Djurgårdens IF - Brynäs IF, 1/3 2008
- 136_Djurgårdare
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Kontakt:
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Trist, hoppas båda läker fort som attan. Matchen imorrn blir helt klart svår...Jockmaniac skrev:Ingen Nicke och ingen Ossi med imorrn heller enligt hockeyliganDå lär det blir det tufft mot ett livskämpande Brynäs.
Nu till mer glädjande nyheter; matchen ligger för närvarande 1:a på Ticnet. Någon som har koll på antal sålda biljetter? Kanske vore dags med biljett-barometern igen?
-
Känner mig lugn inför denna match då jag är säker på att vi vinner & därmed säkrar vår slutspelsplats.
Inte nog med att Brynäs är kassa de är tydligen dåligt tränade också, den som är mest hungrig i laget är Sjödin, som måste vara närmare 55-år?
Ska vi säga att det slutar med en betongsäker 5-2 seger...
Inte nog med att Brynäs är kassa de är tydligen dåligt tränade också, den som är mest hungrig i laget är Sjödin, som måste vara närmare 55-år?
Senast redigerad av Caveman den 2008-03-01 03:02:24, redigerad totalt 1 gånger.
Hoppas du har rätt nu! En vinst och vi går till slutspel härligt DIF!Caveman skrev:Känner mig lugn inför denna match då jag är säker på att vi vinner & därmed säkrar vår slutspelsplats.
Inte nog med att Brynäs är kassa de är tydligen dåligt tränade också, deras hungrigaste spelare är Sjödin, som måste vara närmare 55-år?
tror som alltid på vinst för Djurgårneds IF
resultatet blir 4-1
skit o behöva jobba en sån här dag
nån som kan ge länken till dif chatten?

resultatet blir 4-1
skit o behöva jobba en sån här dag

nån som kan ge länken till dif chatten?
Sanera idrotten
http://www.lantbruksnet.se/svenskasanerings/
http://www.lantbruksnet.se/svenskasanerings/
- Lee Harvey Oswald
Detta borde vara en relativt enkel 3poängare, är just därför lite rädd att det inte blir det
DIF har inte vunnit sedan 3-1segern mot SSK (snart 2 veckor sen),
detta mycket beroende på oförmågan att stänga matcher & knyta ihop säcken (inte Särkijärvi!) i 3:e perioden.
Sist mot Brynäs skapade DIF förvånansvärt få klara chanser för att vara en hemmamatch mot ett bottenlag.
Vi fick ju faktiskt väldigt god hjälp av Sperle med 2st självmål sent i 3:e, annars hade det blivit kryss även i denna match.
Hoppas iaf att DIF tar matchen på högsta allvar & krigar till sig 3p
Tips
DIF-BIF 3-2
DIF har inte vunnit sedan 3-1segern mot SSK (snart 2 veckor sen),
detta mycket beroende på oförmågan att stänga matcher & knyta ihop säcken (inte Särkijärvi!) i 3:e perioden.
Sist mot Brynäs skapade DIF förvånansvärt få klara chanser för att vara en hemmamatch mot ett bottenlag.
Vi fick ju faktiskt väldigt god hjälp av Sperle med 2st självmål sent i 3:e, annars hade det blivit kryss även i denna match.
Hoppas iaf att DIF tar matchen på högsta allvar & krigar till sig 3p
Tips
DIF-BIF 3-2
-
Jag har en ond känsla i magen...
Tror att vi kommer åka dit idag tyvärr.
DIF har senaste säsongerna haft en tendens att bli lite för bekväma och lata, just som man ska "bara" ta ett par (till synes) enkla poäng.
Brynäs MÅSTE ta revanch på sig själva, och behöver få ihop ett bra grundspel till en eventuell kvalserie. Dom kommer göra ALLT för att det ska ske, samtidigt som jag tror DIF kommer bli lite för nonchalanta idag (Fimpen undantaget, såklart. Han slutar aldrig kämpa.)
Som sagt... bara en känsla och jag har mer än gärna super-fel!
Tror att vi kommer åka dit idag tyvärr.
DIF har senaste säsongerna haft en tendens att bli lite för bekväma och lata, just som man ska "bara" ta ett par (till synes) enkla poäng.
Brynäs MÅSTE ta revanch på sig själva, och behöver få ihop ett bra grundspel till en eventuell kvalserie. Dom kommer göra ALLT för att det ska ske, samtidigt som jag tror DIF kommer bli lite för nonchalanta idag (Fimpen undantaget, såklart. Han slutar aldrig kämpa.)
Som sagt... bara en känsla och jag har mer än gärna super-fel!
-
Laget:
1. Daniel Larsson (39. Stefan Ridderwall)
29. Jiri Marusak - 33. Timmy Pettersson
17. Niklas Anger - 9. Kristofer Ottosson - 14. Dick Axelsson
18. Thomas Johansson - 15. Oscar Eklund
10. Patric Hörnqvist - 24. Pär Bäcker - 23. Fredrik Bremberg
3. David Printz - 36. Edvin Frylén
61. Johan Ryno - 16. Nichlas Falk - 20. Christian Eklund
6. Ronnie Pettersson
28. Carl Gustafsson - 21. Andreas Engqvist - 19. Jimmie Ölvestad
Och återigen så ställer jag mig frågan hur man kan välja Tompa och Edvin före Rompa.
1. Daniel Larsson (39. Stefan Ridderwall)
29. Jiri Marusak - 33. Timmy Pettersson
17. Niklas Anger - 9. Kristofer Ottosson - 14. Dick Axelsson
18. Thomas Johansson - 15. Oscar Eklund
10. Patric Hörnqvist - 24. Pär Bäcker - 23. Fredrik Bremberg
3. David Printz - 36. Edvin Frylén
61. Johan Ryno - 16. Nichlas Falk - 20. Christian Eklund
6. Ronnie Pettersson
28. Carl Gustafsson - 21. Andreas Engqvist - 19. Jimmie Ölvestad
Och återigen så ställer jag mig frågan hur man kan välja Tompa och Edvin före Rompa.

Senast redigerad av Jockmaniac den 2008-03-01 14:16:14, redigerad totalt 1 gånger.
100% DJURGÅRDSJ***L
-
- Kontakt:
- Ritterwand