Djurgårdens ekonomi

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Kojak

Inlägg av Kojak »

Donation? Jag vet inte om jag är så sugen på att vi ska "donera" pengar. Visst, en hundring hit eller dit, det är inga problem... Men då tycker jag vi ska köpa en jäkla massa souvernier istället! Börja fundera på julklappar redan nu ;)

Helt allvarligt, donation låter jättevackert men jag tror att det är bättre om vi lägger pengar och visar omvärlden att vi älskar DIF.

Men jag håller med om det du säger angående publiksiffran. Vi kommer spela på hovet, vi ska fan ha över 7000 i snitt!! Det är Hovet vi pratar om!
isolerad

Inlägg av isolerad »

Hur i h'lvete har man lyckats att gå back så mycket!? Hade man inte en budget? Vad gick snett?
i
taddis
Kontakt:

Inlägg av taddis »

Om 12857 personer (utöver redan beräknade/kalkulerade medlemskap) köper ett medlemskap i DIF Hockey för i år så har dom 4,5 miljoner.

Så många Djurgårdare måste det ju finnas som inte har ett medlemskap i DIF hockey?

Jag skäms lite över att säga det, jag har inget.

Dags att köpa ett nu.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Micke Nylander skrev:Donation? Jag vet inte om jag är så sugen på att vi ska "donera" pengar. Visst, en hundring hit eller dit, det är inga problem... Men då tycker jag vi ska köpa en jäkla massa souvernier istället! Börja fundera på julklappar redan nu ;)

Helt allvarligt, donation låter jättevackert men jag tror att det är bättre om vi lägger pengar och visar omvärlden att vi älskar DIF.

Men jag håller med om det du säger angående publiksiffran. Vi kommer spela på hovet, vi ska fan ha över 7000 i snitt!! Det är Hovet vi pratar om!
Frågan är bara den hur mycket vinst som görs på prylarna? Det man undrar över är alltså hur stor vinst DIF gör på varje t-shirt som säljs t ex?

Själv tror jag det skulle vara mer lönande med någon form av donationsverksamhet där villiga donatorer via autogiro själva får välja om de vill donera 1,2 eller 300 i månaden. En 100 som dras direkt på lönen är inget som man märker av direkt, men om tillräckligt många gjorde detta skulle föreningen kunna dra in rätt bra med kulor.

Donatorerna bör ju sedan få någon form av morot som t ex specialdesignad t-shirt som bara ges ut till de som donerat, eller kanske möjlighet att träffa spelarna efter någon match eller liknande.

Har man bara lite fantasi finns det rätt mycket man kan göra som kan dra in pengar utan att man behöver lägga ner en väldans massa jobb.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Vakna alla Djurgårdare! 3 jävligt enkla saker att tänka på

- Införskaffa medlemskort (köp år för år, DIF får mer pengar i längden)
- Köp Souvenirer
En matchtröja per år är ett bra riktmärke. T.o.m de här vimplarna snorungar springer runt med gör betydelse.
- Gå på matcher. Ni som bor i Stockholm, vad fan gör ni? Gå på matcher för helvete. Jag går på 10 matcher/säsong, är minderårig och jag bor inte ens i stan! Ni som gnäller på att ni inte har tid - ta er tid.

Vi är ju Djurgårdens IF. Mesta Mästarna. 16 guld. Vi är inte SAIK med Gnaget-Kanada Wannabe och deras Sten-Georg. Vi är DIF!

Ska ni krypa tillbaka i era hålor nu när det går mindre bra?
"Förevigt Djurgården" lät det ju för 10 år sedan. Då var allt tjo och tjim och alla skulle följa med DIF i graven om så skulle ske.

"Vi har Sveriges mest hängivna supportrar..." I helvete! Vakna upp och känn den bistra sanningen. Allt för många Djurgårdare är meddgånssupportrar.

"Vi är DIF". Visa det då. Reagera inte. Agera. Och gör det NU.

Jag gnäller på supportrarna eftersom det delvis är vårat fel att ekonimin är som den är.
Säg den glädje som varar
lilleman

Inlägg av lilleman »

Bra sagt! Men ska jag maila hon som har ansvar och fråga om vad man skulle kunna skicka sin donation. Eller skulle ni inte vilja det?
isolerad

Inlägg av isolerad »

Om jag minns rätt så vill de inte ha donationer. Köp medlemskap istället och handla i shopen. Är ni redan medlemmar så ge bort till någon annan.
i
lilleman

Inlägg av lilleman »

[quote="isolerad"]Om jag minns rätt så vill de inte ha donationer. Köp medlemskap istället och handla i shopen. Är ni redan medlemmar så ge bort till någon annan.[/quote]

Det var ju tråkigt! Vet du varför dem inte vill ha det?
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

en fråga bara : det här ordnar dom väl ? , det är inte stor risk att vi åker ur va?? :(
Användarvisningsbild
blocco

...

Inlägg av blocco »

Dom borde ju uppskatta det. Det vore fantasktisk roligt om vi supportar kunde hjälpa vårt lag ur den här situationen.

Djurgår'n tills jag dör!
lilleman

Inlägg av lilleman »

Men seriöst om vi donerar mellan 50-100 kr var så hjälper vi klubben. Om vi säger att 10000 personer donerar 100 kr var så har vi 1000,000. Om vi sedan har ett snitt på 7000 personer per match på alla 27 hemmamatcher. Av dem matcherna får vi in 28350000 kr + 1000,000=29350000 och då har vi ändå ganska mycket pengar. Vad tycks om det?

29350000 kan dem väl ändå inte säga NEJ till?
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

till er som går på mötet. när ni kommer hem i från mötet kan ni väl göra en tråd på forumet och berätta alla detaljer i mötet, särskilt allt om ekonomin. tack på förhand !
Användarvisningsbild
Örebroarn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Örebroarn »

Mans91 skrev:till er som går på mötet. när ni kommer hem i från mötet kan ni väl göra en tråd på forumet och berätta alla detaljer i mötet, särskilt allt om ekonomin. tack på förhand !
Förra gången det var möte så var det knäpptyst om det efteråt. Vet inte om de svor att inte säga nåt, men hoppas att någon e schysst att berätta vad som sas den här gången...
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Kanske inte någon som skriver på detta forum som var där?

Jag är medlem i DIF Fotboll, men inte i DIF Hockey så jag kan inte gå.
lilleman

Inlägg av lilleman »

Vad tycker ni SKA VI DONERA?????
Skriv svar