Vilken är den bästa ramsan?
- Lee Harvey Oswald
- Diffe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Alltså, detta eviga olé olé olá. Jag ser mer inte själva ramsan som speciellt bra egentligen. Den funkar bara när Martin drar igång den och då är den fantastisk. Om inte ALLA (i klacken) hoppar (i takt) är det meningslöst att ens hoppa överhuvudtaget, vilket i sig gör ramsan nästintill meningslös.
Vet inte om man kan räkna SFGD som en "ramsa", men min röst föll på den i alla fall. Finns inget finare än när vi sjunger den.
Vet inte om man kan räkna SFGD som en "ramsa", men min röst föll på den i alla fall. Finns inget finare än när vi sjunger den.
Kunde inte sagt det bättre själv... WORD!Diffe89 skrev:Alltså, detta eviga olé olé olá. Jag ser mer inte själva ramsan som speciellt bra egentligen. Den funkar bara när Martin drar igång den och då är den fantastisk. Om inte ALLA (i klacken) hoppar (i takt) är det meningslöst att ens hoppa överhuvudtaget, vilket i sig gör ramsan nästintill meningslös.
Hovet är DIF!
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- carl-bysen
- carl-bysen
- carl-bysen
[quote="carl-bysen"][quote="mr.gr"]Vad tycker vi om Tälje ILLA - skall bytas med ''óh when the saints', det tycker jag..[/quote]
Jag saknar också Oh when the saints.[/quote]
Jag har tyvär glömt den, när man skriver många ramsor så glömmer man tyvärr vissa, men som jag skrev högst upp så går det inte att redigera omröstningen. Jag skrev även att om ni vet hur man gör så släng iväg ett PM eller skriv i tråden. Hoppas ni har uppsikt med detta.
Jag saknar också Oh when the saints.[/quote]
Jag har tyvär glömt den, när man skriver många ramsor så glömmer man tyvärr vissa, men som jag skrev högst upp så går det inte att redigera omröstningen. Jag skrev även att om ni vet hur man gör så släng iväg ett PM eller skriv i tråden. Hoppas ni har uppsikt med detta.
För mig är det stor skillnad på bästa ramsan och den skönaste ramsan. Åh en sådan härlig dag är jäkligt härlig att sjunga, men det beror bara på att vi vunnit så då måste ju "SM-guld" vara ännu bättre att sjunga.
1. Härliga Djurgårn
2. SFGD
3. Vi e Djurgårn
4. Super Djurgårn
5. Hör ni att vi vinner guld
...
119. Ole Ole Ola (i alla fall när den sjungs för mycket i en för liten klack)
1. Härliga Djurgårn
2. SFGD
3. Vi e Djurgårn
4. Super Djurgårn
5. Hör ni att vi vinner guld
...
119. Ole Ole Ola (i alla fall när den sjungs för mycket i en för liten klack)