Tjejer som skriver om hockey, pfff... Vad blir det härnäst? Kvinnor som kör bil kanske, hehehe...
Skojade bara! Kul med en journalist som inte bara chansar och skriver vad man tror och har hört, utan som de facto efterforskar och söker upp källorna för att få dessa att uttala sig.
Bautabröl skrev:Tjejer som skriver om hockey, pfff... Vad blir det härnäst? Kvinnor som kör bil kanske, hehehe...
Skojade bara! Kul med en journalist som inte bara chansar och skriver vad man tror och har hört, utan som de facto efterforskar och söker upp källorna för att få dessa att uttala sig.
Keep up the good work!
HAHA
Jag ser hällre en kvinna som skriver sanna saker om hockey än en man som hittar på saker som han tycker låter roligt.
Håller med om Malin på DN med. Gammal lokal journalist på Corren (Östgöta Correspondenten). Men hon får tyvärr inte så mycket utrymme som hon borde ha. Det gäller väl att ha mer intressanta saker för att få utrymme, som att sparka på de som ligger ner
Malin och Marie har mer gemensamt än att de är tjejer. De jobbar inte på någon kvällstidning och har därmed inte som uppgift att sälja lösnummer. På kvällsdrakarna är det tyvärr reportrarnas jobb att blåsa upp saker.
jensa öhling skrev:Malin och Marie har mer gemensamt än att de är tjejer. De jobbar inte på någon kvällstidning och har därmed inte som uppgift att sälja lösnummer. På kvällsdrakarna är det tyvärr reportrarnas jobb att blåsa upp saker.
Självklart är det så. Men desto större anledning att "hylla" de som inte jobbar som bitches åt de blodtörstande cheferna på exp och AB.
Det är faktiskt så att när krisrubrikerna dyker upp i AB och Expressen så kollar jag oftast i Maries blogg, och där står det oftast någonting om artikeln i fråga.
Så stort HYLL till Marie som jag uppfattar som seriös
Kul med en sån här hyllningstråd, hehe. Men jag håller med er allihop, för mig känns det som att Marie återinfört hockeyn i lokalpressen. Ingen tidning i Sverige skriver lika mycket om DIF Hockey som Sthlm City och hon skriver ju 90% av dem artiklarna. Stort cred också att hon letar upp sanningen när hon vet hur många som "oroas" av de vanliga skvallerartiklarna.