Målvakterna

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Ridderwall är en målvakt som håller betydligt högre klass än Törnqvist.. Att ens jämföra de båda.

Tycker Riddarn är jämförbar med t.ex. Stana och Ahonen.. Men inte bättre.

En sådan målvakt duger helt klart som första målvakt.. Värva en målvaktstalang från allsvenskan istället. Kanske gnagarnas målvakt som är hyfsad. Han får vara andremålvakt..

Oduya tror jag inte riktigt på än.
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Highwind skrev:Ridderwall är en målvakt som håller betydligt högre klass än Törnqvist.. Att ens jämföra de båda.

En sådan målvakt duger helt klart som första målvakt.. Värva en målvaktstalang från allsvenskan istället. Kanske gnagarnas målvakt som är hyfsad. Han får vara andremålvakt..

Owuya menar du väl ändå? :P

Håller med dig om Riddarn, men sen ska man veta att han hinner utvecklas en del till (och under) nästa säsong också.
vikt0r_DIF
Kontakt:

Inlägg av vikt0r_DIF »

Highwind skrev:Ridderwall är en målvakt som håller betydligt högre klass än Törnqvist.. Att ens jämföra de båda.

vore jävligt fräkt om vi satsade på riddarn som förste om larsson drar , frågan är om han ksulle klara ansvaret , jag personligen gillar riddarn som fan o ser gärna han som förstamålvakt , tänk er vad han skulle utvecklas !
Användarvisningsbild
Bjurling_39

Inlägg av Bjurling_39 »

Det jag menade med Gusten Törnqvist är att han spelade skit bra vissa matcher med Luleå som ändå var ett bottenlag.. Kom ihåg att om Hento kommer hem till sverige till hösten så lär han ju inte spela i Färjestad.
Om han kommer hem så drar han till Luleå. Det är jag säker på. Frågan är om Luleå skulle satsa på Modig som reserv efter Hento isället för Gusten Törnqvist. Jag tror knappast att Törnqvist skulle vilja spela som andra keeper efter Hento..
Kaptenen Ölvestad: Tackla är som att göra mål för mig!
Användarvisningsbild
odburt
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av odburt »

Den dagen Larsson lämnar kommer jag gråta så att Mälaren svämmar över. Jag hatade Lassila bara för att jag höll så överjävligt mycket på Daniel redan 06/07 och han behövs om vi ska ha en rimlig chans att slå årets prestation.
Användarvisningsbild
Stambert
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Stambert »

Bjurling_39 skrev:Ta Gusten Törnqvist i Luleå.!
Precis när man trodde att det här forumet inte kunde sjunka lägre, så sätts ett nytt bottenrekord.
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Stambert skrev:
Bjurling_39 skrev:Ta Gusten Törnqvist i Luleå.!
Precis när man trodde att det här forumet inte kunde sjunka lägre, så sätts ett nytt bottenrekord.
Precis när man trodde att någon gnällt färdigt, så sätts ett nytt bottenrekord.

Kom med ett bättre förslag själv då?
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

Hem med tellan bara :)
Djuuuuuuuuuuuuu
Bodda

Inlägg av Bodda »

Tellan kan vi glömma direkt, han är ju förstemålvakt väl? och om han är andre keeper så lär dom behålla honom med tanke på att han är riktigt bra back up!

jag tror vi får se riddarn som förste och owuya som andre.

ps rätt stavning på mark? ;)
DJURGÅRDENS IF STOCKHOLM
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

sticker Larsson, vilket jag verkligen inte hoppas, kan Heino-Lindberg kanske vara aktuell. han får då konkurrera med Riddarn om förstespaden. alternativt tar vi in en renodlad reserv bakom Riddarn - typ Sperrle eller Wessleau.
lilleman

Inlägg av lilleman »

jensa öhling skrev:sticker Larsson, vilket jag verkligen inte hoppas, kan Heino-Lindberg kanske vara aktuell. han får då konkurrera med Riddarn om förstespaden. alternativt tar vi in en renodlad reserv bakom Riddarn - typ Sperrle eller Wessleau.
Varför köpa en målvakt som reserv? Bättre att ha den "nya" målvakten som första och låta Riddarn vara andra målvakt eller ev låta Riddarn spela mer matcher.

Krossa MFF!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

jensa öhling skrev:sticker Larsson, vilket jag verkligen inte hoppas, kan Heino-Lindberg kanske vara aktuell. han får då konkurrera med Riddarn om förstespaden. alternativt tar vi in en renodlad reserv bakom Riddarn - typ Sperrle eller Wessleau.
Heino-Lindberg blir jättebra, han är skadebenägen och är därför ett utmärkt komplemet till Riddarn.
lilleman

Inlägg av lilleman »

Östgöten skrev:
Heino-Lindberg blir jättebra, han är skadebenägen och är därför ett utmärkt komplemet till Riddarn.

Tror du att Heino vill komma till DIF som inte erbjuder några jättesummor som reserv?
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
vikt0r_DIF
Kontakt:

Inlägg av vikt0r_DIF »

fan heller att vi ska ta in någon målvakt som spelat , vi ska satsa på våra unga killar, riddard som förste målvakt om larsson sticker :) själv älskar jag riddarn , får han lite rutin och så så kommer han bli toppen!
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

lilleman skrev:Tror du att Heino vill komma till DIF som inte erbjuder några jättesummor som reserv?
Heino-Lindberg kommer sannolikt att få kicken av Fbk. Han är skadebenägen, något som tyder på att han inte bör matchas för hårt. Han borde därför vara en perfekt backup till Ridderwall.

Ridderwall kan spela 2/3 av säsongen och Heino-Lindberg tar 20 procent av matcherna. Mark in the Park tar resten. Heino-Lindberg borde heller inte vara så fasligt dyr eftersom han är ung och skadebenägen.
Skriv svar