14 lag - 65 omgångar!
Det blir nog 14 lag snart men inte till nästa säsong iaf. Det är lite vinna eller försvinna för några klubbar nu - Mora, Skellefteå, Luleå och Djurgården. Antingen blir de gnetarklubbar som slåss kring bottenstrecken eller så satsar de för att kunna hävda sig bland de stora.
Fler omgångar är också en utveckling som knappast går att bromsa.
Fler omgångar är också en utveckling som knappast går att bromsa.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
/Friedrich Nietzsche
- Kung Kollar
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Mitt reviderade förslag med 14 lag, alla möter alla 4ggr.pekka21 skrev:14 lag och 52 omgångar vore det allra bästa, och 8 lag går till slutspel, lag 9-11 får ta semester medan 12 får kvala medans 13-14 åker ur utan kval.
Lag 1-2 till direkt till semi. bäst av 7 matcher
Lag 3-4 klara för kvarten. bäst av 5 matcher
Lag 5-8 spelar kval till kvarten bäst av 3 eller 5 matcher.
Lag 9-10 Får semester.
Lag 11-14 spelar kvalserie mot lag 2 och 3 i allsvenskan om dom tre sista platserna.
Mao ingen åker ut från ES direkt, men ett lag (minst) byts ut varje år. Vinnaren av Allsvenskan går upp direkt.
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
- Blåränderna går aldrig ur
Word låter bra det där.... Men kanske inte troligt att det blir så men man vet aldrig_Skogis skrev:Mitt reviderade förslag med 14 lag, alla möter alla 4ggr.pekka21 skrev:14 lag och 52 omgångar vore det allra bästa, och 8 lag går till slutspel, lag 9-11 får ta semester medan 12 får kvala medans 13-14 åker ur utan kval.
Lag 9-10 Får semester.
Lag 11-14 spelar kvalserie mot lag 2 och 3 i allsvenskan om dom tre sista platserna.
Mao ingen åker ut från ES direkt, men ett lag (minst) byts ut varje år. Vinnaren av Allsvenskan går upp direkt.

En råtta svart och gul fy fan va han e ful
nej ta hellre o låt de två sista åka ur direkt, 1 får kvala. Det måste bli en bättre ruljans i ligan. Sen ska inte de två första gå direkt till semi, det ska inte vara så kladdigt, låt 1-8 gå direkt till kvart, blir så jävla mycket skönare. Men så får placering 1 direktkvalificering till det nya CL! Det är svårt att minska antalet omgångar.. Man vill ju ha strukturerat och inte som idag då man möter ett lag 3 gånger hemma o 2 gånger borta. IDIOTISKT!_Skogis skrev:Mitt reviderade förslag med 14 lag, alla möter alla 4ggr.pekka21 skrev:14 lag och 52 omgångar vore det allra bästa, och 8 lag går till slutspel, lag 9-11 får ta semester medan 12 får kvala medans 13-14 åker ur utan kval.
Lag 9-10 Får semester.
Angående att man bara ska möta ett lag 2 gånger (en gång hemma, en borta) är ju jävligt bra, men känns ändå så konstigt. Passar inte in i hockeyn på något sätt. Men 12 lag, 44 omgångar idag. Sen är jag för en utökning av ligan med 14 lag. Kan hoppas på aik, faktiskt, hur mycket jag än hatar råttpacket, skulle det bli en sån hype kring hockeyn igen!
Bäst i stan!
men jag menade western och eastern!isolerad skrev:NHL har 30 lag 82 matcher.Sjöberg skrev:Bladman skrev:Har ingenting emot 14 lag, men vafan 65 omgångar? Vad tänker killen med?
Nej, 14 lag och 52 omgångar ska det vara isåfall!
vad killen tänker med? ja kolla på NHl 15 lag 82 matcher, varför inte ha 65 omgångar på 14 lag då?