Östgöten skrev:Jag var mot värvningen av Wesslau för jag trodde inte att Ridderwall skulle orka psykiskt att ta över som förstemålvakt i år. Jag tycker dock att Wesslau har spelat bra de senaste matcherna som han fått chansen. Jag tycker därför det är för tidigt att tala om att ta in en ny målvakt. Speciellt med hänsyn tagen till utespelarnas svaga försvarsarbete. Jag syftar här inte främst på backarnas insats utan forwards. Nedan har jag listat +/- statistiken.
Name + - +/-
Engqvist, A. 10 6 4
Anger, Niklas 12 10 2
Ottosson, K. 11 10 1
Josefson, Jacob 9 8 1
Axelsson, Dick 10 9 1
Eriksson, Henrik 7 6 1
Falk, Nichlas 14 14 0
Schneider, David 5 5 0
Gustafsson, Carl 5 5 0
Ragnarsson, M. 18 19 -1
Holmqvist, A. 4 7 -3
Pettersson, R. 5 8 -3
Bremberg, F. 9 13 -4
Figren, Robin 4 8 -4
Printz, David 11 15 -4
Urbom, A. 3 8 -5
Danielsson, N. 5 11 -6
Eklund, C. 6 13 -7
Eriksson, Tim 6 13 -7
Holmqvist, M. 7 19 -12
Om vi studerar statistiken framgår att DIF:s nya värvade "stjärnor" Tim Eriksson och Michael Holmqvist ligger i botten. Vi ser även att DIF:s traditionellt defensivt duktiga spelare såsom Ante, Otto och Anger ligger i topp. Om DIF lyckas knyta Andreas Holmqvist till laget är mitt förslag att helt enkelt bänka Tim Ericsson och Michael Holmqvist samt att återigen göra om Falk till center. Jag föreslår följande formationer.
Bremberg - Ante - Dick Axelsson
Anger - Otto - Ölvestad
Fimpen Eklund - Falk - N. Danielsson
Calle G - Jacob J - Henrik Eriksson
Extraspelare
Michael Holmqvist
Tim Eriksson
Robin Figren
Avslutningsvis bör värvningsansvariga sätta på sig dumstruten för att ha plockat in Tim Eriksson och Michael Holmqvist. Just nu saknar jag kritiserade Per Bäcker. Vidare är satsningen på Ridderwall som ensam förstemålvakt med stöd av Wesslau inte helt problemfri. Beröm ska värvningsansvariga ha för att ha luft upp Henrik Eriksson, Calle G och Jacob J eller kanske är det juniosatsningen som vi ska tacka för det.
Håller inte alls med. Tim har varit pigg och har inte alls fått den utdelning han förtjänat, inte på långa vägar. Han har varit en av våra mest kreativa forwards i mina ögon. Utdelningen har däremot varit dålig eftersom han inte haft någon som kunnat sätta chanserna han skapar. Anser att han offensivt spelat bättre än de flesta.