Kylskåp skrev:Satsar på Linköping, Brynäs ( 3/1-08 ) samt Frölunda away. Eventuellt sista matchen mot HV, är vi klara för slutspel vore det skönt att spara pengarna dit istället.
När det finns möjlighet att åka på sista bortamatchen, så gör man det.
Annars så känns det som om jag kommer åka på fbk 8 december, linköping den 20 december, timrå i januari (ytterst tveksamt), frölunda i februari och hv i mars.
Känns inte värt att lägga halva studiebidraget på en betydelselös match som är långt ifrån sista bortamatchen ifall vi har ett stundande slutspel.
Säsongen tar inte slut när grundserien avslutas. Den börjar.
Skall man ge sig iväg på en bortamatch i hockey måste matchen ifråga gälla något mer än bara 3 pinnar. Antingen snackar vi en avgörande match för att ta sig till slutspel/ undvika kvalserien eller en avgörande slutspelsmatch. Om inte detta gäller kan man lika gott spara sina slantar till mer attraktiva tillfällen.
Kall-El skrev:Skall man ge sig iväg på en bortamatch i hockey måste matchen ifråga gälla något mer än bara 3 pinnar. Antingen snackar vi en avgörande match för att ta sig till slutspel/ undvika kvalserien eller en avgörande slutspelsmatch. Om inte detta gäller kan man lika gott spara sina slantar till mer attraktiva tillfällen.
Det där visar bara att du inte bryr dig. Självklart åker man och stöttar DIF om man har möjlighet, vilken match det än är.
Kall-El skrev:Skall man ge sig iväg på en bortamatch i hockey måste matchen ifråga gälla något mer än bara 3 pinnar. Antingen snackar vi en avgörande match för att ta sig till slutspel/ undvika kvalserien eller en avgörande slutspelsmatch. Om inte detta gäller kan man lika gott spara sina slantar till mer attraktiva tillfällen.
ee bara så du vet så gäller alla poäng i slutändan så jag förstår inte din tanke
Verkar vara stort tryck inför fbk borta. Bortastå tar enbart 200 platser, och kanske kan vi få se en sittplats. Hur som helst ska vi mala ned kaffebönderna både på isen och läktaren.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Det där visar bara att du inte bryr dig. Självklart åker man och stöttar DIF om man har möjlighet, vilken match det än är.
Bland de mest korkade uttalanden jag hört. Ungefär som att jag skulle hävda att de personer som inte var med och stöttade DIF under tiden i norrettan inte var riktiga fans.
Om man dessutom inte klarar av att se skillnaden mellan en match "som bara gäller 3 pinnar i omgång 22" jämfört med en direkt avgörande match i ett slutspel eller i den sista omgången av grundserien bör man nog allvarligt överväga att söka någon form av hjälp.
Häri ligger förövrigt hela elitseriens stora problem; Serien har helt enkelt för få matcher av "vinna eller försvinna" atmosfär. Dessa krävs för att en serie skall bli riktigt het och intressant.
Kall-El skrev:Häri ligger förövrigt hela elitseriens stora problem; Serien har helt enkelt för få matcher av "vinna eller försvinna" atmosfär. Dessa krävs för att en serie skall bli riktigt het och intressant.
Det var bättre förr med 10 lag och 36 matcher. De 4 första till semi, bäst av 3 sedan en final bäst av 5.
hoppas ni kommer jätte många till karlstad den 8 dec så det blir lite drag i hallen..ni kan ju ringa till vårt kansli och fråga om ni fårm köpa några sittplast också..jag är född sthlmare och älskar FBK men håller på DIF i fotboll..
FBK_Karlstad skrev:hoppas ni kommer jätte många till karlstad den 8 dec så det blir lite drag i hallen..ni kan ju ringa till vårt kansli och fråga om ni fårm köpa några sittplast också..jag är född sthlmare och älskar FBK men håller på DIF i fotboll..
Va? Du är född Stockholmare men endå så ska du hålla på Djurgårdens värsta motståndare inom hockeyn? Hur reagerar du om DIF tar ledningen mot fbk? Blir du ledsen? Förbannad? Kan du sjunga att du hatar Djurgården under vintern, men under sommarn så älskar du Djurgården?
Jag tycker det är förjävligt med folk som hoppar mellan två föreningar. Visst kan det fungerar om han hejar på Brynäs i hockey och Gefle i fotboll. Men annars så kan jag inte fatta. Bara en fråga till vad har du emot Djurgården när det gäller hockey? För det är samma förening som du brukar stå och heja fram på under sommarn, bara inom en annan sport.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Men jag har Älskat FBK sen 98 i globen.. sen flytta jag hit.. det finns liksom inget allsvenskt fotbolls lag i denna stad.jag har varit hemma hos en FD DIf spelare..han hette Andreas johansson.jag tyckte han var så trevligt..det är därför jag håller på DIF i fotboll
FBK_Karlstad skrev:Men jag har Älskat FBK sen 98 i globen..
Jag skulle ge bort båda gulden 2000 och 2001 mot att få ha tagit det 1998.
J*vla Greger och f*n att inte Söderström håll ihop benskydden och skit att Kjellberg inte gjorde mål i anfallet tidigare och lika mycket skit att Micke Johansson inte kunde ta ner den slumppass som nådde Fet-Greger!!!