haha XDdjurgårdarn3 skrev:har plats i Frölundas klack =)
ska åka med en buss från Mariestad som bokat biljetter i bortakacken.
ni ser mig nog DIF tröjan e på
Frölunda HC - Djurgårdens IF, 16/2 2008
-
Ni DIFare som bor i Småland eller kan ta er till Jönköping på något sätt kan åka med JK Syd. Tyvärr är det endast 4 anmälda just nu, men förhoppningvis blir det fler inom det närmsta.
Gå in på www.jksyd.se, och läs mer om resan och anmäl er! Sidan ses bäst i IE.
Gå in på www.jksyd.se, och läs mer om resan och anmäl er! Sidan ses bäst i IE.
-
-
tips!
mitt tips till FRÖ-DIF
1:a
1-0 Johan Andersson
1-1 Linkan
1-2 Ossi
2-2 Niklas Andersson
2:a
3-2 Plüss
3-3 Hörnqvist
3-4 Hörnqvist
3-5 Danielsson
3:e
4-5 Johan Andersson
4-6 Hörnqvist
5-6 Plüss
5-7 Bremberg
1:a
1-0 Johan Andersson
1-1 Linkan
1-2 Ossi
2-2 Niklas Andersson
2:a
3-2 Plüss
3-3 Hörnqvist
3-4 Hörnqvist
3-5 Danielsson
3:e
4-5 Johan Andersson
4-6 Hörnqvist
5-6 Plüss
5-7 Bremberg
åhh vad det är skönt att se Djurgårn göra mål!
Okej, ber om ursäkt. Hur som helst vet jag att folk stör sig på att jag är Elfsborgare, men tro mig, det är inte lätt att vara Djurgårdare och bo i Borås då alla är Frölundaiter. Var glad att det finns supporters överallt i Sverige?blocco skrev: Ja, men inte om man kallar sig själv för "gårdare". Djurgårdare är vi, och inget annat.
Det blir en tuff match, hoppas givetvis på DIF-vinst och storspel av Larsson. Säg 5-3 till DIF, kul om Ryno får göra mål mot gamla klubben.
Saknar Kung Wikegård!
- Diffe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Jag är glad att det finns supportrar till DIF överallt i Sverige, så länge de inte håller på något annat lag också, vilket du gör. Att det dessutom är ett lag som spelar i samma serie som Djurgården Fotboll gör det ännu värre.Boråsaren skrev:Okej, ber om ursäkt. Hur som helst vet jag att folk stör sig på att jag är Elfsborgare, men tro mig, det är inte lätt att vara Djurgårdare och bo i Borås då alla är Frölundaiter. Var glad att det finns supporters överallt i Sverige?blocco skrev: Ja, men inte om man kallar sig själv för "gårdare". Djurgårdare är vi, och inget annat.
Det blir en tuff match, hoppas givetvis på DIF-vinst och storspel av Larsson. Säg 5-3 till DIF, kul om Ryno får göra mål mot gamla klubben.
Ska man vara Djurgårdare ska man vara det fullt ut.
-
tycker att du ska vara glad att han är Djurgårdare (gårdare haha) över huvudtaget han håller på elfsborg för att han bor där och han håller på DIF för att dom är bäst han skulle lika gärna kunna hålla på Färjestad men vilka skulle han då hålla på i fotboll? tänk på den duDiffe89 skrev:Jag är glad att det finns supportrar till DIF överallt i Sverige, så länge de inte håller på något annat lag också, vilket du gör. Att det dessutom är ett lag som spelar i samma serie som Djurgården Fotboll gör det ännu värre.Boråsaren skrev:Okej, ber om ursäkt. Hur som helst vet jag att folk stör sig på att jag är Elfsborgare, men tro mig, det är inte lätt att vara Djurgårdare och bo i Borås då alla är Frölundaiter. Var glad att det finns supporters överallt i Sverige?blocco skrev: Ja, men inte om man kallar sig själv för "gårdare". Djurgårdare är vi, och inget annat.
åhh vad det är skönt att se Djurgårn göra mål!
- Diffe89
- Kontakt:
Avd. använd stor bokstavdjurgårdarn3 skrev:tycker att du ska vara glad att han är Djurgårdare (gårdare haha) över huvudtaget han håller på elfsborg för att han bor där och han håller på DIF för att dom är bäst han skulle lika gärna kunna hålla på Färjestad men vilka skulle han då hålla på i fotboll? tänk på den duDiffe89 skrev:Jag är glad att det finns supportrar till DIF överallt i Sverige, så länge de inte håller på något annat lag också, vilket du gör. Att det dessutom är ett lag som spelar i samma serie som Djurgården Fotboll gör det ännu värre.Boråsaren skrev:Okej, ber om ursäkt. Hur som helst vet jag att folk stör sig på att jag är Elfsborgare, men tro mig, det är inte lätt att vara Djurgårdare och bo i Borås då alla är Frölundaiter. Var glad att det finns supporters överallt i Sverige?blocco skrev: Ja, men inte om man kallar sig själv för "gårdare". Djurgårdare är vi, och inget annat.
Varför ska jag vara glad för att någon håller på DIF i hockey för att sedan vara en motståndarsupporter när det är dags för fotbollsallsvenskan? Folk som håller på två olika lag (GIF Sundsvall och Timrå samt Brynäs och Gefle är väl exempel på undantag) från olika städer är bland det värsta jag vet, speciellt om man egentligen håller på ett lag (i det här fallet Elfsborg) och bara följer det andra för att "de är bäst". Jag tänker fan inte vara glad åt att det finns sådana personer i våra egna led.
En Färjestadssupporter ska hålla på Färjestad och skita i fotboll, alternativt inte aktivt stödja ett lag inom fotbollen, om det inte är typ Carlstad United.
Okej, tyck vad ni vill. Jag är djurgårdare i hockey, och det är jag stolt över. Sen om ni andra inte kallar mig det, det får stå för er. Jag förstår inte varför man prompt måste vara Frölundait eller HV-supporter bara för "det är de närmsta laget". Jag har stöttat DIF i flera år, precis som ni andra. Enda skillnaden är att jag inte är på lika många hemmamatcher, men alla bortamatcher här i vår del av landet.
När Elfsborg tog SM-guld fick jag ett flertal gratulationer och grattiskramar från glada Djurgårdare som var tillresta från Stockholm. Det värmde, att supportrar inte är så blåögda som vissa här verkar vara.
När Elfsborg tog SM-guld fick jag ett flertal gratulationer och grattiskramar från glada Djurgårdare som var tillresta från Stockholm. Det värmde, att supportrar inte är så blåögda som vissa här verkar vara.
Saknar Kung Wikegård!
- Diffe89
- Kontakt:
Tihi. Du har inte tänkt på att läget kanske skulle ha varit annorlunda om ni snodde guldet från typ Gefle och inte Ajk?Boråsaren skrev: När Elfsborg tog SM-guld fick jag ett flertal gratulationer och grattiskramar från glada Djurgårdare som var tillresta från Stockholm. Det värmde, att supportrar inte är så blåögda som vissa här verkar vara.
För övrigt anser jag inte att du måste hålla på VF eller HV (eller något annat lag i Elitserien). Borås HC lirar väl i Allsvenskan? Visst, inte lika bra hockey, men de behöver ju stöd dem också.