Läktar puckon.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
degen

Inlägg av degen »

DIF_Soldier skrev:
Livius skrev:De skulle knulla domaren i röven, ge honom på käften, döda hans mamma m m. Helt klart opassande.
Passion och svordomar hör till, men sådant här språk ska inte få förekomma.

Och nej, inga töntiga britt-regler...

Svordomar hör inte till på familjeläktaren, men i klacken klagar jag inte!
Djurgården
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

degen skrev:
DIF_Soldier skrev:
Livius skrev:De skulle knulla domaren i röven, ge honom på käften, döda hans mamma m m. Helt klart opassande.
Passion och svordomar hör till, men sådant här språk ska inte få förekomma.

Och nej, inga töntiga britt-regler...

Svordomar hör inte till på familjeläktaren, men i klacken klagar jag inte!
Ovannämnda svordomar är inte olämpliga, det är bara jävligt omogoget och okonstruktivt. Tacka vet jag "alla luktar fisk i Göteborg" eller "du är sämre än Salo" :wink:
Användarvisningsbild
kaunisto
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av kaunisto »

Det kan vara okej med svordomar.
Men i det här fallet verkade det brutalt ? Hoppas du och alla andra i djurgårdsfamiljen slipper honom i fortsättningen.
Men nu ser vi framåt mot nya roliga och spännande matcher. Slutspel väntar! :D
DJURGÅRN TILLS JAG DÖR!
Rix

Inlägg av Rix »

Svordommar ska endast förekomma fall någon missar eller fall ramsan faktist går så. Annars tycker jag bara det är larvigt. Som förut när jag var på match stog 2 idioter och skrek ni ska dö i tre perioder hade lagom lust att slå ner dom ^^
Kojak

Inlägg av Kojak »

Hoppas innerligt inte det här blir en hel krönika nu...

Att gå på ishockey eller fotboll när Djurgården spelar ger oftast en sådan adrenalinkick för otroligt många supportrar. Taggade som fan ska man alltså vara på matchen och aldrig få utlopp när domaren gör fel, motståndarna beter sig som svin eller när motståndarsupportrarna beter sig som ett pack från Solna?

Det är det som är så jävla tråkigt ibland med hockeyn, att folk ser det som ett tillfälle att få sitta ner, dricka en kaffe och käka en korv och bara glo på matchen för att sen ge sig själv en klapp på benet över en seger med 6-0 mot Linköping?

Dessa människor finns och de är viktiga, men vi supportrar som laddar en hel dag, ibland flera dagar, inför en match ska ingen räkna med att man ska sitta snäll som en mus och pipa lite grann när vårat kära Djurgården gjort mål.

Igår skrek jag väldigt många väl valda ord till Daniel Fernholm. Även domare Robert Lahti fick smaka på en hel del svordommar från min mun. Allt för att jag är jävligt taggad och för att jag hatar (anklaga mig inte för att stå bakom våld nu) våra motståndare och älskar Djurgården!

Djurgården är för mig en kärlek för livet, då gör jag nästan allt för dem! Och det inkluderar svordomar, hat och "Vad tycker vi om HV"-stil... Detta kombinerat med en jäkla massa kärlek DIF.

Så snälla, inget jävla moralsnackade! Vill ni sitta och slippa de flesta svordomoarna, välj då familjeläktare eller långsida etage 4 (Nuvarande sektion C).

God Natt!
jjonas

Inlägg av jjonas »

Så jävla rätt Micke Nylander. Kunde inte ha sagt det bättre själv
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

jag stör mig verkligen på alla puckon som ibland står i klacken ! dom som sjunger nazist ramsor. så jävla dumma i huvet !
Djuuuuuuuuuuuuu
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Mans91 skrev:jag stör mig verkligen på alla puckon som ibland står i klacken ! dom som sjunger nazist ramsor. så jävla dumma i huvet !
Fundera över och definera ordet maktlöshet...
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Micke Nylander skrev:Hoppas innerligt inte det här blir en hel krönika nu...

Att gå på ishockey eller fotboll när Djurgården spelar ger oftast en sådan adrenalinkick för otroligt många supportrar. Taggade som fan ska man alltså vara på matchen och aldrig få utlopp när domaren gör fel, motståndarna beter sig som svin eller när motståndarsupportrarna beter sig som ett pack från Solna?

Det är det som är så jävla tråkigt ibland med hockeyn, att folk ser det som ett tillfälle att få sitta ner, dricka en kaffe och käka en korv och bara glo på matchen för att sen ge sig själv en klapp på benet över en seger med 6-0 mot Linköping?

Dessa människor finns och de är viktiga, men vi supportrar som laddar en hel dag, ibland flera dagar, inför en match ska ingen räkna med att man ska sitta snäll som en mus och pipa lite grann när vårat kära Djurgården gjort mål.

Igår skrek jag väldigt många väl valda ord till Daniel Fernholm. Även domare Robert Lahti fick smaka på en hel del svordommar från min mun. Allt för att jag är jävligt taggad och för att jag hatar (anklaga mig inte för att stå bakom våld nu) våra motståndare och älskar Djurgården!

Djurgården är för mig en kärlek för livet, då gör jag nästan allt för dem! Och det inkluderar svordomar, hat och "Vad tycker vi om HV"-stil... Detta kombinerat med en jäkla massa kärlek DIF.

Så snälla, inget jävla moralsnackade! Vill ni sitta och slippa de flesta svordomoarna, välj då familjeläktare eller långsida etage 4 (Nuvarande sektion C).

God Natt!
Håller med till viss del. Men när hela klacken skanderar "sålt sig som en hora" när så pass många barnfamiljer är på plats vill jag bara gråta, det är ingen vidare reklam för hockeyn i allmänhet och Djurgården i synnerhet. Nu vill jag bara förtydliga det jag menar. Jag tyckte det var underbart att se hur Fernholm reagerade på den behandlingen han fick av vår klack. Dock kan man välja bättre tillfällen att köra en ramsa som exempelvis "sålt sig som en hora" och inte köra den i familjevänliga Globen på en lördag.
Kojak

Inlägg av Kojak »

Rocker skrev:

God Natt!
Håller med till viss del. Men när hela klacken skanderar "sålt sig som en hora" när så pass många barnfamiljer är på plats vill jag bara gråta, det är ingen vidare reklam för hockeyn i allmänhet och Djurgården i synnerhet. Nu vill jag bara förtydliga det jag menar. Jag tyckte det var underbart att se hur Fernholm reagerade på den behandlingen han fick av vår klack. Dock kan man välja bättre tillfällen att köra en ramsa som exempelvis "sålt sig som en hora" och inte köra den i familjevänliga Globen på en lördag.
Ska jag tolka det som att du tror att det finns de matcher som det inte är några barnfamiljer på plats? Bara för att det var en match på en lördag i Globen så skulle vi inte sjunga den ramsan?

Skrattretande.

Enligt min mening så är det precis vad Daniel Fernholm har gjort, och då tycker jag att han ska få veta det också. Du kanske märkte att hela klacken i lördags tyckte likadant..?

När jag är på match har jag två viktiga uppgifter. Ett är att stötta DIF till seger, det andra är att psyka motståndarna så pass mycket att de tappar fokus. Och Daniel Fernholm har betett sig som ett svin mot DIF och då tänker jag inte stå och låta han vara, oavsett om det är mycket folk en lördag i Globen.

Med sådant tänkande Rocker kommer vi aldrig få skrika ramsor med ord som "hora" och liknande. Får vi skrika ikväll att vi hatar HV71? Att Per Ledin är ett jävla svin? Eller ska vi tänka på barn som kan sitta lite överallt i Globen och höra oss?

Vakna för fan!
jjonas

Inlägg av jjonas »

Micke Nylander skrev:
Rocker skrev:
Micke Nylander skrev: Med sådant tänkande Rocker kommer vi aldrig få skrika ramsor med ord som "hora" och liknande. Får vi skrika ikväll att vi hatar HV71? Att Per Ledin är ett jävla svin?
Det är en jävla skillnad på ''hora'' och ''jävla svin''. Jävla svin tror jag säkert att 6 åringar kan. Men att skrika hora kan få små barn att missbruka ordet.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Det verkar som att de är fler och fler personer som känner att de måste vara "tuffa" och hävda sig på matcher genom att skrika diverse saker. Jag struntar fullständigt i vad klacken skriker eller inte skriker, det är de enskilda idioterna som det är fel på. Många ord som kommer ut hör inte hemma på en match, så är det bara. "Jag ska döda dig din jävla hora" Ska knulla din morsa" etc går inte att försvara.

Det ska dock sägas att Djurgården alltid kommer i andra och tredje hand för mig. Är inte, och kommer aldrig vara den typ av supporter som ägnar och styr sitt liv för ett lag. Blir aldrig heller direkt upprörd efter en förlust. Life goes on.

Är kanske därför jag har svårt att förstå passionen i hockey.
Vem vet..
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Kojak

Inlägg av Kojak »

Jjonas,

OK, om jag jämför med "Hora" och "Homosexuell" då..? Ingen klagade när vi mötte Färjestad vad jag vet...

Remy,

Ja, det är nog därför du inte förstår passionen ;) Men det är väl inte så illa så kärleken styr livet, det är mer att DIF är en kärlek för livet, men dock inte den enda.
kungK2

Inlägg av kungK2 »

Det hörs onekligen mycket "barnförbjudet" under en match och jag kan nog tycka att det hade varit trevligt om man slapp höra, jävla fitta, hora, bögjävel osv men ibland så rycks man med i hetsen eller vad man ska kalla det så jag är knappast oskyldig.

Det borde ju vara nog så effektivt om några tusen pers visslar istället för skriker "sålt sig som en hora" men det är nog bara att ta det för vad det är.

Men kanske är det bättre att somliga får skrika av sig på hockey istället för att skrika hora till tjejerna i skolan!?
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Micke Nylander skrev:
Rocker skrev:

God Natt!
Ska jag tolka det som att du tror att det finns de matcher som det inte är några barnfamiljer på plats? Bara för att det var en match på en lördag i Globen så skulle vi inte sjunga den ramsan?

Skrattretande.

Enligt min mening så är det precis vad Daniel Fernholm har gjort, och då tycker jag att han ska få veta det också. Du kanske märkte att hela klacken i lördags tyckte likadant..?

När jag är på match har jag två viktiga uppgifter. Ett är att stötta DIF till seger, det andra är att psyka motståndarna så pass mycket att de tappar fokus. Och Daniel Fernholm har betett sig som ett svin mot DIF och då tänker jag inte stå och låta han vara, oavsett om det är mycket folk en lördag i Globen.

Med sådant tänkande Rocker kommer vi aldrig få skrika ramsor med ord som "hora" och liknande. Får vi skrika ikväll att vi hatar HV71? Att Per Ledin är ett jävla svin? Eller ska vi tänka på barn som kan sitta lite överallt i Globen och höra oss?

Vakna för fan!
För det första, ja, det är skillnad på att kalla någon för svin och att kalla någon för hora. Dessutom börjar denna svordom användas mer och mer frekvent i skolan, till och med sjuåriga pojkar kalla sina (flick)kamrater för hora. Om du tycker detta är okej på något sätt så borde se över dina värderingar. Om du däremot förstår problemet med jus denna specifika "svordom" så borde du även förstå mitt argument att den att hade gjort sig mindre olämplig på Hovet en torsdagskväll.
Sen förstod du nog inte vad jag tyckte för övrigt. Jag håller med om att Fernholm har sålt sig, han borde definitivt få höra det, jag tycker det var en grymt pasande ramsa - om man frånser att en massa små barn får höra den.
Skriv svar