Matchtröjor

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.

vilken är den snyggaste tröjan?

den "svarta" dom hade 2002
8
10%
flames tröjan 2002/2003
6
8%
helblåa med röd-gula streck längst ut på armarna
7
9%
den klassiska som dom har nu
59
74%

Antal röster: 80

Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

99/00 hade vi svarta (med röda underarmar).
Kojak

Inlägg av Kojak »

Svarta? Aldrig... Mörkblåa? JA!

Jag skulle må dåligt om DIF Hockey spelade i svart, det skulle vara lika fel som när de spelade i lila... (usch hemska minne)´.
espen21

Inlägg av espen21 »

Hehe, vi har inte haft svart! Har den tröjan på väggen och den är mörkblå!
Användarvisningsbild
blocco

...

Inlägg av blocco »

Jag misstänker att ni har rätt. Den är väldigt mörkt blå.
Den lila tröjan vi hade är den värsta jag sett.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Frasse »

Flames-tröjan är det absolut fulaste ett Djurgårdslag har spelat i.
Hur Peter Wallin, trots "viparnas" protester lyckades driva igenom beslutet om den tröjan är för mig en gåta.

Retro-tröjan man spelar i idag är helt klart den snyggaste, om man nu kan tycka att en matchdräkt är snygg.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Blåränderna går aldrig ur

Inlägg av Blåränderna går aldrig ur »

Den här http://www.jarnkaminerna.nu/images/nost ... akt019.jpg fast röd... tror jag skulle bli en jävligt snygg 3: tröja
En råtta svart och gul fy fan va han e ful
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

Blåränderna går aldrig ur skrev:Den här http://www.jarnkaminerna.nu/images/nost ... akt019.jpg fast röd... tror jag skulle bli en jävligt snygg 3: tröja
Nej, för mycke Färjestad/Luleå över den, jag skulle gärna se den "retro" tröjan i rött som dom använder tex när vi lirar på Hovet :)
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Jag kräver att styrelsen sätter av 5 miljoner så vi får dom snyggaste tröjorna!! Hoppas vi släpper Eman/co så lägger vi dom pengarna på något vi tydligen bryr oss om, tröjorna!

Fy fan så ointressant!!
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

Stocky skrev:Jag kräver att styrelsen sätter av 5 miljoner så vi får dom snyggaste tröjorna!! Hoppas vi släpper Eman/co så lägger vi dom pengarna på något vi tydligen bryr oss om, tröjorna!

Fy fan så ointressant!!
Om du inte tycker de so be it, men du behöver inte komma med ditt ironiska skitsnack för de...
djurgårdarn3

håller med!!

Inlägg av djurgårdarn3 »

tycker du inte att det är ett intresant ämne så ska du väll inte sitta oh lägga in dina inlägg då e det väll bara oh strunta idet lr eller?
gå tilll ett annat ämne som du tycker är mer intresant da men kom inte hit oh va "cool" oh tro att du e nått.
det finns ju faktiskt ett antal som tycker ämnet är intresant och man vill ju att sitt trogna lag ska se bra u på isen...
Kojak

Inlägg av Kojak »

Det är inte på grund av den sena timmen som jag känner mig jäkligt mörkrädd, det är någonting helt annat.

Allvarligt talat, jag förstår inte heller diskussionen som förs i denna tråd men jag läser den ändå med hopp om att få se välskrivna, kloka inlägg. Det hoppet om att få se detta i denna tråd känns avlägset just nu... Men det kanske känns bättre efter att ha fått sova några timmar.

Men för att göra ett inlägg i debatten...

Kul med förslagen på nya tröjor. Retrotröjan i rött känns som en fin tanke, någonting jag helt klart kan tänka mig att att laget ska prova. Men snälla, de tröjor som vi har haft måste vi väl inte prata om så mycket va? Jag mår dåligt när jag tänker på flameströjorna exempelvis... ;)

Men jag är övertygad om att materialare Kellerstam kommer ta fram en snygg tröja, om de nu byter, till kommande säsong!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Egentligen är väl det viktigaste att tröjan blir snyggt designad, dvs inga flamsflames eller liknande. Inte för mycket reklam som förstör looken samt namnet uppe på ryggen och inte nedanför numret. ( Menar alltså att reklamen skall smälta in i tröjan och inte "stå ut för mycket". ) Tänk lite på hur reklamen sitter på Brajens fotbollströja. Ur den synvinkeln är den suveränt snygg.

Sedan skulle även jag gärna se en röd tröja istället för den vita. Tycker helt enkelt den röda är lire vassare.

Snörning eller inte på tröjan är också en fråga som bör tänkas över. Personligen gillar jag snörning, men vet att andra hatar det. Skulle inte heller ha något emot att kransen runt klubbmärket kommer tillbaka. Texten Stockholms Stolthet tycker jag nog inte skall finnas med då laget ser ut som det gör nu.

En av de snyggaste tröjorna jag sett var den vi bar då vi vann SM-guld på 80-talet. Den var dutkig snygg, skulle gärna se att vi körde med något liknande igen.
Användarvisningsbild
Royen

Gule trøyer

Inlägg av Royen »

Jeg liker retrotrøyene så det holder, og røde hadde også vært fine. Men jeg hadde helst sett at vi byttet ut de hvite med gule.

Hvitt er ikke en DIF-farge, så bortetrøyene burde vært gule. Dessuten har spillerne en tendens til å "forsvinne" litt i de hvite. Det kan vel ikke være feil at de ser hverandre bedre, eller???

De blå retrotrøyene oser av ekte DIF-magi, og bør selvsagt beholdes. Men om det skal lages et sett til, hadde gule vært bedre enn røde. Gult kunne brukes fast som bortetrøye.
Det er langt fra
Bergen til Hovet
Användarvisningsbild
Oulf
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Oulf »

Såg att någon ville ha röda bortatröjor. Är det inte regel att bortatröjorna måste vara vita?
"Vi älskar er, vi lever med er glädje och sorg! Vi sjunger och vi blöder på gator o på torg!"
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

neej ? vi hade ju räda förut så.
Skriv svar