Djurgårdens IF - Mora IK, 19/2 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
micke_1891

ok

Inlägg av micke_1891 »

Härligt citat hardrocker :D

Förövrigt känns det som Mora har haft bra med tur. Men även effektivitet.

Angående tabellen hoppas jag snart att några tappar och att andra drar ifrån(läs Djurgården).
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Mora förlorar väl alltid i STHLM?
Gäst

Inlägg av Gäst »

En annan risk är att vi får se två lag som är rädda för att förlora..
Vem kommer inte ihåg första perioden mot frölunda och 3-1 i skott på mål efter första perioden
spiik
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av spiik »

Caveman skrev:Mora förlorar väl alltid i STHLM?
Herregud, hur vågar du säga så?
Visst, måhända att vi har plusstatistik på dem den häär säsongen.
Men under förra säsongen kan jag ju upplysa, för den som inte kommer ihåg (eller har förträngt), att vi hade FEM torsk och ett kryss mot Mora. (varav krysset kom hemma men vi hade också två torsk hemma.

Usch, det blir en jobbig match imorgon men jag tror att det är vi på läktaren som återigen kan bli skillnaden, faktiskt!
Det har ju nästan uteslutande varit så hittills.

NU JÄVLAR SKA VI TA SMUTSIGA MORA!
Blue Brigade Sthlm
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

spiik skrev:
Men under förra säsongen kan jag ju upplysa, för den som inte kommer ihåg (eller har förträngt), att vi hade FEM torsk och ett kryss mot Mora. (varav krysset kom hemma men vi hade också två torsk hemma.

Usch, det blir en jobbig match imorgon men jag tror att det är vi på läktaren som återigen kan bli skillnaden, faktiskt!

Det är inte riktigt min stil att titta på föregående säsong, jag menar statistiken för den här säsongen måste vara mer aktuell?

Jag säger som jag alltid säger, hemma ska vi vinna, hemma vinner vi oavsett motstånd.

Men ni måste KÄMPA DIF!
spiik
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av spiik »

Caveman skrev:
spiik skrev:

Det är inte riktigt min stil att titta på föregående säsong, jag menar statistiken för den här säsongen måste vara mer aktuell?

Jag säger som jag alltid säger, hemma ska vi vinna, hemma vinner vi oavsett motstånd.

Men ni måste KÄMPA DIF!
De e sant, efter förra årets bottennapp mot dem verkar vi ha fått grepp om dem i år. Men som du säger, det kommer att krävas:

KÄMPA Djurgår´n, KÄMPA Djurgår´n

och lite till.
Blue Brigade Sthlm
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Sitter redan nu, massor med timmar innan matchen och tänker igenom olika scenarion. Vinner vi så är det ju rena drömmen, då har vi råd med torsk mot HV hemma. Förlorar vi, så kommer vi dock få det mycket svårt att undvika kvalserien, en kvalserie jag inte tror vi kommer överleva.

Det enda som är godkänt i morgondagens match är vinst, det finns inget annat. Om de rutinerade spelarna inte presterar imorgon är det skandal!
Imorgon vill jag att Ottosson, Falk, Lindman, Ronnie, Linkan, Ölvestad och Thomas presterar den bästa ishockey de någonsin spelat, för detta kan bli den sorgligaste eller roligaste dagen på väldigt många år för Djurgårdens IF. Sen vill jag också uppmana all fans, alla djurgårdare i Stockholm och ute i landet, kom på matchen imorgon och fyll Hovet, i en kokande arena kan ej DIF Hockey förlora. Det har de visat förut.

Kom Igen Djurgår'n!
Sjunger avgå Johnny...
Gäst

Inlägg av Gäst »

Är bara vinst som gäller i morgon..Allt annat är en katastrof
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

Hoppas de rutinerade spelarna inser allvaret och går 100% hela tiden.
Men det känns som att de kanske är lite för rädda att förlora och kommer spela lite för passivt, det får absolut inte hända!

Förlorar vi imorrn hör vi inte hemma nån annanstans än kvalserien.
DIFGUTE

Inlägg av DIFGUTE »

Fy fn va jag är nervös.
3poäng är ett måste. Se till att chocka Mora med fantastiskt tryck på läktaren. Själv skall jag heja framför tvn i Glada Hudik.

DETTA ÄR UNDERBART MEN KAN BLI KATASTROF.
difaren

Inlägg av difaren »

Fan att man ska bli sjuk så här innan match dag hoppas på ett mirakulöst upp frisknande så att man kan komma och stödja djurgårn

Det är en lång väg till slutspel men nu är vi nästan där

Glöm malmö matchen och ta nya tag FÖR DJURGÅRN
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

DIF måste upp ur skyttegravarna och anfalla, skjuta, visa hjärta.

Kan inte bara ställa upp i mittzonen, det är våran hemmaplan, där dikterar vi hur matcherna ska se ut.

KÄMPA
Richard DIF Skåne

Re: Djurgårdens IF - Mora IK, 19/2 2007

Inlägg av Richard DIF Skåne »

larzzone skrev:Detta har ju all potential i världen att bli en måstematch med stort M.
Hoppas alla Djurgårdare ute i stugorna möter upp så vi har en klack av rang, samt långsidor som också hänger på! Matchen går ju på hovet, så visst skall vi fylla det? Och bygga upp en såndär kokande stämning som skrämmer slaget ur motståndarna?

För min del är flygbiljett & hotell bokat så inget skall stoppa mig. Inget skall stoppa DIF, men de behöver vårt stöd! Kanske i JK's intresse att göra något?
Speciellt med matchen mot MIF i bagaget som bestod av ett lag som ville vinna till varje pris och ett lag som inte var speciellt taggat och det var DIF. Så för att kunna vinna så måste man också vilja vinna! Stå på!
Kung Bremberg
Kontakt:

faaan

Inlägg av Kung Bremberg »

Missar tyvärr denna match .för jag bruti armen
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: faaan

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Kung Bremberg skrev:Missar tyvärr denna match .för jag bruti armen
Du är väl inte den riktiga Kung Bremberg va.... ???!!!:shock: :shock: :shock:
Skriv svar