Idéer för upprustningen av Hovet

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
eriblo189
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Om de nu ska rusta hovet

Inlägg av eriblo189 »

whygeorgia skrev:Visst vore det bra, men en ombyggnation vore det bästa.

Varför inte skaffa sveriges ända riktiga "hockeykista" med platser ända fram till glaset, finns inget så häftigt som att vara så nära.

Har alltid väntat på att något lag i sverige ska bygga nå sånt och vill ju såklart att djurgårn ska vara först!

grym idé

skulle va häftigt...
Användarvisningsbild
Caveman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Sittplatser vid plexit??

Dessa platser ska vara gratis då eller? Jag menar hur blir det att uppleva matcherna sittandes vid plexit, hur blir det med överblicken, hur följer man med i matchen, det händer väldigt mycket i match inte bara där pucken är.

Visst en fet amerikanare som är där för showen kan sitta där, men om man är intresserad av sporten ishockey. Jag skulle iaf inte sätta mig där.
Användarvisningsbild
JoeG

Inlägg av JoeG »

Olon skrev:Jag har själv varit på några NHL-matcher och suttit/stått i närheten av plexit. En match som gick till sudden såg jag inte en enda människa som satt ned, utan samtliga stod upp (under sudden that is) - och eftersom alla hade varsin plats fick man gott om utrymme och såg bra.

Visst var det ett rejält tryck bara för att vara obetydliga grundseriematcher, men jag tror inte att det beror på hur nära rinken man sitter/står utan snarare att det är mer show än sport i USA. Jag har dessutom varit på ett par baseballmatcher, och där var det bättre stämning på läktaren än vad jag upplevt på hockeymatcher i Sverige - men det var i stort sett endast show som publiken brydde sig om.

Hur som helst så är jag helt klart för sittplatser vid plexit, borde kunna ha det längs långsidorna och i hörnen, sedan ståplats i mitten på kortsidorna eller dylikt.
Malmös nya ishall ska ju ha sittplatser vid plexit, blir intressant att se hur resultatet blir...
Har också varit och sett Baseball i USA, men håller inte alls med om att stämningen skulle varit bättre. Var du på matchen mot Luleå i januari?
Det finns i princip ingen klackkultur alls där. Det är med klack som man verkligen kan uppnå stämning. Men håller hårt med om att det är mycket mer show i USA än ngt annat. Vilket inte behöver vara negativt då förstås.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Caveman skrev:...men om man är intresserad av sporten ishockey.
Då sitter man bland slipsnissarna och hejar på båda lagen för att man "älskar sporten ishockey".

Som sagt! Jag har suttit vid plexit och bättre idrottsupplevelse har jag inte haft någon gång. Att få vara så nära spelet och sitta nära och se bl.a. Ray Bourque, Cam Neely och Micke Thelvén lira, går inte att beskriva
Bild

My name is Bautabröl, Brutus Bautabröl :D
Olon

Inlägg av Olon »

JoeG skrev:Har också varit och sett Baseball i USA, men håller inte alls med om att stämningen skulle varit bättre. Var du på matchen mot Luleå i januari?
Det finns i princip ingen klackkultur alls där. Det är med klack som man verkligen kan uppnå stämning. Men håller hårt med om att det är mycket mer show i USA än ngt annat. Vilket inte behöver vara negativt då förstås.
Jo, jag var på den matchen - och stämning kanske var fel ordval. Det var snarare... trevligare på Baseball i USA. Med de amerikanska främlingarna som satt runt omkring mig och mina vänner kunde man prata om vad som helst, som om man kände dem sedan lång tid tillbaka. Det jag ville ha sagt med detta var att det överlag är bättre stämning over there, pga att amerikaner är mer sociala och att det är mer show än sport i USA.

Jag tror dock ändå att man skulle kunna kombinera vanliga ståplatser med sitt-/ståplatser vid plexiglaset, och därmed behålla den klackkultur vi har samtidigt som lite amerikanskt inflytande kan bidra till en bättre stämning.
Användarvisningsbild
Challen

Inlägg av Challen »

Bautabröl du skriver det här

"I Boston var det inte många som satt och man såg alldeles utmärkt. Det bästa var när det började fajtas och det bara var några centimeter plexiglas som skillde mellan undertecknad, Cam Neely och någon stackars slagpåse i motståndarlaget"

Jag lade märke till ordet Fajjtas, hur många slagsmål blir det i Elitserien som inte domaren kastar sig in i? Man kan inte jämföra NHL hockey med Elitserien slagsmålsmässigt, Jag håller med Micke Nylander..
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
corrado_boy

Inlägg av corrado_boy »

Hallo om man ska russta upp hovet
tycker jag man skulle ha:
Plattser fram till sargen :)
Fixa till klacksektionen :)

jag skulle villja ha klacksektionen på fölljande sätt:

_______ _______
Mulltistå(________)Mulltistå
Mulltist / Ståplats \Mulltistå
Mulltis / Nedre \Mulltistå

[ ståplats]
Övre

jag skulle villja få ståplatts precis i mitten av kortsidan där upp till en
500 manna klack kan stå = ståplats nedre

Mulltistå billigare sittplatser till de som inte vill stå i klack och sjunga med men inte på allt.
Detta ska enkellt gå att bli till ståplatts vid Järnkaminernas storsattsningar.

Ståplats övre ska kunna ta in 200-250 till alla matcher

Hoppas ni fattar beskrivningen :P
Användarvisningsbild
Challen

Inlägg av Challen »

Nej faktiskt inte :oops: :lol:
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Inte jag heller. :oops: :?
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

corrado_boy skrev:Hallo om man ska russta upp hovet
tycker jag man skulle ha:
Plattser fram till sargen :)
Fixa till klacksektionen :)

jag skulle villja ha klacksektionen på fölljande sätt:

_______ _______
Mulltistå(________)Mulltistå
Mulltist / Ståplats \Mulltistå
Mulltis / Nedre \Mulltistå

[ ståplats]
Övre

jag skulle villja få ståplatts precis i mitten av kortsidan där upp till en
500 manna klack kan stå = ståplats nedre

Mulltistå billigare sittplatser till de som inte vill stå i klack och sjunga med men inte på allt.
Detta ska enkellt gå att bli till ståplatts vid Järnkaminernas storsattsningar.

Ståplats övre ska kunna ta in 200-250 till alla matcher

Hoppas ni fattar beskrivningen :P

Va?
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Tycker också att publiken borde kunna sitta precis vid plexit, i alla fall på långsidorna. Och nog borde det gå att förena med bra läktarkultur.. Tror tyvärr att det är omöjligt att bygga det så i en sk. "multiarena".
Liten (26 meter bred) rink vore ju också toppen, men ännu mer omöjligt eftersom det förmodligen aldrig skulle tillåtas i elitserien.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Att ha ståplatser är bonnigt.. Att stå trots sittplatser är det inte :p
jjonas

Inlägg av jjonas »

Om folk ska sitta vid plexit, tänk om det går sönder då? Då får ju den som sitter just där massa plexiglas bitar över sig.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

jjonas skrev:Om folk ska sitta vid plexit, tänk om det går sönder då? Då får ju den som sitter just där massa plexiglas bitar över sig.
Bättre att få lite plexikross över sig än en puck i nyllet...
jjonas

Inlägg av jjonas »

Rocker skrev:
jjonas skrev:Om folk ska sitta vid plexit, tänk om det går sönder då? Då får ju den som sitter just där massa plexiglas bitar över sig.
Bättre att få lite plexikross över sig än en puck i nyllet...
Ja iofs. Men en puck i nyllet går ju inte eftersom det är plexiglas runt rinken.
Skriv svar