Linköpings HC - Djurgårdens IF, 2/12 2008
-
Re: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 2/12 2008
Ikväll vänder det, det är samma jävla äckliga November som satt oss i bakfoten. Visst en annan är ju helt förstörd, men det hjälper inte och deppa ihop för det! Det enda som räknas är att vi alltid följer Djurgår´n i alla väder.
Hur sedan laget sköter sig är ju väldigt tråkigt, men tänk hur mycket egentligen dessa killarna i laget vill vinna för oss. Varför? För att vi aldrig har gett upp dom, trycket dem senaste matcherna har dock inte varit något att hurra över. Men vi vet det, innerste inne att Djurgår´n gör allt för oss, för vi är Djurgår´n! - Gemenskap.
Ikväll tar vi hem 3 poäng, och det efter en pinsam insats av "laget" i chokladboxen.
Mitt tips, 2-6
Hur sedan laget sköter sig är ju väldigt tråkigt, men tänk hur mycket egentligen dessa killarna i laget vill vinna för oss. Varför? För att vi aldrig har gett upp dom, trycket dem senaste matcherna har dock inte varit något att hurra över. Men vi vet det, innerste inne att Djurgår´n gör allt för oss, för vi är Djurgår´n! - Gemenskap.
Ikväll tar vi hem 3 poäng, och det efter en pinsam insats av "laget" i chokladboxen.
Mitt tips, 2-6
- Lee Harvey Oswald
Om man bara för några sekunder försöker bortse från DIF:s tillkortakommanden denna säsong som bestått av allt ifrån impotent målskytte, virrig coaching, icke existerande försvar & 2st livrädda pojkvaskrar som försöker stå i mål.
Då finns det ett annat intressant fenomen som jag tycker mig kunna se.
När Hv, Lhc, Fbk & frölunda möter andra på förhand tippade bottenlag så händer det lite då & då att den rätta skärpan inte riktigt finns där varpå tex Timrå spöar på Lhc med 6-1 eller som igår då Ssk spöar på Fbk.
MEN ....när DIF står för motståndet ja då körs det minsan på 100%.
sparka på dom som ligger...gör det...sparka bara.
Det är ju ändå Jul snart.
Fattiga storebroshaaan från Huvudstaden skulle tacksamt ta emot 3p från rika, äckligt tjocka Lhc i kvällens match.
Dom har ju iaf så det räcker & blir över
När Hv, Lhc, Fbk & frölunda möter andra på förhand tippade bottenlag så händer det lite då & då att den rätta skärpan inte riktigt finns där varpå tex Timrå spöar på Lhc med 6-1 eller som igår då Ssk spöar på Fbk.
Fattiga storebroshaaan från Huvudstaden skulle tacksamt ta emot 3p från rika, äckligt tjocka Lhc i kvällens match.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Ja, detta är en faktor. Inställningen är alltid bättre när lag spelar mot oss - helt enkelt för att vi historiskt sett är det överlägset bästa hockeylaget. Känns självklart lite surt men man kan inte annat än bli lite extra stolt över det inslaget...Lee Harvey Oswald skrev:Om man bara för några sekunder försöker bortse från DIF:s tillkortakommanden denna säsong som bestått av allt ifrån impotent målskytte, virrig coaching, icke existerande försvar & 2st livrädda pojkvaskrar som försöker stå i mål.
Nåväl, frågan om byggandet av spelet från försvaret är ju faktiskt en knäckfråga. Det är ju såklart skrämmande att våra coacher inte förstått det och försökt bygga vidare från det som var bra förra året... men förra året hade vi en målvakt som samtliga backar kunde lita på, i år är det mer ett "dödens bingolotto" med 3 "vinst"-alternativ:
1) dagens burväktare släpper in 5 mål eller mer på 10 skott
2) dagens burväktare släpper in 10 mål eller fler på 5 skott och byts ut efter 15 minuter
3) dagens burkväktare får saltbrist och tvingas utgå
Undra om Montén och Loket är släkt?
Bland alla dessa negativa kommentarer så tror jag att det blir vinst ikväll. 
Eller så är det kanske bättre att tror på förlust och blir desto gladare om det ändå går vägen.

Eller så är det kanske bättre att tror på förlust och blir desto gladare om det ändå går vägen.

- Christopher J
Snälla Djurgården, gå ut och kör över dem, överaska oss, spela med vilja, kämpa för varandra, känna stoltheten över att få bära Djurgårds skölden. snälla.
-
Ikväll så kommer vändningen! Djurgården har haft det ganska lätt i Cloetta Center (Bortsett från slutspelet). Tror att LHC kommer starta starkt men slappna av då dom vet hur formsvaga vi är. Tippar 2-4 till DIF och jag är 99,999999% säker på seger... Fråga mig inte varför.... Säsongen är inte över och vi har bara 16 poäng upp till Linköping så slutspel tror jag det blir!!! ÄLSKAR DJURGÅRDEN!!!!!!!
Tror inte vi skämmer ut oss eller så men tror tyvärr vi förlorar med 4-2
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Varför spelar Oscar Eklund med djurgårn? Räddade och mer passiv back får vi leta efter!!
Fan va kass han är!!!
Fan va kass han är!!!

"-Man får rysningar av publiken” (Marcus Ragnarsson)
http://www.difhockey.se/videoflash.php? ... &news=5271
Måste väl vara årets mest väntade floskel?
Alla som ser matchen just nu förstår nog varför?
Helt suveränt försvarsspel har det verkligen varit. Herregud säger jag bara.
Förövrigt visar domarna återigen sin totala inkompetens då dom tar Ylven-Laumann för boarding bara för att Andreas Holmqvist blir liggande efter en helt schysst tackling.
Nu drabbade det ju inte oss denna gången som tur var. Dock så kommer vi få ett antal horribelt dömda utvisningar mot oss senare under matchen, var så säkra.
Domarna måste ju nämligen alltid kompensera sina otaliga misstag genom att göra fler. Konstigt men sant.
Förövrigt visar domarna återigen sin totala inkompetens då dom tar Ylven-Laumann för boarding bara för att Andreas Holmqvist blir liggande efter en helt schysst tackling.
Nu drabbade det ju inte oss denna gången som tur var. Dock så kommer vi få ett antal horribelt dömda utvisningar mot oss senare under matchen, var så säkra.
Domarna måste ju nämligen alltid kompensera sina otaliga misstag genom att göra fler. Konstigt men sant.
Bara för att Montén säger något betyder inte det att spelarna lyssnar på honom... Takes two to tango.jensa85 skrev:http://www.difhockey.se/videoflash.php? ... &news=5271
Tacklingen håller jag fulltständigt med om. Men det är bara att tacka och bocka.
i
Kanske är dags att sätta dit den där Zackrisson en gång för alla?
Senast vi mötte cluben i Cloetta försökte han skada Ragge med en ful bentackling, och idag säger han att Holmqvist "ligger o grinar" (Andreas har inte spelat sedan tacklingen)
Bara för att tacklingen var schysst betyder ju inte det att den inte kan ta illa för det.
Senast vi mötte cluben i Cloetta försökte han skada Ragge med en ful bentackling, och idag säger han att Holmqvist "ligger o grinar" (Andreas har inte spelat sedan tacklingen)
Bara för att tacklingen var schysst betyder ju inte det att den inte kan ta illa för det.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vi gör en bra period. Kompensationsutvisningarna haglar. Domarfitta.
Säg den glädje som varar
Hur ser det ut, blev det något bättre med försvarsspelet? Kom precis hem och har ingen möjlighet att se matchen. Hörde att ärke-grisen Jämtin nätade.
-
Finns nog ingen spelare jag hatar mer i elitserien just nu än Jämtin. Döda svinet!
Om domaren ändå ska kompensera för alla jävla utvisningar han gett LHC kanske han kan skita i att ge dem överhuvudtaget.