Vi är för tunna!
Ett sätt att frigöra pengar till en ny forward är att bryta med Marusak. Han har underpresterat rejält. Hjälp honom att hitta en ny klubb och satsa de pengarna på en toppforward istället (helst Ekman som har klausul i kontraktet och kan lämna vid jul)! Ronnie fyller enkelt upp den plats som han lämna i försvaret. Det är dags att hitta kreativa lösningar. Dags att agera och inte bara hoppas att det ordnar sig av sig själv.
Förövrigt tycker jag inte att det är en powerforward som saknas. Både ölvestad och eklund faller under den kategorin. Vi behöver en kille med spelsinne/målsinne. Får vi det är slutspelsplatsen nära!
Förövrigt tycker jag inte att det är en powerforward som saknas. Både ölvestad och eklund faller under den kategorin. Vi behöver en kille med spelsinne/målsinne. Får vi det är slutspelsplatsen nära!
-
Marusak har varit en stor besvikelse såhär långt. Å andra sidan såg vi i fjol hur bra han kan vara, å han är dessutom vår ende högerskjutande back.
Däremot bör vi låna ut/sälja Dennis Persson och/eller Fredric Ericsson när Ronnie kommer tillbaka. Någon av dom kan gå redan nu, helst Dennis. Sen är ju frågan om de tjänar några pengar att tala om. Det är nog tveksamt. Men många bäckar små så...
Däremot bör vi låna ut/sälja Dennis Persson och/eller Fredric Ericsson när Ronnie kommer tillbaka. Någon av dom kan gå redan nu, helst Dennis. Sen är ju frågan om de tjänar några pengar att tala om. Det är nog tveksamt. Men många bäckar små så...
- Christopher J
Det är inte kul just nu dagen efter en storförlust på hemmaplan. Många säger att vi är mycket bättre i år jämfört med förgående år, men jag är inte riktigt säker, visst har vi värvat mer etablerade namn, men det gäller samtidigt att man presterar och arbetar hård ute på isen. Av de hemma matcherna jag har sätt denna säsong har man spelat nästan bedrövligt och inte krigat, och då tänker jag på matcher som mora, timrå, hv och tälje hemma.
Jag hoppas nu man tar tag i det hela och börjar visa oss på hemmaplan en annan inställning och ger oss den krigarinställningen som vi är vana och har sett de tidigare säsongerna. Kämpa DIF!
Jag hoppas nu man tar tag i det hela och börjar visa oss på hemmaplan en annan inställning och ger oss den krigarinställningen som vi är vana och har sett de tidigare säsongerna. Kämpa DIF!
För egen del så är det viktiga att DIF vinner, det måste va grundinställningen. Sen om det krigas, gnetas eller liras det spelar inte mig nån roll i detta läge. Spela efter kapacitet och se till att vinn matcherna.
Det som känns lite oroligt är att det för tillfället inte finns nån spelartyp som kan både göra mål och spela lite småfult typ Ekman eller Hannula.
Dom flesta lag har spelare av klass som kan göra både och.
MODO: Svartvadet, Sundström, Wernblom och Salomonsson
Skellefteå: Renberg och Goren
Färjestad: Jönsson och Nordström
HV: Jämtin, Ledin, Pettersson, Thörnberg osv
Frölunda: Andersson, Morrisson och Kallio
Linköping: Håkansson
Timrå: Hedström
Det som känns lite oroligt är att det för tillfället inte finns nån spelartyp som kan både göra mål och spela lite småfult typ Ekman eller Hannula.
Dom flesta lag har spelare av klass som kan göra både och.
MODO: Svartvadet, Sundström, Wernblom och Salomonsson
Skellefteå: Renberg och Goren
Färjestad: Jönsson och Nordström
HV: Jämtin, Ledin, Pettersson, Thörnberg osv
Frölunda: Andersson, Morrisson och Kallio
Linköping: Håkansson
Timrå: Hedström
vi försökte ju förra året men Sjögren beslutade sig för att försöka vara Wayne Gretzky istället för den retstickan han var när han var här sist. Dock misslyckes han miserabelt. Ingen trodde väl att han skulle vara the next "Great One"?Andy skrev:Vi behöver en spelar SOM Andreas Jämtin, men behöver vi Andreas Jämtin? Det är den centrala frågan....Erik Kloth skrev:
Jag skrev i somras att vi hade behövt en spelare som Andreas Jämtin. Då fick jag inte mycket medhåll. Nu står killen på 15 poäng och står både för en fysisk hockey, retar motståndarna och producerar poäng.
Håller med. Det vi behöver är en center - vid sidan av Otto - som kan lira i första eller andrakedjan. Bäcker fungerar i andrakedjan om vi har som mål att gå till slutspel - men inte om DIF ska utmana om de högre platserna i tabellen.Kall-El skrev:Det man inte får glömma bort i sammanhanget är att Jämtin spelar med hela elitseriens kanske bästa center i Hrdina. Det underlättar att göra poäng om man spelar med en spelare av just Hrdinas kaliber. Med detta vill jag alltså ha sagt att en spelare som Fimpen Eklund antagligen hade gjort lika mycket poäng som Jämtin gjort om de bytt plats med varandra. Det vi främst behöver är kanske inte powerforwards utan en riktigt bra center.
Lägg ner diskussionen om Jämtin eller Ledin. Jag ser hellre en målkytt/center av hög klass. Brunkare som kan göra poäng i form av Eklund och Ölvestad har vi redan. Hade Eklund eller Ölvestad spelat med Anger och Otto hade de gjort fler poäng än de gjort hittils. Falken och Ante kan inte jämföras med Otto (eller Davidsson för den delen). Ante har potential - men låt oss vara realistiska - killen är 20 år.
Problemet är - som tidigare - att vår första och andrakedja tillsammans inte är tillräckligt bra för att vi ska kunna kriga i toppen av tabellen. Idén att en junior - som Axelsson - ska fungera i en första eller andrakedja över en hel säsong är befängd om målsättningen är högre än att "bara" ta sig till slutspel. Kom inte dragande med Bäckström för Brynäs gick bara till slutspel föregående år. Ett lag med juniorer i första eller andrakedjan är inte ett topplag. Nuvarande lag har kapacitet att nå slutspel - men inte att slå HV 71. Tråkigt - men så är det bara.
Avslutningsvis är jag hellre Djurgårdare än HV 71 - tönt - som visserligen får uppleva toppprestationer år efter år - men i slutet av dagen bara är en HV 71 - tönt - något Ölvestad faktiskt borde förstå! Vi är faktiskt 7000 hjältar på läktaren.
-
- Säsongskort: Ja
Jag förstår till fullo att man kan vara jävligt besviken efter en torsk, likväl euforisk efter en vinst.
Dock så bör alla fundera en gång extra innan man gnäller på enskilda spelare etc, det förekommer såklart att spelarna läser vad som skrivs på forumet. Konstruktivt eller inte, jag ser inte att poängen i att skriva att xxx är så jävla värdelös osv. Håll inne med skiten istället och försök att skriva positiva saker.
Det är en annan femma att man framför konstruktiva idéer omkring DIF:s organisation osv för att på det sättet få skeppet att gå bättre. Men att spy galla över enskilda spelare, tränare, att vi ÄR FÖR TUNNA osv, fyller sannerligen ingen funktion. Bit ihop och stöd laget istället era satans gnällkärringar.
Dock så bör alla fundera en gång extra innan man gnäller på enskilda spelare etc, det förekommer såklart att spelarna läser vad som skrivs på forumet. Konstruktivt eller inte, jag ser inte att poängen i att skriva att xxx är så jävla värdelös osv. Håll inne med skiten istället och försök att skriva positiva saker.
Det är en annan femma att man framför konstruktiva idéer omkring DIF:s organisation osv för att på det sättet få skeppet att gå bättre. Men att spy galla över enskilda spelare, tränare, att vi ÄR FÖR TUNNA osv, fyller sannerligen ingen funktion. Bit ihop och stöd laget istället era satans gnällkärringar.