Femmorna säsongen 2008/2009

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Steef
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Steef »

Adam Blomster skrev:
blyrr3 skrev:Femmorna borde vara så här ungefär, sen att vi får Nisse Ekman och Daniel Tjärnqvist till första femman med Linkan,Nicky och Ragge!! Hoppas nu att vi får Nisse och Tjärna, kanske kan vi behålla Ossi så att vi kan ha Frylén i J-laget eftersom han har gjort sitt eller använder han som reserv!
JA vilken smart idé med frylén i j 20. du kan inte va gammal du 8)
Jag tror han menade att frylén ska träna med j-laGET som BRYNÄS gjorde med SPERLE
Användarvisningsbild
Diffe89
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Steef skrev:
Adam Blomster skrev:
blyrr3 skrev:Femmorna borde vara så här ungefär, sen att vi får Nisse Ekman och Daniel Tjärnqvist till första femman med Linkan,Nicky och Ragge!! Hoppas nu att vi får Nisse och Tjärna, kanske kan vi behålla Ossi så att vi kan ha Frylén i J-laget eftersom han har gjort sitt eller använder han som reserv!
Jag tror han menade att frylén ska träna med j-laGET som BRYNÄS gjorde med SPERLE
Frylén får till och med spela i J20 då man får använda två överåriga spelare (Engqvist spelade med dem i år någon match t.ex.)

Här är mina femmor just nu:

Linkan - Ny center - Danielsson

Ny back - Ragnarsson

Anger - Otto - Axelsson/Ny forward

Timmy - Andersson

T. Eriksson - Engqvist - Ölvestad

Printz - Ronnie

Fimpen - Falk - Gustafsson/H. Eriksson

Frylén - Eklund/Deilert
Kojak

Inlägg av Kojak »

Steef skrev:
Adam Blomster skrev:
Jag såg till och med Sperrle spela match för Brynäs J20 den här säsongen. Inget konstigt med det...
Adam Blomster

Inlägg av Adam Blomster »

Diffe89 skrev:
Steef skrev:
Adam Blomster skrev:
Frylén får till och med spela i J20 då man får använda två överåriga spelare (Engqvist spelade med dem i år någon match t.ex.)

Ny back - Ragnarsson

Timmy - Andersson

Printz - Ronnie

Frylén - Eklund/Deilert
Jo jag vet mycket väl att man får ta ner spelare på det viset. Men det jag menar är att varför skulle vi ge plats åt Frylén i j20 laget. Där skall unga, tallangfulla lirare finnas.
"Well, I got this guitar and I learned how to make it talk"- The boss 1975 Thunder road
Sirrebirre

Inlägg av Sirrebirre »

Adam Blomster skrev:
Diffe89 skrev:
Steef skrev:
Adam Blomster skrev:

Ny back - Ragnarsson

Timmy - Andersson

Printz - Ronnie

Frylén - Eklund/Deilert
Jo jag vet mycket väl att man får ta ner spelare på det viset. Men det jag menar är att varför skulle vi ge plats åt Frylén i j20 laget. Där skall unga, tallangfulla lirare finnas.

Ähh.. jag hade lätt velat spela med en spelare som skulle kunna vara min Pappa!!!!! :roll: :lol:
Djurgår'n tills jag dör !
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Adam Blomster skrev:Jo jag vet mycket väl att man får ta ner spelare på det viset. Men det jag menar är att varför skulle vi ge plats åt Frylén i j20 laget. Där skall unga, tallangfulla lirare finnas.
Okej, påpekade bara att han t.o.m. får spela där. Jag tycker också att hans kontrakt bör brytas eller att han bör lånas ut.
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Snyggt upplägg Diffe. Har gjort några justeringar.

Ragnarsson - Ny back

Timmy - Andersson

Ölvestad - Falk - Gustafsson/H. Eriksson
Printz - Eklund

T. Eriksson - Engqvist - Fimpen
Ronnie - Deilert/Frylén
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Östgöten skrev:Snyggt upplägg Diffe. Har gjort några justeringar.
Ville inte ha Ronnie i fjärde backparet eftersom jag ALDRIG vill se kombinationen Ronnie-Frylén. Annars så ser dina tredje- och fjärdekedjor bra ut. Jag tycker att de båda kedjorna ska få lika mycket speltid (oavsett vilka som spelar i vilka) tills vi går ned på tre femmor och toppar tredjekedjan (tar det bästa från kedja 3 och 4), alltså typ Fimpen/T.Eriksson-Falk-Ölvestad
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Diffe89 skrev:
Östgöten skrev:Snyggt upplägg Diffe. Har gjort några justeringar.
Ville inte ha Ronnie i fjärde backparet eftersom jag ALDRIG vill se kombinationen Ronnie-Frylén. Annars så ser dina tredje- och fjärdekedjor bra ut. Jag tycker att de båda kedjorna ska få lika mycket speltid (oavsett vilka som spelar i vilka) tills vi går ned på tre femmor och toppar tredjekedjan (tar det bästa från kedja 3 och 4), alltså typ Fimpen/T.Eriksson-Falk-Ölvestad
Håller med dig om speltiden gällande 3:e och 4:e kedjan till 100 % samt kritiken gällande Ronnie-Frylén. Min tanke är att Frylén sitter på bänken och Deilert spelar drygt 3 minuter per match tillsammans med Ronnie som förutom nämnda speltid spelar mycket boxplay och därmed kommer upp i dryga 10 minuter per match. Jag hoppas inte att tränarna kommer att spela Frylén drygt 20 minuter per match tillsammans med Timmy, men jag fruktar tyvärr det värsta. För övrigt hoppas jag verkligen att Oscar Eklund får visa vad han går för nästa säsong. Killen kan bjuda på fina uppåkningar och en härlig spelförståelse. Tyvärr har han ofta sett en aningen loj ut i J20, men det kan ha sina förklaringar.
Användarvisningsbild
Beast
Kontakt:

Inlägg av Beast »

Här är mitt förslag på femmor nästa år:

Linkan - Ny klasscenter - Danielsson

Ragnarsson - Ny klassback

Anger - Otto - Tim E

Timmy - Eklund

Fimpen - Engqvist - Ölvestad

Andersson - Printz

Dicken - Falk - Calle G/Henrik E

Ronnie - Deilert/Frylén
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Om jag vet rätt så har ju inte Ossi sagt att han ska sluta, eller?
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
carl-bysen

Inlägg av carl-bysen »

sthlm_dif skrev:Om jag vet rätt så har ju inte Ossi sagt att han ska sluta, eller?
Han har iaf inget kontrakt.
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

jag skulle vilja ha

Linkan-Ny Klasscenter-T.Eriksson
Ragnarsson-T.Pettersson

Anger-Otto-Axelson/H.Eriksson
Printz-Ny Klassback

Ölvestad-falk-danielsson
andersson-R.Pettersson

C.Eklund-Engqvist-Calle G/H.Eriksson

O.Eklund-deilert/annan junis;P

frylén ska inte vara kvar låna ut han lr bli av med han på något sett. sen tycker jag engqvist förkänar spela i en bättre kjedja än fjärde men om vi får inte en ny center så får han finna sig där men han borde få mycke speltid och även kunna klättra i kjedjorna :P sen oxå C.Eklund gillar jag skarpt oxå i fjärde kjedjan är lite lustigt men nu blev det så :P kommer säkert ändra mig senare men jag tycker det här ser ganska bra ut ;)
DIF <3
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

sthlm_dif skrev:Om jag vet rätt så har ju inte Ossi sagt att han ska sluta, eller?
Sluta ? Varför skulle han sluta ?
Adam Blomster

Inlägg av Adam Blomster »

Beast skrev:Här är mitt förslag på femmor nästa år:

Linkan - Ny klasscenter - Danielsson

Ragnarsson - Ny klassback

Anger - Otto - Tim E

Timmy - Eklund

Fimpen - Engqvist - Ölvestad

Andersson - Printz

Dicken - Falk - Calle G/Henrik E

Ronnie - Deilert/Frylén
ja, precis så skall det se ut enlig mig med.
"Well, I got this guitar and I learned how to make it talk"- The boss 1975 Thunder road
Skriv svar