Djurgårdens IF, J20

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Enbom
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Enbom »

Äh, hejar faktiskt på Norrbotten. Sebbe Porsberger är bror till en i mitt lag så det blir ju så, han sitter i utvisningsbåset nu btw.

Men fint av Wallén, han har ju pucken hela tiden
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Enbom skrev:Men fint av Wallén, han har ju pucken hela tiden
Arbetet till 2-0:målet njöt man bara av, hur många varv var det han åkte i offensiv zon egentligen ;)
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Wille var helt underbar och se på. I mitt tycke mycket bättre än den där "Pjärjärvi" vet inte namnet, Men men. Wille jobbade mycket mer åt båda hållen och var alltid kreativ med puck ;)
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Jag blev mer imponerad av Josefsson som spelar väldigt smart. Arvid Strömberg kan nog också bli nåt, så småningom. Wallén.. får nog kämpa ordentligt mot större, starkare och smartare motstånd. Men killar som Brian Gionta, Mats Näslund och Martin St.Louis visar att det är möjligt. Annars var nog Alexander Lagerström min favorit bland Stockholmsforwardsen. Synd att han inte valde DIF.

Ganska förvånande att DIF bara har 5 eller 6 man i TV-pucken. Frölunda har 15.
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Ritterwand skrev:Jag blev mer imponerad av Josefsson som spelar väldigt smart. Arvid Strömberg kan nog också bli nåt, så småningom. Wallén.. får nog kämpa ordentligt mot större, starkare och smartare motstånd. Men killar som Brian Gionta, Mats Näslund och Martin St.Louis visar att det är möjligt. Annars var nog Alexander Lagerström min favorit bland Stockholmsforwardsen. Synd att han inte valde DIF.

Ganska förvånande att DIF bara har 5 eller 6 man i TV-pucken. Frölunda har 15.

Håller med, Josefsson imponerade verkligen.

Visst kan Wallèn bli något men han måste bli kvickare det är ingen raket på skridskorna direkt, ser man på St. Louis så är lever han mycket på sin fart och då klarar man sig lite bättre.

5-6st? Enligt bloggen på hemsidan så är dem 9st.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

pekka21 skrev: 5-6st? Enligt bloggen på hemsidan så är dem 9st.
Glömde räkna med backarna tror jag :) Undrar om vi kan norpa Jirhage från Huddinge om några år. Blev grymt imponerad av honom.

Håller nog med dig om Walléns skridskoåkning. Är man i den storleken så behöver man fart och balans långt över det vanliga. Fast det är möjligt att det kommer av sig själv när han blir starkare.

Våra 91:or ser i alla fall väldigt bra ut. Vi får väl hoppas att DIF lyckas hålla alla motiverade och förse dem med de förutsättningar de behöver för att utvecklas.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Någon spelare som DIF borde kolla på är Ekman-Larsson, jag har själv mött honom för något år sen, otroligt spelskicklig back. Väger inte jätte mycket men är inte så "svag" ändå.
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Någon som sett Tim Sandberg in action och kan berätta lite om honom? :)
Användarvisningsbild
Palmgren

Inlägg av Palmgren »

Djurgårdens J20-lag spelade 2-2 emot Leksand idag borta i Ejendals Arena.
Användarvisningsbild
Palmgren

Inlägg av Palmgren »

J20-laget slog Mora idag med 2-6 i FM Mattson Arena. Linus Persson stog för två utav Djurgårdens mål. Det ser riktigt ljust ut för Djurgårdens ungdomar. Även J18-laget vann med 8-1 mot Vallentuna.
Användarvisningsbild
Caveman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Jag antar att ni håller er uppdaterade hur det går för vårt J20-lag, härliga resultat i helgens matcher, i går så vaktade Ridderwall målet.

6/10 AIK (b) 3 - 1 (0 - 1, 2 - 0, 1 - 0)
7/10 AIK (h) 4 - 0 (2 - 0, 1 - 0, 1 - 0
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Har vi nån förlust hittils?
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

22/9 Skellefteå AIK (h) 3 - 6 (0 - 3, 1 - 0, 2 - 3)
23/9 Luleå HF (h) 2 - 3 (0 - 1, 1 - 2, 1 - 0)
Användarvisningsbild
Palmgren

Inlägg av Palmgren »

Ikväll ska jag bege mig till Läkerol Arena och se J20-laget tvåla dit Brynäs. Det ska bli intressant att se den matchen, Djurgårdens lag ser riktigt starkt ut.
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Brynäs IF - Djurgårdens IF 4 - 1 (1 - 0, 3 - 0, 0 - 1)

Hoppas inte detta är något tecken ...

49.35 4 - 1 EQ DIF 14. ERIKSSON, Henrik
(16. GUTER, Mattias
51. NORMAN, Filip)

Owuya i mål, räddade 15 skott. DIF sköt 32.
Skriv svar