Crème Fryhlén

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
kungK2
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av kungK2 »

Nånstans har ju bevisligen Frylén lite kvaliteér. Han har två SM-guld med oss sedan tidigare, han var en av Mifs nyckelspelare under flera säsonger och får mycket speltid hos oss. I mina ögon är man knappast så jäkla usel som alla (nåja väldigt många) tycker. Nånting har ju Hardy/Waltin/Lillis/Säcken mfl tränare sett i honom.

Jag ska erkänna att jag själv inte ser DIF och Frylén varje vecka (vilket Säcken &Co gör varje dag!) men sen är jag ju inte heller samma läktarexpert som somliga :)

Nä varför inte stötta herr Frylén istället. I slutspelet kan nog hans rutin spela en viktig faktor!!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Caveman skrev:Den tomten som värvat Edvin bör kliva fram och erkänna sitt misstag.

Han är så jävla kass att det göt ont.
Antagligen samma tomtar som plockade hem Printz. Tyvärr är det så att DIF under flera säsonger valt att satsa på stora, tunga och klumpiga backar. Man har helt enkelt valt kilon framför fart och kvickhet. Problemen med detta har tagits upp förut, men till de större hör att den moderna hockeyn går mot snabba, följsamma spelare som kan slå en passning, Lidström torde vara idealtypen här. Hur många spelare av den typen har vi i dagens trupp? Själv kan jag inte hitta någon.

Det som är på väg ut är de stora och otympliga spelarna som inte riktigt hänger med och därför drar på sig 2or ideligen. Se bara på ett lag som HV71, där har du inte alls samma antal klumpiga backar utan betydligt flera snabba och spelskickliga pjäser.

Självfallet behövs båda typerna av spelare för att få ett komplett lag, mem att som vi helt sakna de kvicka och konstruktiva backarna fungerar helt enkelt inte. Detta mörks inte minst i uppspelsfasen samt i PP. Att vi är bra i BP har självfallet att göra med att det är detta som våra backar är mer eller mindre skapta för att göra. Spela tufft, täcka skott samt använda kroppen. Vill man vara ett lag som lever på annat än kontringar krävs det en balans bland försvarsspelarna och denna balans finns tyvärr inte i dagens DIF.

Inför säsongen gick ledningen ut med att man just skulle finna denna konstruktiva back att bygga laget kring. Efter mycket sökande valde man att signa denna Printz. Kanske inte är alldeles rättvist från min sida, men när jag bedömer Printz är det utifrån kravmodellen att han just skall klara av att vara någorlunda konstruktiv då det var en sådan back vi skulle köpa in.

Tyvärr är det snarast så att Printz är den typ av back som vi redan har ett överskott av. Att han är bättre än t ex Frylén råder det ingen tvekan om, men då skulle man självfallet valt att inte signa Frylén alls. En av dessa båda spelare skulle man alltså haft i truppen och den andra skulle ersatts med en mer spelande back...

För allas bästa hoppas jag att man hittar en annan lösning för Fryléns del till nästa sässong. Detta skulel alla parter vinna på.
Användarvisningsbild
viktem
Säsongskort: Ja

Inlägg av viktem »

Håller väl med er en aning, men Edvin har gjort bra matcher, det har han. Nu kanske det inte gick så bra den här matchen men som folk har sagt, han försöker nog så gott han kan. Jag är glad så länge dom har Frylén inne istället för Ronnie. Ronnie är en utav dom sämsta spelare jag någonsin sett, han tillför inte Djurgården ett piss!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Nog för att han är kass, men ni kan väl åtminståne stava hans namn rätt? Om det är Edwin eller Edvin vet jag inte, då det står olka överallt, men han heter då fan inte Fryhlén, utan Frylén.
viktem skrev:Ronnie är en utav dom sämsta spelare jag någonsin sett, han tillför inte Djurgården ett piss!
Hur hockeykunnig är du på en skala? Frylén framför Ronnie? Tillåt mig att skratta.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Bastard47

Inlägg av Bastard47 »

viktem skrev:Håller väl med er en aning, men Edvin har gjort bra matcher, det har han. Nu kanske det inte gick så bra den här matchen men som folk har sagt, han försöker nog så gott han kan. Jag är glad så länge dom har Frylén inne istället för Ronnie. Ronnie är en utav dom sämsta spelare jag någonsin sett, han tillför inte Djurgården ett piss!
Och jag antar att du anser att en bra back är en back som gör mål i varje match? Annars är han värdelös?

Patetiskt
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Okej att Frylen kanske inte har varit så bra, men gnället på Printz förstår jag inte alls! Han är klart den bästa efter Ossi. Han var riktigt dålig i början på säsongen, men nu hoppas jag vi skriver LÅNGT kontrakt med Printz!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Själv hoppas jag på ett LÅGT kontrakt med Printz
(både tids & lönemässigt sett)

Den som börjar kasta bajs på KungRonnie går inte säker, den saken är säker :wink:

Ronnie har inget sjätte spelsinne men han är den enda av DIF:s mindre spelskickliga backar som förstår att spela efter sina resurser.
Karln gör det & har gjort det i en herrans massa säsonger nu, varje match konsekvent väljer han enklaste lösningen.
Begriper man sig inte på sån lite "primitivare" hockeykonst ska man inte uttala sig i ämnet
Kojak

Inlägg av Kojak »

Ni seriösa som kritiserar Edin, jag håller med er.

Men helt seriöst är Bauta den som, för ovanlighetens skull, skrivit det mest vettiga i den här tråden. HUR FAN kan man som Djurgårdare kalla sig för "Gårdare"?

Och snälla, kom inte med argumentet att jag heter som en gammal AIK-spelare, inte mitt fel vad fan mina föräldrar döpte mig till.. ;)
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Lee Harvey Oswald skrev:Själv hoppas jag på ett LÅGT kontrakt med Printz

Den som börjar kasta bajs på KungRonnie går inte säker, den saken är säker :wink:

Ronnie har inget sjätte spelsinne men han är den enda av DIF:s mindre spelskickliga backar som förstår att spela efter sina resurser.
Karln gör det & har gjort det i en herrans massa säsonger nu, varje match konsekvent väljer han enklaste lösningen.
Begriper man sig inte på sån lite "primitivare" hockeykonst ska man inte uttala sig i ämnet
Ja skulle vi ha 8 sånna backar skulle det bli mysiga kvällar vid någon ute rink i Huddinge...
Vet inte hur många macther ni har sett, men jag tycker ialf att topp fem ska rankas

1 Ossi Väänänen
2 David Printz
3 T. Johansson
4 T. Petterson
5. J. Marusak
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Stocky skrev:

Ja skulle vi ha 8 sånna backar skulle det bli mysiga kvällar vid någon ute rink i Huddinge...
Vet inte hur många macther ni har sett, men jag tycker ialf att topp fem ska rankas

1 Ossi Väänänen
2 David Printz
3 T. Johansson
4 T. Petterson
5. J. Marusak
Tjomme 3:a???

1. Ossi
2. Timpa
3. Printz
...
8. Frylén
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Jag vill härmed be alla Edvin negativa skribenter ovan att gå och kamma sig. DIF har uppenbarligen haft ett av seriens absolut tätaste försvar i år och oavsett vilket backpar som varit inne har inga motståndare släppts in i Larssons slott. Samtidigt minns vi alla de rysningar som gick genom kroppen när spelare som André Matsson, Jesper Björk, Erik Ryman, Alexander Ribbenstrand, Martin Lindman och Jonas Liwing skulle försvara vår kära målgård.

Utan att säga att Edvin har gjort sin livs säsong så tycker jag kritiken är helt oproportionerlig sett till vad defensiven som helhet uträttat i år och till vad vi har sett för stabbiga försvarare föregående säsonger.

Edvin är inte Paul Coffey men han håller rent och snyggt framför Larsson nästan varje kväll och ska inte på något sätt skämmas för att han tar en tröja...
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Stocky skrev:

1 Ossi Väänänen
2 David Printz
3 T. Johansson
4 T. Petterson
5. J. Marusak
DIF:s ekonomi tillåter inte några utsvävningar, därför ser backbeståndet ut som det gör.
Men skulle någon ösa pengar över DIF är det endast 3st backar jag skulle behålla

1.Ossi (kommentar överflödig)

2.Timmy (stabil utan att glänsa, går till jobbet varje dag)

3. Ronnie (en frisk Ronnie.P är fortfarande en tillgång, glöm inte att killen platsade även på den tiden DIF hade bra backar)
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Lee Harvey Oswald skrev:
Stocky skrev:

1 Ossi Väänänen
2 David Printz
3 T. Johansson
4 T. Petterson
5. J. Marusak
DIF:s ekonomi tillåter inte några utsvävningar, därför ser backbeståndet ut som det gör.
Men skulle någon ösa pengar över DIF är det endast 3st backar jag skulle behålla

1.Ossi (kommentar överflödig)

2.Timmy (stabil utan att glänsa, går till jobbet varje dag)

3. Ronnie (en frisk Ronnie.P är fortfarande en tillgång, glöm inte att killen platsade även på den tiden DIF hade bra backar)
Instämmer till 100% fast lägg på Oskar Eklund också...
Kalle

Inlägg av Kalle »

Nu hör kanske det här hemma under Silly Season tråden egentligen, men jag vill ändå uttala mig om backarna. Som någon nämnde tidigare så har Djurgården knappast de mest offensvit konstruktiva backarna. Därför är det väl dessa som man i första hand ska leta efter inför nåsta säsong.
Spontant tycker jag man ska försöka behålla Ossi, Timmy, Printz, Eklund och Marusak (om priset är det rätta, då han faktiskt är en av dom få som kan spela kontruktivt).
Ronnie P. är en legend, men jag har svårt att se hans plats i laget. Möjligen i ett fjärde backpar med Eklund.
Om jag fick önska en uppställning skulle det kunna vara:

Tjärna - Timmy
Ossi - Marusak
Printz - Kristoffer Berglund (Björklöven)
Eklund - Ronnie el. Junior/billig allsvensk spelare
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Fricke skrev:Utan att säga att Edvin har gjort sin livs säsong så tycker jag kritiken är helt oproportionerlig sett till vad defensiven som helhet uträttat i år och till vad vi har sett för stabbiga försvarare föregående säsonger.
Instämmer till 100%. Frylén gör misstag, men han tar åtminstone inte lika många korkade utvisningar som Jimmie. Vidare tycker jag att Frylén har mer att ge än Tompa J, som istället för att lägga enkla skott på mål dribblar i pp och kletar allmänt med pucken.

Om Frylén ska sågas i en hel tråd bör även Jimmie och Tompa J hudflängas på ett liknande sätt. Faktum är att DIF inte ens är nära storlagens spelarbudgetar. Olika lags backbesättningarbör bör jämföras med en stor portion realism. För övrigt har jag hellre Frylén i DIF än en svindyr Andreas Holmqvist.
Skriv svar