Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
MAP

Inlägg av MAP »

Jag blir upprörd när jag ser att det finns folk som anser att Thörn bör få lämna klubben. Han har under flera säsonger fått begränsad speltid och tålmodigt väntat på en ärlig chans. Nu har han ju äntligen börjat producera och måste givetvis stanna. Han är ju bara 20.
Therocket1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Therocket1 »

Som jag skriver så bör han lånas ut så att han verkligen får spela. Det är väl bättre att han lirar i 2a linen hos ett Allsvenskt lag än att han härvar i 4e linen i DIF?
Bild
Användarvisningsbild
Diffe89
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Therocket1 skrev:Som jag skriver så bör han lånas ut så att han verkligen får spela. Det är väl bättre att han lirar i 2a linen hos ett Allsvenskt lag än att han härvar i 4e linen i DIF?
Fast det är ännu bättre om han får chansen på riktigt i DIF.
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

tänkbara till nästa säsong!
niklas Anger
Mika hannula
Staffan kronwall
Robert nilsson
henke
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av henke »

Nej det gör jag inte. 110 % säker, yeah right.
smurf02

Inlägg av smurf02 »

En spelare som jag verkligen vill behålla är hörnqvist ..det är en lovande spelare..likaså thörn ribben
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

hur fan kunde man skriva två år med Ericsson, men inte med Timmy Pettersson.

Ni som snackar om löner. Hur vet ni vad spelarna tjänar? Har ni kollat upp det eller sitter ni och gissar?
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

När det gäller löner så har jag inga exakta siffror, men jag vet vilka som är de mest avlönade och de som tjänar minst och mellanskiktet.
Bild
MAP

Inlägg av MAP »

Finns väl flera anledningar till varför vissa spelare väljer att skriva på för 1 år medan andra gärna skriver längre. I Timmy Petterssons fall vet han ju om att han är en hyfsat erfaren Elitseriespelare och med röran kring DIF inför säsongen så var nog båda parter nöjda med ett år för att utvärdera efter säsongen; blev det slutspel, kvalserien, nerflyttning?
Eriksson hade nog inte speciellt hög lön i Allsvenskan och DIF skulle nog kunna behålla honom hur det än ser ut nästa år och han ville nog hem till Stockholm. Därav det längre kontraktet.
espen21

Inlägg av espen21 »

Therocket1 skrev:När det gäller löner så har jag inga exakta siffror, men jag vet vilka som är de mest avlönade och de som tjänar minst och mellanskiktet.
Hur har du koll på det? Det är inte det att jag inte tror dig utan jag är bara intresserad, både av hur du vet men också naturligtvis vad de tjänar. Skulle va kul att veta hur de "rangordnar" spelarna.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Helt rätt inte bra att byta ut för mycket folkmellan varje säsong. Dock finns det ju en del pjäser jag gärna ser försvinner:

* Lassilla
* Lindman
* Liwing
* Ericsson

* Fimpen
* Ask
* Bäcker
* Umicevic

Dessa 8 spelare tycker jag presterat under vad man kan förvänta sig av dem.

De fyra första skall bara bort.

Av de andra fyra bör an behålla en del och allra helst då med sänkt lön. Skall jag vara ärlig tycker jag dock Fimpen varit en mycket stor besvikelse i år, samma visa gäller för Ask. Bäcker + Dragan har varit ok, men ojämna.

Den största haken är dock att dessa fyra spelare inte klarat av att ersätta de flyktade målskyttarna...
Leif

Inlägg av Leif »

Dragan spelade i landslaget.. Är född 1984.. Lagets näst bäste poängplockare.. Utan att spela med Linkan..

Som jag ser det finns bara två producerande spelare i laget och Dragan är en av dem.. Utan honom hade laget haft en enda fungerande enhet.

Men visst okunniga gnällspikar finns det på alla forum! Bengt Åke tycker att han är bra iaf och de matcher jag har sett har Dragan vart grym ( bortsett från Brynäs matchen) där alla sög!

Man kan inte förvänta sig att han ska spruta in poäng bredvid Ölvestad och Falk som aldrig har och aldrig kommer bli några poängplockare!

Av mig får han med beröm godkänt! Men alla förväntar ju sig Jaromir Jagr när Dragans namn kommer på tal - jag säger lugna ner er och öppna de nyanserade ögonen så ser ni att han gjort mer nytta än de flesta! Och är lagets mest talangfulla spelare vid sidan av Bremberg!
Är ett stort fan av Dragan sedan tiden i Södertälje.. Han är den största talangen som kommit ur föreningen.. Stämmer allt för den killen blir han omöjlig nästa år..
DIF är laget i mitt hjärta så nu jublar jag!!
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Leif skrev:Dragan spelade i landslaget.. Är född 1984.. Lagets näst bäste poängplockare.. Utan att spela med Linkan..

Som jag ser det finns bara två producerande spelare i laget och Dragan är en av dem.. Utan honom hade laget haft en enda fungerande enhet.

Men visst okunniga gnällspikar finns det på alla forum! Bengt Åke tycker att han är bra iaf och de matcher jag har sett har Dragan vart grym ( bortsett från Brynäs matchen) där alla sög!

Man kan inte förvänta sig att han ska spruta in poäng bredvid Ölvestad och Falk som aldrig har och aldrig kommer bli några poängplockare!

Av mig får han med beröm godkänt! Men alla förväntar ju sig Jaromir Jagr när Dragans namn kommer på tal - jag säger lugna ner er och öppna de nyanserade ögonen så ser ni att han gjort mer nytta än de flesta! Och är lagets mest talangfulla spelare vid sidan av Bremberg!
Lägg ner, du är bara löjlig när du säger sådär.
Dragan har ingenting, absolut ingenting att göra i DIF om han inte rycker upp sig och visar lite kämpatakter.
Det är klart att han har bra teknik och spelsinne, men han måste producera mer för att få vara kvar.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Sparka alla utom Linkan, låt honom spela ensam på isen, och använd löneutrymmet till att hålla honom motiverad genom feta bonusar.
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Leif, det är inget fel på Dragans hockeykunnande, han har alla tekniska förutsättningar för att bli en stjärna. Men han är inte en Djurgårdare. Han är lat, kämpar lite och och åker mest omkring i sarghörnen och gör en och annan dragning.

Skulle killen helt plötsligt börja åka skridskor, smälla på och vara allmänt het så skulle jag utan tvekan vilja behålla honom. Men nu är inte läget sådant.
Bild
Skriv svar