Wille var helt underbar och se på. I mitt tycke mycket bättre än den där "Pjärjärvi" vet inte namnet, Men men. Wille jobbade mycket mer åt båda hållen och var alltid kreativ med puck
Jag blev mer imponerad av Josefsson som spelar väldigt smart. Arvid Strömberg kan nog också bli nåt, så småningom. Wallén.. får nog kämpa ordentligt mot större, starkare och smartare motstånd. Men killar som Brian Gionta, Mats Näslund och Martin St.Louis visar att det är möjligt. Annars var nog Alexander Lagerström min favorit bland Stockholmsforwardsen. Synd att han inte valde DIF.
Ganska förvånande att DIF bara har 5 eller 6 man i TV-pucken. Frölunda har 15.
Ritterwand skrev:Jag blev mer imponerad av Josefsson som spelar väldigt smart. Arvid Strömberg kan nog också bli nåt, så småningom. Wallén.. får nog kämpa ordentligt mot större, starkare och smartare motstånd. Men killar som Brian Gionta, Mats Näslund och Martin St.Louis visar att det är möjligt. Annars var nog Alexander Lagerström min favorit bland Stockholmsforwardsen. Synd att han inte valde DIF.
Ganska förvånande att DIF bara har 5 eller 6 man i TV-pucken. Frölunda har 15.
Håller med, Josefsson imponerade verkligen.
Visst kan Wallèn bli något men han måste bli kvickare det är ingen raket på skridskorna direkt, ser man på St. Louis så är lever han mycket på sin fart och då klarar man sig lite bättre.
5-6st? Enligt bloggen på hemsidan så är dem 9st.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
pekka21 skrev:
5-6st? Enligt bloggen på hemsidan så är dem 9st.
Glömde räkna med backarna tror jag :) Undrar om vi kan norpa Jirhage från Huddinge om några år. Blev grymt imponerad av honom.
Håller nog med dig om Walléns skridskoåkning. Är man i den storleken så behöver man fart och balans långt över det vanliga. Fast det är möjligt att det kommer av sig själv när han blir starkare.
Våra 91:or ser i alla fall väldigt bra ut. Vi får väl hoppas att DIF lyckas hålla alla motiverade och förse dem med de förutsättningar de behöver för att utvecklas.
Någon spelare som DIF borde kolla på är Ekman-Larsson, jag har själv mött honom för något år sen, otroligt spelskicklig back. Väger inte jätte mycket men är inte så "svag" ändå.
J20-laget slog Mora idag med 2-6 i FM Mattson Arena. Linus Persson stog för två utav Djurgårdens mål. Det ser riktigt ljust ut för Djurgårdens ungdomar. Även J18-laget vann med 8-1 mot Vallentuna.
Ikväll ska jag bege mig till Läkerol Arena och se J20-laget tvåla dit Brynäs. Det ska bli intressant att se den matchen, Djurgårdens lag ser riktigt starkt ut.