Djurgårdens IF - Luleå HF, 18/10 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Peter

Inlägg av Peter »

Kall-El skrev:Säg inte att denna match också går på Globen. Kände ett visst sug efter att se en match live denna vecka med tanke på det enormt jobbiga uppehållet i Allsvenskan, men inte en chans att jag sätter min fot på Globen. Sämre hockeyarena finns inte...

Stämning = noll

Tryck = noll
Det är naturligtvis ett fritt val att gå på hockey eller ej men med den där inställningen har man definitivt förverkat sin rätt att klaga på andra som som väljer bort hockeyn utifrån andra preferenser. Så länge som vi slipper klagomål på att f.f.a. sittplats väljer bort hovet för att det är slitet, obekvämt och saknar bra försäljningsställen är det bara att beklaga att upplägget inte passar dig och hoppas att du dyker upp någon annan gång.
Användarvisningsbild
Rash
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Kall-El skrev:
Bara hoppas att vi inte går i fällan från förra säsongen, dvs vinna fel matcher och defintivt torska fel. Luleå är typexemplet på denna typ av match. Vi spelar hemma mot ett annat bottengäng och det skall bara vara vinst; Tyvärr är jag inte så säker på att det blir det med tanke på vår historia när det kommer till "måste matcher"

Hoppas på vinst med 3-1, men garderar upp mig med 2-2 också...
Den enda "måste"-matchen vi torskat hittills i år enligt mig är Mora borta. Utöver den matchen har vi förlorat mot, Modo, FBK och Timrå som enligt ligger inom "fel marginalen" om vi ska klara slutspel. Sen att vi plockat poäng av respektive vunnit mot HV och LHC borta tycker jag tyder på att vi ligger på plus än så länge vad gäller förväntningar.

Men Luleå och SSK på lördag tillhör lag som vi ska slå om vi ska klara en slutspelsplats i år.
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Hr1
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hr1 »

Kall-El skrev:skillnaden är väl den att det går att få fin stämning på Stadion med "bara 6000 åskådare också. Tyvärr krävs det 14000 i Globen för att det skall kännas rätt. Globen är geöt enkelt en arena som inte är byggd för hockey. Den är byggd för större enstaka happenings som drar fulla hus.
Nej, vill man så kan man få fin stämning i Globen med 6000 personer. Där är det ingen skillnad. Sen att det är lättare att få det på Hovet och Stadion det är en annan sak. Att det självklart blir bättre stämning på Stadion och Hovet är också en annan sak. Men att det inte skulle gå att få fin stämning i Globen med 6000 personer är skitsnack.
Den största skillnaden ligger i publikens attityd, engagemang och uppförande. Räkna en högljudd klack på 1500 och en sittplats på 4500 som gärna står upp och sjunger mm, då blir det fin stämning i Globen också. Precis som att det blir dålig stämning på Stadion om det är en klack på 75 personer och en sittplats som är helt tyst och som inte ens står upp när klacken sjunger ”Stå upp om du älskar DIF” eller knappt ens när DIF gör mål. Klart som fan stämningen på Stadion skulle vara usel då!

Kall-El skrev:Dessutom vill jag minnas en cupmatch mot Utrecht på Råttis. Det var inte mycket folk, uselt väder, men jävlar vilket tryck. Slutsatsen är den att Globen funkar utmärkt vid fullsatt, är det inte fullsatt är det en skitarena som dödar stämningen istället för att hjälpa till att bygga upp den.
Sant, Råsunda är en kanonarena att skapa tryck på! 4 500, som mot utrecht, gör det utan problem, trots 30 000 tomma stolar. Eller så kanske det inte var arenan i sig det hänger på, vilket visat sig i mängder av andra matcher...

Hade matchen mot Utrecht spelats i Globen, med samma 4500 personer som var på Råsunda och om alla i publiken hade haft samma inställning och agerat exakt som på Råsunda samtidigt som matchen gällt och utvecklats på samma sätt, så hade det varit minst lika bra stämning i Globen som på Råsunda. Antagligen en aning bättre om jag får gissa.

Kall-El skrev:Säg inte att denna match också går på Globen. Kände ett visst sug efter att se en match live denna vecka med tanke på det enormt jobbiga uppehållet i Allsvenskan, men inte en chans att jag sätter min fot på Globen. Sämre hockeyarena finns inte...
Min poäng med inlägget var att jag inte kan förstå hur man kan skita i en match bara för att det är dålig stämning. Jag förstår om man inte har tid eller om man inte har råd osv, men inte för att det är dålig stämning.
Jag förutsätter då att du tycker att dom som inte gick på fotboll på 80 och 90-talet av samma skäl gjorde rätt? För då var det oftast samma drag på Stadion som det är i Globen nu.
Mats Sundin - Jävla Svin!
Hammarby finns inte längre!
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
Dulee, Bergh, Huokko och Rådbjer. Allmänna IK – Kvinnomisshandlarnas klubb.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Om man har en lite positiv inställning så går det ju som du säger att få tryck på globen med 4-5000, det blir ju ett sånt där härligt eko från den andra tomma sidan:) :wink:

En lite konstig tanke för mig, att man först ska titta vart DIF spelar (Hovet/Globen) innan man bestämmer sig för att gå.
Då kanske hockeyintresset inte är så stort..?

Tror & hoppas på 3-1 till DIF
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

det blir absolut vinst ;D

5-1
Djuuuuuuuuuuuuu
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Räknade på tabellen lite grann. Vid seger imorgon ligger vi antingen fyra eller femma beroende på FBK-SAIK. Kryssar de går vi förbi båda, annars lägger vi oss emellan dem på en femteplats.

Vem hade trott det inför säsongen? Speciellt nu eftersom vi inte har fått Jiri och ändå så glänser försvarsspelet.

Hoppas vi håller i november i år bara, i så fall borde vi glida in i slutspelet som ett mittenlag. Vi är ju fan så mycket bättre än Mora, SSK, Luleå, och Brynäs i nuläget.
Saint-Adam

Inlägg av Saint-Adam »

Endast seger som räknas mot luleå, och det ska bli en rejäl seger också!

DIF-luleå 5-1
Publik: 5900

Det är bara att inse att vi får vänta på dom högre publiksiffrorna tills lite senare på säsongen...
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Jag fixar stream förövrigt, hoppas att alla läser det här så ingen köper i onödan. ;)
mr.gr

Inlägg av mr.gr »

DIF 7 - 0 luleå

Publik: 6899
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

stolpskott skrev:Jag fixar stream förövrigt, hoppas att alla läser det här så ingen köper i onödan. ;)
Fyfan vad bra, då kan vi spara pengarna till segeröl. :wink:
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Enbom skrev:
stolpskott skrev:Jag fixar stream förövrigt, hoppas att alla läser det här så ingen köper i onödan. ;)
Fyfan vad bra, då kan vi spara pengarna till segeröl. :wink:
Jag bjuder ändå på en Enbom! ;)
Dif_Julle

Inlägg av Dif_Julle »

Blir de en länk lr hur då? :oops:
nutarvidom

Inlägg av nutarvidom »

Vi ska komma ihåg att Mr Bartecko har anlänt, det är ju som bekant en hög klass på den spelaren och han kan avgöra matcher till Luelås fördel. Luleå ser dock aningen svagare ut än ifjol. Backsidan imponerar inte. Luleås försvar är ganska virrigt och detta bör tex Otto och Brembergs liner kunna utnyttja. Jag tror på 3p, men det finns inga lätta 3p i den här serien.
Användarvisningsbild
Raffe_DIF89

Negativa Djurgårdare

Inlägg av Raffe_DIF89 »

Varför ska alla va så fruktansvärt negativa inför den här matchen? NI skriver publiksiffror ner mot 5000, Efter två bortavinster och speciellt den mot dom inavlade bönderna så är väll en publiksiffra upp mot 8000 ingen omöjlighet???

ALLA, JA NI HÖRDE RÄTT, PRECIS ALLA SKA TILL GLOBEN IMORN!!!!!!!!
MOT 17:E
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

nutarvidom skrev:Vi ska komma ihåg att Mr Bartecko har anlänt, det är ju som bekant en hög klass på den spelaren och han kan avgöra matcher till Luelås fördel. Luleå ser dock aningen svagare ut än ifjol. Backsidan imponerar inte. Luleås försvar är ganska virrigt och detta bör tex Otto och Brembergs liner kunna utnyttja. Jag tror på 3p, men det finns inga lätta 3p i den här serien.
Jag har sett på alla Luleås matcher den här säsongen (TV/Live har varierat) och Bartecko tillför inte mycket. Sen han kom har han mest gjort någon fin passning till kanadicken Larose. Inte så mycket annat.

Krossa Luleå
Skriv svar