Djurgårdens IF - Rögle, 26/12 2008 - Storsatsningen, del 1!

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Rögle, 26/12 2008 - Storsatsningen, del 1!

Inlägg av -daniel- »

spiik skrev:Jag räknar kallt med att Riddarn tar plats mellan stolparna till denna match.
Jag är kluven, sett till de bedrövliga matcher Riddarn gjort tidigare i år. Samtidigt är jag också fullständigt övertygad om att han i grunden är en bättre målvakt som har större potential än Wesslau.

Nu när vi jobbar för varandra och tajtat till vårt försvarsspel så bör han nog få flera chanser, hoppas han är i kanonform till den 26:e såfall.
KRNI
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av KRNI »

Finns det några uppgifter hur många plåtar totalt det är sålt till matchen, och hur många klackbiljetter är sålda? Sist jag såg något var före Brynäsmatchen och då var det ca 600 klackbiljetter sålda. Låter inte speciellt mycket, huruvida de 400 säsongarna är inräknade eller ej vet jag inte. Någon som har koll får gärna sprida lite glädje och säga att det är närmast slutsålt..... :?
"-Man får rysningar av publiken” (Marcus Ragnarsson)
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Kontakt:

Inlägg av 136_Djurgårdare »

KRNI skrev:Finns det några uppgifter hur många plåtar totalt det är sålt till matchen, och hur många klackbiljetter är sålda? Sist jag såg något var före Brynäsmatchen och då var det ca 600 klackbiljetter sålda. Låter inte speciellt mycket, huruvida de 400 säsongarna är inräknade eller ej vet jag inte. Någon som har koll får gärna sprida lite glädje och säga att det är närmast slutsålt..... :?
Dagen efter Lucia skrev man på JK's hemsida att det var 900+ sålda. Men det var ju några dagar sedan. Skulle tippa på någonstans mellan 1200-1400 sålda. Kommer med all säkerhet att ta slut.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Användarvisningsbild
eliaus

Inlägg av eliaus »

Det är 952 sålda till Djurgårn-Rögle. Börjar bli liiiite orolig att vi inte får ihop 2000 pers. Hoppas jag har fel <3
Alltid Oavsett! Förevigt Djurgården!
Bäst-i-stan

Inlägg av Bäst-i-stan »

eliaus skrev:Det är 952 sålda till Djurgårn-Rögle. Börjar bli liiiite orolig att vi inte får ihop 2000 pers. Hoppas jag har fel <3
Till DIF-Hv71 3/1 är det 952 klackplåtar sålda och till DIF-Rögle 26/12 är 764 klackplåtar sålda.

Nu är det dags för varenda djurgårdare att tjacka sin biljett och sluta upp för skölden. Surra med polaren och köp biljett imorn!
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Kontakt:

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Ja man var ju ute och cyklade lite med antalet sålda biljetter. Är dock inte alls orolig för att det inte ska bli fullsatt.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Norjo

Inlägg av Norjo »

Tänk på att det faktiskt är över en vecka kvar och att folk inte fått lön än. Kommer säkert ta fart under helgen med studiebidrag osv.
Användarvisningsbild
Sebbe G

Inlägg av Sebbe G »

Juldagen, då smäller det, då tror jag biljetter kommer säljas som smör!!!
Då när allt jul stök är över kommer nog många personer tänka, fan det skulle vara kulatt gå på hockey snart. Då sätter man sig framför datorn och tänker juste storsatsningen imorgon den ska jag/vi gå på!!! :D :D
Användarvisningsbild
dif rules

Inlägg av dif rules »

Jag tror inte det blir fullsatt, varken i klacken eller arenan. Dock tror jag på bästa stämning på hela året, om vi inte tar oss till slutspel.

Denna match kommer alla som kan kalla sig Järnkaminer komma. Alltså folk som orkar sjunga och hålla igång sångerna HELA tiden. Gamla Blue Saints och äldre klackmänninskor kommer antingen sitta på sittplats, eller stå i klacken.
Lägg där till att de flesta grupperingar inom DIF kommer och vi är sjukt taggade allihop!

Det jag menar lite på är att det blir mindre fjortisar och "Hobby-DIFare" som kommer gå, alltså de som inte sjunger och jobbar för att hålla igång trycket, och mer folk som kommer ge allt dem har!

Nu lyfter vi taket!
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
Bäst-i-stan

Inlägg av Bäst-i-stan »

Detta kommer bli galet. Ett nästintill fullsatt Hovet med djurgårdare som är taggade till tusen. Vi ska till slutspel och då måste vi Alla, oavsett sittplats eller ståplats, ung eller gammal ge allt för den sköld vi älskar.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Nu när det är 4 dagar kvar, så får man inse att någon "drömpublik siffra" kommer det inte att bli. Inga direkta biljettvarningar har det skrivits om på difhockey.se, så förmodligen har inte allt för mycket biljetter sålts...
Tror att det blir en klack på runt 1500 man och totalt i arenan kanske 6500? Fruktansvärt tråkigt, hade förväntat mig fullsatt, men verkar luta åt andra håll...
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

Ja om det inte blir fullsatt så kan man ju fundera på var alla "Djurgårdare" håller hus...
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag ska försöka ta mig dit med familjen. Slut upp och sjung nu för h-e!
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

Har haft så jäkla mkt jobb på sista tiden men äntligen tillbaka på Hovet, fan vad det ska bli gung denna fredag. ALLA MÅSTE VARA DÄR, underbart när jag ser att biljettförsäljningen börjar ta mer fart!

ALLA TILL HOVET!

EN JÄVLA MASSA BÖNDER!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Norjo

Inlägg av Norjo »

Skulle 1500 man i klacken vara dåligt när vi ligger sist i tabellen?

Jag tror på 1800-2000 man i klacken och 7500 i publiken. Lönen kommer inte förrän dagen innan och då säljs det säkert betydligt mer. Har sålts ungefär 150 om dagen nu i ett par dagar. Så sluta vara så jävla negativa och häng upp er på publiksiffran. Det är stämningen som är viktigast, och den kommer bli galen.
Skriv svar