Vilket lag vill ni INTE möta i ett slutspel?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.

Vilket lag vill ni INTE möta i ett slutspel?

HV71
28
42%
MODO Hockey
3
5%
Färjestads BK
1
2%
Linköpings HC
3
5%
Timrå IK
25
38%
Frölunda HC
0
Inga röster
Skellefteå AIK
1
2%
Södertälje SK
0
Inga röster
Luleå HF
0
Inga röster
Mora IK
5
8%
Brynäs IF
0
Inga röster

Antal röster: 66

Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Kall-El skrev: Drömmen för min del är dock LHC...
Samma här. Fatta förnedringen, fatta hur knäckt Fernholm kommer vara när vi vinner den sjunde avgörande. Han kommer, om han nu inte redan gjort det, att inse att pengar kanske inte betyder allt iallafall.

Jag går i skolan i Norrköping där varenda jävel håller på LHC, men ingen av dem har nånsin sett en match live. Min bror är även han LHCare.

Jag vill bara knäcka klubben som saknar familj, klack, historia och äkta supporterkultur.
Utan pengar är LHC ingenting. Punkt.
Säg den glädje som varar
wallander
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av wallander »

Vill inte möta Mora!
Men på resan mot ....... ser jag gärna att vi möter LHC,FBK o SSK.

Det viktigaste är inte vilka vi möter, det viktigaste är att vi vinner vår sista match i slutspelet vilket skulle innebära ....
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

kungK2 skrev:Det är ju som alla tränare och spelare så diplomatiskt uttrycker sig - det spelar ingen roll. Lite så känner jag faktiskt. Om nu inte formen totalhavererar de sista matcherna är vi ett lag som nog ingen vill möta. Riktigt tight defensiv, jobbiga att möta och besegra. Sen har vi några matchvinnartyper i Danne Larsson, Bengan och Linkan som för en hel del respekt med sig. Skulle dessutom publiken ta sig i kragen och gå på matcherna och inte gnälla över att det är så många matcher i slutspelet då jävlar blir vi svåra att tampas med!!
Word! Vi har ett bortaspel som retar gallfeber på motståndarna och ett hemmastöd som få, om ens något, lag i ES har. Och allt det här kommer bli ännu bättre i ett slutspel.

Vi behöver 3 poäng på de kommande 4 matcherna för att gå till slutspel. Tror och hoppas dock på att vi siktar högre än så och försöker knipa 4:e platsen.
Lycka är att vara djurgårdare
Fnatte79

Inlägg av Fnatte79 »

Vill helst att vi möter LHC eller FBK men att få slå ut LHC i kvarten vore en dröm!
DIF 4 Ever
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Vill inte spekulera innan slutspelsplatsen till 100% är bärgad, återkommer förhoppningsvis på lördag kväll.
jjonas

Inlägg av jjonas »

DIF_Soldier skrev:
Samma här. Fatta förnedringen, fatta hur knäckt Fernholm kommer vara när vi vinner den sjunde avgörande. Han kommer, om han nu inte redan gjort det, att inse att pengar kanske inte betyder allt iallafall.
Tyvärr så kommer det inte bli någon sjunde match om vi få möta LHC för då kommer vi ju såklart att vinna 4 raka? :D :wink:
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

jjonas skrev:
DIF_Soldier skrev:
Tyvärr så kommer det inte bli någon sjunde match om vi få möta LHC för då kommer vi ju såklart att vinna 4 raka? :D :wink:
Det vore ju drömmen, men jag tror att det blir 4-2 eller 4-3 i matcher.
Säg den glädje som varar
jjonas

Inlägg av jjonas »

DIF_Soldier skrev:
jjonas skrev:
DIF_Soldier skrev:
Det vore ju drömmen, men jag tror att det blir 4-2 eller 4-3 i matcher.
Ja för att vara seriös så tror jag också det. Men nu är det ju inte säkert att vi möter LHC i kvarten så man kan ju spekulera i vilket lag som helst.
the_antichrist

Inlägg av the_antichrist »

Jag hoppas att vi möter Kaffebönderna (Färjestad).
Dom har vi spelat bra i nästan alla matcher och har chans att slå ut. Sen skulle det vara riktigt roligt att få slå ut Timrå för att få tyst på en jävlig arbetskollega och ge Challe på nöten i semin. Och Linköping i finalen för att Fernholm ska få för att han lämnade oss.
Men han är inte värd en silvermedalj. Så hällre då Linköping i kvarten och Färjestad i final.
Men nu gällde det kvartsfinalen så då tror jag kaffebönderna passar oss bra.

Här är poängställningen mot dom andra lagen innan Brynäsmatchen 1/3 som jag har räknat ihop.
DIF-Brynäs: 7-4.
DIF-Frölunda: 4-10.
DIF-Färjestad: 9-5.
DIF-HV 71: 5-5.
DIF-Linköping: 9-3.
DIF-Luleå: 9-3.
DIF-Modo: 9-6.
DIF-Mora: 2-12.
DIF-Skellefteå: 10-4.
DIF-Södertälje: 9-5.
DIF-Timrå: 2-12.

Men i slutspel spelar det inte någon roll hur det har gått i grundserien.
Highwind

Inlägg av Highwind »

HV71 eller Modo..

Vill möta Linköping..

Fernholm ska stå för sitt beslut inför 1300 i klacken.. Killen kommer ju snubbla på isen.
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Det finns ju två sätt att se på saken, dels det sportsliga och dels det geografiska.

Med dessa två huvudaspekter sammantagna så tycker jag MoDo är sämsta möjliga motstånd, 70 mil på en riktig skitväg är inte kul alls!

Rent sportsligt så är varken HV, Frölunda eller Timrå några bra alternativ. Speciellt inte Scandinavium som kräver sin hjärtmedicin före match som DIF-supporter. Extremt obehaglig arena!
Förhoppningsvis kommer LHC att känna så om de kommer till Hovet!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

odburt skrev: MoDo är sämsta möjliga motstånd, 70 mil på en riktig skitväg är inte kul alls!
53 mil enkel väg, om vi ska vara noga.
För övrigt väldigt bra väg om man jämför med resor söder ut.

Men visst, MoDo skulle vara en skräckmotståndare inte bara för resan utan även sportsligt då DIF vinner typ var 10:e år i Ö-vik
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2008-03-01 20:18:26, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Ojojoj. Nu ska vi se till att vi kommer femma och linKÖPing fyra, eller tvärt om... då blir det riktigt jävla kul
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Nu när vi äntligen är i slutspel så kan jag sammanfatta det såhär;

HV71 är, föga oväntat, det lag jag absolut minst av alla vill möta. Sen håller jag nästan Frölunda / Timrå som delad andra plats. Jobbiga lag båda två, dock knappast oslagbara. Modo känns väl också sådär, men resten tycker jag det känns som vi har goda utsikter att kunna spela jämt med.

FBK eller LHC vore såklart extra skönt att ge på tafsen.
Användarvisningsbild
Peterzon

Inlägg av Peterzon »

jag hoppas faktiskt att vi få möta FBK eller LHC, vi har haft det lätt emot FBK denna säsong och vi kommer skrälla i slutspelet tro mig :D Sen vore endå drömmen att möta LHC och krossa dom så att Ferna lär sig en läxa, pengar är inte allt.

VI ÄR DJURGÅRN OCH VI GER ALDRIG UPP.

FULL FART FRAMÅT - HÅLL TÄTT BAKÅT.
Skriv svar