JVM 2008

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
stolpskott

Re: JVM 2008

Inlägg av stolpskott »

Dagarna är räknade till JVM! Och som ni säger, lider jag också med Hank! C-G är ju egentligen inte hälften så bra, men vi får helt enkelt vara glada för honom skull! Och hoppas på att han kommer hem och visar att han har lärt sig något! ;)

JVM hockey är den roligaste och mest spännande, i min mening! Och ur en hockeytokig snubbes också! ;)

Blandat emellan juniormisstag, eller världsklass. (T.ex Figrens mål emot Danmark! 8) )
Användarvisningsbild
alskar_dif
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av alskar_dif »

stolpskott skrev:Dagarna är räknade till JVM! Och som ni säger, lider jag också med Hank! C-G är ju egentligen inte hälften så bra, men vi får helt enkelt vara glada för honom skull! Och hoppas på att han kommer hem och visar att han har lärt sig något! ;)

JVM hockey är den roligaste och mest spännande, i min mening! Och ur en hockeytokig snubbes också! ;)

Blandat emellan juniormisstag, eller världsklass. (T.ex Figrens mål emot Danmark! 8) )

Håller med!

Jvm är det bästa som finns tsm med os och world cup.Snart dags för denna underbara tunering ;)Är alltid härlig hockey..mycket fysisk spel osv..+ingen reklam på svt!och kungen wikegård som expert..
Användarvisningsbild
warrant
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av warrant »

Sverige - Finland

SVT24 klockan 00.30
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Sverige gjorde en bra förstaperiod mot Finland. Andra perioden ägde finnarna och Sverige var bra i tredje... delvis. Om man kan hålla tempot och frenessin från första i 60 minuter i nästkommande matcher blir Sverige ett giftigt vapen.

Josefson gjorde en bra match men stack inte ut så som jag hade hoppats, men inget ont om honom som glänste delvis.

Jag tyckte att det var mycket kul att se Carl Gustafssons spel, framför allt i boxplay. Han tuggade på riktigt bra och var den bästa i DIF-duon mot Finland. Mycket bra match av CG, som deltog i det offensvia spelet även framför mål. I DIF håller han mest till nere i hörnen och bakom förlängd mållinje. Mycket kul att se både Jacob och CG! Jävligt roligt också med Oscar Möller! Synd att han drog så tidigt från oss.

Imponerande backspel av Erik Karlsson.

Magnus Pääjärvi-Svensson är som jag alltid tyckt överskattad. Fått för mycket uppmärksamhet än vad han förtjänat. Hittills iallafall.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Men what the fuck... Tycker att CG är tämligen oduglig även på denna nivån.. jag bryr mig inte om att det ser roligt ut när han kommer med sina korta ben., han är kass helt enkelt. Det enda man hör om honom är att det är "kul att se", för att han kämpar på bra.. men allvarligt.. han har ju inga egentliga egenskaper överhuvudtaget..
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Dick Axelsson sågades totalt av Wikegård inatt... Konstigt att det inte blev några rubriker om det. "Dåligt tränad", "Attitydsproblem" "Lat och kaxig", "Han är för korkad för att bli en stjärna". Ungefär.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

DIF_Soldier skrev:Dick Axelsson sågades totalt av Wikegård inatt... Konstigt att det inte blev några rubriker om det. "Dåligt tränad", "Attitydsproblem" "Lat och kaxig", "Han är för korkad för att bli en stjärna". Ungefär.
Underbar sågning av Wikegård och jag är lika förvånad som föregående skribent att det inte har blåsts upp i media.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Frasse skrev:
DIF_Soldier skrev:Dick Axelsson sågades totalt av Wikegård inatt... Konstigt att det inte blev några rubriker om det. "Dåligt tränad", "Attitydsproblem" "Lat och kaxig", "Han är för korkad för att bli en stjärna". Ungefär.
Underbar sågning av Wikegård och jag är lika förvånad som föregående skribent att det inte har blåsts upp i media.
När journalisterna sover dansar Wikegård på bordet :P
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Steef

Inlägg av Steef »

frågan är om det är bra av kung Wikegård att dissa spelare, mins vad som hände med Omark efter Wikegårds diss, han blev en av dem bästa i sitt lag, kanske "Dicken"blir det också.
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
Användarvisningsbild
Bobban

Inlägg av Bobban »

Underbar match av Sverige mot Ryssland. Fan vad skönt

Och vad kan man säga om Markström ? Skulle bli väldigt förvånad över om han inte blir vår nästa stormålvakt i NHL
Martin_Dif

Inlägg av Martin_Dif »

Aa han håller verkligen hög klass :). Jag tror också han blir en stormålvakt!
Steef

Inlägg av Steef »

Skulle vart skönt att se "Jacke" i DIF, men komemr nog aldrig hända kan ju försöka övertla honom för vi är typ polare nästan.
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Då har man en final att se fram emot mitt i natten sen
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Ja det ska bli intressant detta, hoppas nästan på att man får möta Kanada i finalen och tvåla till dem ordentligt. Hade varit kul för Calle G att sätta dit pucken när det var så nära!

Ånga på Sverige!
2014-04-07, vad hände?
Skriv svar