Kaptener

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.

Vem ska få ett "A" på tröjan?

Kristofer Ottosson
18
23%
Nichlas Falk
20
26%
Fredrik Bremberg
5
6%
Marcus Ragnarsson
24
31%
Ronnie Pettersson
2
3%
Timmy Pettersson
1
1%
Niklas Anger
3
4%
Annan
4
5%

Antal röster: 77

Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

Japp Falk säger jag bara!!
Kojak

Inlägg av Kojak »

Hawk skrev:Japp Falk säger jag bara!!
Ni som röstar på Falken, jag vill bara säga att han en gång i tiden var Kapten. Han som person blev dock mycket gladare och positivare, hans spel blev bättre, när han lämnade över kaptensrollen.

Så därför nej tack till Falken.

Jimmie får gärna fortsätta för min del! Fimpen ass tillsammans med Otto. Men, det skulle inte förvåna mig om Ragge tar någon av dessa tre!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Snackar vi "bara om ett A" bör Ronnie få det får lång och trogen tjänst.

Vill Ölvestad vara kapten bör han få fortsätta med detta för man "avsätter" inte en kapten som blir kvar i klubben, detta sänder helt fel signaler.
Kojak

Inlägg av Kojak »

Kall-El skrev:Snackar vi "bara om ett A" bör Ronnie få det får lång och trogen tjänst.

Vill Ölvestad vara kapten bör han få fortsätta med detta för man "avsätter" inte en kapten som blir kvar i klubben, detta sänder helt fel signaler.
Häftigt! Vi tycker likadant. Det har fan aldrig hänt förut va? Jag är fan i chocktillstånd!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Micke Nylander skrev:
Kall-El skrev:Snackar vi "bara om ett A" bör Ronnie få det får lång och trogen tjänst.

Häftigt! Vi tycker likadant. Det har fan aldrig hänt förut va? Jag är fan i chocktillstånd!
Det är väl för en gångs skull du som är rätt ute? ;)

Dock tror inte jag Otto är så sugen på att ta uppgiften som assisterande. Orsak, tror han har nog av att bara koncentrera sig på hockeyn och sedan tänka på familjen. Dessutom var Otto ruggigt bra förra säsongen och man kanske inte skall lägga på honom en extra börda utan låta honom koncentrera sig helt och hållet på sitt eget spel.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Mycket bra. Ronnie it is!
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Rash
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Ronnie är en personlig favorit, men jag tycker det ska krävas lite mer ledaregenskaper, om det så "bara" handlar om ett A på bröstet. Falken har en kombination av båda två.
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Rash skrev:

Ronnie är en personlig favorit, men jag tycker det ska krävas lite mer ledaregenskaper, om det så "bara" handlar om ett A på bröstet. Falken har en kombination av båda två.
Både Falk och Ottosson har varit kaptener men avsagt sig uppdraget under säsong för att kunna fokusera på sitt eget spel.
Bobson

Inlägg av Bobson »

Tänker man efter lite så finns det många olika varianter, jag tror inte att vissa spelare ens behöver ett A på tröjan för att agera som kaptener och inte heller ett C.

En spelare som Ragnarsson och Falk har så mycket rutin att ett A på tröjan eller ej inte spelar någon roll. Sen så finns det spelare med en annan karaktär som tex fimpen där ett A ger mer än att bara kämpa kämpa kämpa.

Ottosson är även han en spelare som ej behöver ett A på tröjan däför tycker jag att spelare som Fimpen och kanske även Anger skulle kunna göra mer nytta med A:et samtidigt som som Ragge och Falken egentligen redan har det på tröjan det syns bara inte!
Skriv svar