Challe i taket

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
warrant
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Challe i taket

Inlägg av warrant »

All heder till challe och allt han har gjort för DIF..
En av våra bästa centrar nånsin och bästa ledargestalter.
Men nummer 2 hänger redan i taket.Och det lär inte bli dubbelt.

Nästa som lär få sin tröja upphängd måste väl vara Falken.
En riktig trotjänare..
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Det handlar som sagt om att ha presterat nåt väldigt speciellt, inte bara spelat länge. Linkan har räddat kvar oss på egen hand i Elitserien. Det är tröja-i-taket-varning på honom...
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Emil Svelander skrev:Det handlar som sagt om att ha presterat nåt väldigt speciellt, inte bara spelat länge. Linkan har räddat kvar oss på egen hand i Elitserien. Det är tröja-i-taket-varning på honom...
Tjaa, vad vet jag.
Men för mig känns nog Challes 5st SM-guld med DIF som nåt "speciellt".

Annars är väl både Falken & Linkan givna
(börjar bli trångt i taket snart:)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Lee Harvey Oswald skrev:
Emil Svelander skrev:Det handlar som sagt om att ha presterat nåt väldigt speciellt, inte bara spelat länge. Linkan har räddat kvar oss på egen hand i Elitserien. Det är tröja-i-taket-varning på honom...
Tjaa, vad vet jag.
Men för mig känns nog Challes 5st SM-guld med DIF som nåt "speciellt".

Annars är väl både Falken & Linkan givna
(börjar bli trångt i taket snart:)
Var nämner jag att inte Challes tröja skall upp?
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Sorry, fri tolkning av mig :wink:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Du kan omöjligen hänga upp samma nummer mer än en gång.

Det blir ju bara skrattretande för tusan.

Man kan aldrig ta bort det Challe gjorde för oss på isen, men det krävs mer än bara is-prestationer för att hissas upp i taket, man måste också vara ett föredöme utanför isen och här spricker det för Berglunds del. PÅ det sätt som han valde att lämna oss är han i alla fall i mitt tycke helt uteslutna att förevigas oavsett om tröja nummer 2 hänger i taket eller inte.

Av exakt samma anledning bör Bremberg uteslutas från denna diskussion.

För övrigt bör inte bara prestationen på isen spela in i detta fall utan även antalet säsonger som spelarna representerat klubben. I dagens DIF finns det i mitt tycke 3 spelare som aspirerar på att få sina nummer pensionerade, om dessa nummer inte redan hänger i taket då, nämligen: Falk, Otto och Ronnie.
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

poängkung genom tiderna måste upp i taket ! <3 Linkan
DIF <3
Användarvisningsbild
Diffe89
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Linkans #23 kommer säkert att hissas upp, men man kanske även går efter hur trogna de varit klubben o.s.v. I så fall är ju Falk prio ett. Spelar Otto och Jimmie här resten av resp. karriär är de också aktuella. Ronnie sitter alltid i mitt tak, men i Hovets kommer hans #6 nog aldrig. Det ska vara något speciellt med att hissa upp ett nummer och jag tycker att magin försvinner lite om det sitter hänger typ 10 nummer i taket.
Användarvisningsbild
Palmgren

Inlägg av Palmgren »

Jag håller med föregående talare. Ska man hissa upp tröjor i taket är det för att spelaren gjort något speciellt. Ska man hissa upp tröjor i taket lite titt som tätt så finns det ingen mening med det.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Tröjor i taket är som en Hall of Fame, det verkliga finrummet. För att en spelare ska få sin tröja med namn och nummer upphissat så skall det vara för att denne har gjort något mycket speciellt för DIF. Jag tycker att helheten ska vara avgörande, ibland kanske inte lång och trogen karriär i klubben räcker utan flera faktorer ska avgöra en sån sak. Om Challe eller någon annan ska få sin tröja hissad låter jag vara osagt. Bara det inte blir pajaserier av det, typ Foppas tröja uppe i Övik, den har dom väl plockat ner ett antal gånger för att han ska få dra på sig skiten.
Användarvisningsbild
Struten

Inlägg av Struten »

Håller med er om det här. Kommer till slut inte finnas någon charm med att hänga tröjor om man gör det 2 gr vartannat år.

Min favorit till "tröjhängning" är ändå Ronnie. Så mycket utan gnäll samtidigt som han är ett stort föredöme i omklädningsrummet och utanför ishallen. En som alltid gör sitt jobb och gör det bra också. Med dessa anlednigar borde väl också Otto och Falken vara med men för mig finns det ett självklart val och jag är säker på att hans tröja kommer hänga i taket om tio år.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Är faktiskt många i dagens DIF som asprirerar på och få sin tröja i hovet. Som alla andra sagt så ska det vara ordentliga prestationer som gjort detta, visa djurgårdshjärta både på och utanför isen. Tycker även man ska ha tagit titlar med DIF.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
mforce

Inlägg av mforce »

Sen ska man komma ihåg att det inte innebär automatisk pensionering av ett nummer när man hissar upp tröjan i taket.
Just därför går det utmärkt att ha fler än ett av samma nummer i taket. I mitt favoritlag i NHL, Montreal, har man pensionerat löjligt många nummer. Inte många lediga under 20 där. Det blir fånigt till slut.
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Jag förstår inte varför folk verkar tveka om K. Ottosson ska upp i taket. Det finns väl absolut ingen faktor som talar emot honom.

*Djurgården som moderklubb.
*Aldrig representerat något annat lag. (Förutom Huddinge, men det var ju inte direkt på hans initiativ.)
*Extremt ödmjuk och ambitiös.
*Föredöme både på och utanför isen.
*Sportslig som få.
*Har vunnit SM-guld med klubben.
*Tackat nej till NHL-miljoner.
*Bra ishockeyspelare.

Dessutom lär han ju krossa matchrekordet i klubben då han fortfarande bara är 32 bast...

Jag tycker att han är helt klockren i taket.. det enda man kan sakna är väl ett lite hetare temperament.. men det kan man ju inte anklaga tex. Ronnie för att besitta heller.. och sedan så är det ju inte bara en nackdel., sällan man ser "Otto" ta en utvisning för snack.. eller onödiga utvisningar överhuvudtaget.. eller utvisningar överhuvudtaget nu när jag tänker efter..
Användarvisningsbild
Palmgren

Inlägg av Palmgren »

*Knirre skrev:Jag förstår inte varför folk verkar tveka om K. Ottosson ska upp i taket. Det finns väl absolut ingen faktor som talar emot honom.

*Djurgården som moderklubb.
*Aldrig representerat något annat lag. (Förutom Huddinge, men det var ju inte direkt på hans initiativ.)
*Extremt ödmjuk och ambitiös.
*Föredöme både på och utanför isen.
*Sportslig som få.
*Har vunnit SM-guld med klubben.
*Tackat nej till NHL-miljoner.
*Bra ishockeyspelare.

Dessutom lär han ju krossa matchrekordet i klubben då han fortfarande bara är 32 bast...

Jag tycker att han är helt klockren i taket.. det enda man kan sakna är väl ett lite hetare temperament.. men det kan man ju inte anklaga tex. Ronnie för att besitta heller.. och sedan så är det ju inte bara en nackdel., sällan man ser "Otto" ta en utvisning för snack.. eller onödiga utvisningar överhuvudtaget.. eller utvisningar överhuvudtaget nu när jag tänker efter..
Jag är nästan beredd på att hålla med dig här, "Otto" är djurgårdare långt in i själen. Men det finns det ju andra som är också tex Jimmie Ölvestad, Ronnie Pettersson med flera.
Men jag håller nog med om att "Otto" förtjänar en plats i taket. Men det är svårt att avgöra, det är väldigt stora lirare som hänger där just nu.
Skriv svar