NHL säsongen 07/08

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Joel_DIF_ÄGER

Inlägg av Joel_DIF_ÄGER »

jag menar new york rangers :)
Rött för blodet genom hjärta ven och Gult för solens värmande sken och Blått för himmel,regn och hav Stockholms stolthet och vårat lag!

Joel=DIF
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Tellan & Auld blir årets målvaktsduo i Phoenix Coyotes. Schweizaren Aevisher är uppsatt på waiverlistan.

http://hockeysverige.se/
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Staffan Kronwall kallas upp från farmarlaget till Toronto.

http://hockeysverige.se/news_show_forst ... ?id=227686
Användarvisningsbild
Bjurling_39

Inlägg av Bjurling_39 »

Pascal Leclaire vilken kille!! 6 matcher och 4 nollor :D Nu har äntligen Leclaire vissat vilken talang är! Fredrik Norrena lär få det tufft i Columbus.
Kaptenen Ölvestad: Tackla är som att göra mål för mig!
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Bjurling_39 skrev:Pascal Leclaire vilken kille!! 6 matcher och 4 nollor :D Nu har äntligen Leclaire vissat vilken talang är! Fredrik Norrena lär få det tufft i Columbus.
Jag trodde inte ett skit på den killen inför säsongen. Jag trodde att Columbus skulle vara ett av de sämre lagen när det gäller målvakts och försvarsspel.
Användarvisningsbild
Crashmash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

blocco skrev:Jag trodde att Columbus skulle vara ett av de sämre lagen när det gäller målvakts och försvarsspel.
Vad känner jag igen samma tanke ifrån? ;)
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Crashmash skrev:
blocco skrev:Jag trodde att Columbus skulle vara ett av de sämre lagen när det gäller målvakts och försvarsspel.
Vad känner jag igen samma tanke ifrån? ;)
Från mig såklart! ;)
Användarvisningsbild
Crashmash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

Mer att det var det alla trodde om DIF inför säsongen.
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Jämför inte fina Djurgår'n med ett skitgäng som Columbus som aldrig ens nått slutspel. :P :wink:
Användarvisningsbild
Bjurling_39

Inlägg av Bjurling_39 »

blocco skrev:Jämför inte fina Djurgår'n med ett skitgäng som Columbus som aldrig ens nått slutspel. :P :wink:
Haha så sant! :D
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Bjurling_39 skrev:Pascal Leclaire vilken kille!! 6 matcher och 4 nollor :D Nu har äntligen Leclaire vissat vilken talang är! Fredrik Norrena lär få det tufft i Columbus.
Nu har han blivit utsedd till oktobers näst bästa spelare i NHL. Han har spelat 8 matcher, hållt nollan 4 gånger, släpper in 1.25 mål i snitt och har en räddningsprocent på 95.3.

Före säsongen kände jag att Columbus kunde få det svårt med måvaktsspelet. Det känner jag inte längre. Kul för Columbus och Leclaire.

Förövrigt så blev "Z" utsedd till den bästa spelaren i oktober och en av mina favoriter, Jarome Iginla, trea.
Användarvisningsbild
carl-bysen

Inlägg av carl-bysen »

Jag tror Ottawa tar hem Stanley cup iår men jag hoppas på NY Rangers
Användarvisningsbild
Bjurling_39

Inlägg av Bjurling_39 »

Lunkan nhl:s bäste målvakt just nu?? Vad tycker ni?
Själv tycker jag Leclaire är bäst just nu.. :D Kiprusoff svackar liksom Brouder..

Dan Ellis har tagit upp första platsen i målet före Chris Mason=) 2 nollar på 6 matcher och 94,7 i SV% mot Masons 9 matcher 1 nolla och 87,0 SV% .
Användarvisningsbild
carl-bysen

Inlägg av carl-bysen »

Bjurling_39 skrev:Lunkan nhl:s bäste målvakt just nu?? Vad tycker ni?
Själv tycker jag Leclaire är bäst just nu.. :D Kiprusoff svackar liksom Brouder..

Dan Ellis har tagit upp första platsen i målet före Chris Mason=) 2 nollar på 6 matcher och 94,7 i SV% mot Masons 9 matcher 1 nolla och 87,0 SV% .
Jag tycker också Leclaire är bäst just nu ;)
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Bjurling_39 skrev:Lunkan nhl:s bäste målvakt just nu?? Vad tycker ni?

Leclaire och Lundqvist är hetast. Men Luongos, Kipprusoffs och Brodeurs svackor har förklaringar. Luongos Vancouver har inlett väldigt trevande och det kommer snart att lossna för dem. Samma sak gäller "Kipper",.. det tillhör vanligheterna att han och Flames inleder säsongen svagt. Brodeur spelar i ett New Jersey som har tappat många bra spelare i sommar och deras försvar har försvagats ytterligare. Dock så kommer det att gå bättre för Brodeur och de andra snart, var så säkra. :D
Skriv svar