte kan hylla.

Det är en jävla skillnad att hylla människor och gärningar. En grymt stor skillnad, och det borde du lära dig, tycker jag...
Skriv svar