Edvin Frylén klar för DIF

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Jag hävdar inte att Edvin är något drömförvärv, men döma ut honom efter statistiken förra säsongen ska man ju inte göra. När man har mest speltid i ett fruktansvärt dåligt bottenlag så är det ju självklart att man får dålig statistik. Och för att ta några andra exempel...

Stefan Pettersson -14
Jonathan Hedström -13
Rickard Lintner -13
Oscar Steen -11
Jan Hrdina -10
Jonas Höglund -9
Anton Strålman -8

Samtliga dessa spelade i otroligt mycket bättre lag, och är säkert spelare som vi skulle ta emot med öppna armar. Dessutom gjorde ju Edvin ett gäng med poäng också. Nämnas bör även att Juha Rihijärvi hade näst sämst +/- i Malmö med -17. Och han är ju ingen sopa direkt...

Som sagt var, ingen kanonvärvning, men mycket stabilare än Lindman, Ribben, och Ericsson till att börja med.
djjjj

Inlägg av djjjj »

*Knirre skrev:Jag hävdar inte att Edvin är något drömförvärv, men döma ut honom efter statistiken förra säsongen ska man ju inte göra. När man har mest speltid i ett fruktansvärt dåligt bottenlag så är det ju självklart att man får dålig statistik. Och för att ta några andra exempel...

Stefan Pettersson -14
Jonathan Hedström -13
Rickard Lintner -13
Oscar Steen -11
Jan Hrdina -10
Jonas Höglund -9
Anton Strålman -8

Samtliga dessa spelade i otroligt mycket bättre lag, och är säkert spelare som vi skulle ta emot med öppna armar. Dessutom gjorde ju Edvin ett gäng med poäng också. Nämnas bör även att Juha Rihijärvi hade näst sämst +/- i Malmö med -17. Och han är ju ingen sopa direkt...

Som sagt var, ingen kanonvärvning, men mycket stabilare än Lindman, Ribben, och Ericsson till att börja med.
Åh tack för den statistiken!så folk kan sluta gnälla om Edvin, man ska inte värva spelare bara för att dom har bra statistik.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Hur i helvete kan man gå ut och säga att man skall satsa mer på topp och mindre på bredd och sedan signa frylén? Känns ju mera som att man sprakar bort 3 skitspelare och fyller på med något färre av samma usla kvalité.

Frylén är en på alla sätt sämre hockeyspelare än Lindman och dessutom långsam vilket gör att vi nu har ytterligare än back som inte är någon raket. ( Tompa och Ronnie är inte direkt snabba heller. ) Är det någon som tror att ett backpar Frylén med någon av Ronnie, Tompa eller Timmy kommer att funka?

Förstår inte varför vi ideligen skall gå i samma fälla och bara titta kika på stora, tunga och sega backar. Det krävs spelare med fart också.

Det spelar för övrigt ingen roll i vilket elitlag man spelat i. Ligger man på minus 21 är man ingen spelare av klass. Frylén är samma typ av spelare som Lamberg, Liwing, Ericsson, Ryman m fl. De funkar i Allsvenskan, men kommer inte att ha skuggan av en chans i elitserien när tempot dras upp.

Vad värre är, denna värvning känns korkad även ur en ekonomisk aspekt. Att plocka in spelare utifrån som inte skall tillhöra topp 4 backarna kostar oftast mer än vad de smakar. Är helt övertygad om att båda våra juniorbackar kommer prestera bättre än Frylén och därmed blir han precis som så många andra värvningar vi gjort på slutet en dålig dyr breddvärvning.

Skulle vara kul att veta vem det är som ligger bakom denna värvning. Är det Säcken som vill ha Frylén eller är detta en värvning gjord av styrelsen? Skulle också vara kul att veta hur Frylén rankas av backarna. Vem är han tänkt att ersätta?

Denna värvning känns ungefär lika bra, spännande och intressant som Ryman...
Brutus

Inlägg av Brutus »

Välkommen hem Edvin!

Jag är faktiskt riktigt nöjd med att DIF signat Frylén!
Han kan lira med nån av juniorbackarna och ta en heldel ansvar. Det är också positivt att han orkar spela så mycket som han gjorde förra året utan att missa en enda match samt att han endast satt utvisad 38 minuter.
Sådana egenskaper är icke att underskatta!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

djjjj skrev:
*Knirre skrev:Jag hävdar inte att Edvin är något drömförvärv, men döma ut honom efter statistiken förra säsongen ska man ju inte göra. När man har mest speltid i ett fruktansvärt dåligt bottenlag så är det ju självklart att man får dålig statistik. Och för att ta några andra exempel...

Stefan Pettersson -14
Jonathan Hedström -13
Rickard Lintner -13
Oscar Steen -11
Jan Hrdina -10
Jonas Höglund -9
Anton Strålman -8

Åh tack för den statistiken!så folk kan sluta gnälla om Edvin, man ska inte värva spelare bara för att dom har bra statistik.
So what, samtliga 7 spelare du räknar upp där är bevisade kvalitetsspelare. När har Frylén visat upp kvalité? Dessutom är det en enorm skillnad på -8 och - 21. Juha Rihijärvi är slut som spelare och har så varit under flera säsonger Frylén är en ny Rydman var så säkra....Om det skall funka med Frylén måste han spela ihop med en väldigt snabb backpartner. Om man bortser från juniorerna har vi inte detta i dagens i DIF. ( Läs jag har för lite kunskap om de båda unga killarna för att kunna bedöma deras positiva egenskaper. )
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

So what, samtliga 7 spelare du räknar upp där är bevisade kvalitetsspelare. När har Frylén visat upp kvalité? Dessutom är det en enorm skillnad på -8 och - 21. Juha Rihijärvi är slut som spelare och har så varit under flera säsonger Frylén är en ny Rydman var så säkra....Om det skall funka med Frylén måste han spela ihop med en väldigt snabb backpartner. Om man bortser från juniorerna har vi inte detta i dagens i DIF. ( Läs jag har för lite kunskap om de båda unga killarna för att kunna bedöma deras positiva egenskaper.
När har jag hävdat att Frylén är en kvalitétsspelare, eller ens det minsta bra?

Ville bara påvisa att sambandet mellan dålig +/- och dålig spelare inte nödvändigtvis är så klockren i alla lägen, eftersom att sågningarna i forumet endast fokuserade på statistiken och inte hans andra (övervägande dåliga) egenskaper.
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Det spelar för övrigt ingen roll i vilket elitlag man spelat i. Ligger man på minus 21 är man ingen spelare av klass. Frylén är samma typ av spelare som Lamberg, Liwing, Ericsson, Ryman m fl. De funkar i Allsvenskan, men kommer inte att ha skuggan av en chans i elitserien när tempot dras upp.

Tycker att jämförelsen mellan Frylén och Lamberg, Liwing, Ericsson, Ryman är överdriven. Betyg på värvningen av Frylén kan först ges om vi ser till helheten av den nya truppen när den är färdig. Storsatsningen förmodar jag bestod i att skriva med Anger, Ferna, Ragnarsson och ytterligare en mertiterad forward. Är intresserad av att höra från de som är initierade av vilka backar och forwards som ledningen önskar/önskade kontraktera.
pekka21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av pekka21 »

Tänker inte ta upp det jag tycker om honom då dem flesta redan har skrivit vad jag tycker utan räcker med att skriva.....Välkommen Edvin!

Sen undrar jag lite vem Klasèn är? Har bara hört talas om Klasen.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Östgöten skrev:Det spelar för övrigt ingen roll i vilket elitlag man spelat i. Ligger man på minus 21 är man ingen spelare av klass. Frylén är samma typ av spelare som Lamberg, Liwing, Ericsson, Ryman m fl. De funkar i Allsvenskan, men kommer inte att ha skuggan av en chans i elitserien när tempot dras upp.

Tycker att jämförelsen mellan Frylén och Lamberg, Liwing, Ericsson, Ryman är överdriven. Betyg på värvningen av Frylén kan först ges om vi ser till helheten av den nya truppen när den är färdig. Storsatsningen förmodar jag bestod i att skriva med Anger, Ferna, Ragnarsson och ytterligare en mertiterad forward. Är intresserad av att höra från de som är initierade av vilka backar och forwards som ledningen önskar/önskade kontraktera.
+/- kan ju bero på att han fick så mycket speltid i ett rätt kasst lag med .
Användarvisningsbild
Patrik_N

Samma visa...

Inlägg av Patrik_N »

Östgöten skrev:Det spelar för övrigt ingen roll i vilket elitlag man spelat i. Ligger man på minus 21 är man ingen spelare av klass. Frylén är samma typ av spelare som Lamberg, Liwing, Ericsson, Ryman m fl. De funkar i Allsvenskan, men kommer inte att ha skuggan av en chans i elitserien när tempot dras upp.

Såvitt jag minns så var det samma snack när Djurgården värvade Frylén inför säsongen 00/01. sen gick han in och satte alla på plats med stabilt spel. Tror det här blir bra, Edvin kommer inte att göra bort sig på nåt sätt!
Användarvisningsbild
Don_T
Säsongskort: Ja

Inlägg av Don_T »

Edvin Frylén var en av få som var godkända i Malmö denna säsong. Att han sen har pinsam +/-stats beror mer på laget han spelade med än honom själv!
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Kall-El

Re: Samma visa...

Inlägg av Kall-El »

Patrik_N skrev:

Såvitt jag minns så var det samma snack när Djurgården värvade Frylén inför säsongen 00/01. sen gick han in och satte alla på plats med stabilt spel. Tror det här blir bra, Edvin kommer inte att göra bort sig på nåt sätt!
2001 kunde man spela ryggsäckshockey, detta kan man inte längre. Lättare för en spelare som Frylén att spela stabilt då man kunde haka och hålla fast utan att åka ut direkt. Jag tror inte Frylén kommer hänga med i tempot som krävs tyvärr och mardrömmarnas mardröm vore om han sattes samman med Ronnie...

Om Frylén är tänkt som ersättare till Liwing eller ericsson känns det helt ok. Är han tänkt som ersättare för något bättre namn är det mycket illa.
Användarvisningsbild
Kung Kollar

Inlägg av Kung Kollar »

jejeje. . . . Ni fattade att jag menade Klasen, men nu jävlas ni bara med mig :evil: Men det sägs ju att kärt barn har många namn :oops:
en fin fågel satt på en gren,
den flög iväg sen var det bara greeenen kvaaar
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Frylén känns ändå som en bra back i tredje packpar, han kan dessutom lira PP, lite Timander-/Fernholmtyp - smarta skott som inte är stenhårda, men skyms det ordentligt så går de in högt.

En sak som jag blev mycket förbannad över förra säsongen var Säckens sätt att matcha Ronnie i PP, här gör sig Frylén klart bättre! Marusak - Frylen och Fernholm - Tompa är två PP-utsättningar som kompletterar varandra bra.

Håller med om att det inte är toppspelare, men han är definitivt värd chansen, Liwing var ju helt bedrövlig under sina matcher förra året!

Frågan är ju bara om vi får behålla Fernholm och Marusak, men det hör inte hemma i denna tråden.

Edvin, välkommen till DIF och bär skölden med den äran!
Användarvisningsbild
Bladman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Bladman »

Jag tycker det är en bra värvning och jag tror att han kommer göra mycket bättre ifrån sig än Lindman som jag hoppas vi blir av med.

Han är bättre offensivt än många av våra backar med sina 20p, Bara Timmy som gjort mer poäng bland backar och det är endast två poäng som skiljer dom och då har ändå Frylen spelat i ett lag som är klasser under oss.(Marusak räknas inte eftersom att han ligger i en klass för sig!)

Skillnaden mellan Frylen och Timmy offensivt är att Frylen gör det flesta av sina mål i PP medans Timmy gör de flesta målen 5 mot 5. I PP har vi skjutit på tok för lite och här tror jag han kan tillföra mycket med sitt skott. Frylen - Marusak på backposition tror jag kan bli mycket farligt i powerplay!

Tycker det är bra att vi har köpt in en back som är en förstärkning offensivt. Även om han inte håller högsta klass så håller han mycket högre klass offensivt än i princip alla backar vi har idag (-Marusak).

Deffensivt är vet jag inte riktigt hur han är, men många påstår att han är långsam. Får hoppas att han är placeringsäker istället då så han vet var han ska täcka upp.

Många säger att han blir dyr, men om han ersätter Lindman som jag tror så lär han inte han är dyrare utan snarare billigare eftersom att Lindman hade en riktigt bra lön med DIF mått mätt.

Edit: Odburt >> Det är i princip klart att Fernholm kommer lämna DIF. Antingen tillbaka till Pittsburg eller till LHC.
Finns mer om det i Silly Season tråden!
Senast redigerad av Bladman den 2007-04-13 16:14:34, redigerad totalt 1 gånger.
Djurgår'n tills jag dör!
Skriv svar