Timrå IK -Djurgårdens IF, 20/1 2007
Lika tuff som svår match men det är ju inget nytt så det börjar vi bli vana vid. Tror att vi, precis som mot lhc har en hygglig chans till poäng. Timrå är inte lika starka om i inledningen av serien och har ju som bekant en hel del skador. Kan vi hålla emot i början och spela smart så finns chansen utan tvekan.
Lassila har ju fö varit riktigt vass på slutet och kan han rida vidare på den vågen och vi håller oss på banan så får timrå kämpa riktigt hårt.
Kom igen Djurgår'n!!
Lassila har ju fö varit riktigt vass på slutet och kan han rida vidare på den vågen och vi håller oss på banan så får timrå kämpa riktigt hårt.
Kom igen Djurgår'n!!
Usch, för att alla matcher ska vara så jävla viktiga. Oerhört nervöst den här sista månaden som är kvar nu, kan inte skiten bara ta slut och DIF vara på slutspelsplats?
Nu gäller det att visa DIF-hjärta, grabbar. Ni misslyckades förra året - Det var acceptabelt. Men inte i år. Jag är så fruktansvärt mån och sugen på ett slutspel så det finns inte. Bara en slutspelsplats skulle kännas som... väldigt, väldigt stort i alla fall.
Är det bara jag som har känslan av att vi läktarmässigt kan nå oanade nivåer vid ett slutspel? Hockeytempen bland klackfolket är förhållandevis högt nu. Hur ska det då se ut vid ett slutspel?
KOM IGEN DJURGÅR'N!
Nu gäller det att visa DIF-hjärta, grabbar. Ni misslyckades förra året - Det var acceptabelt. Men inte i år. Jag är så fruktansvärt mån och sugen på ett slutspel så det finns inte. Bara en slutspelsplats skulle kännas som... väldigt, väldigt stort i alla fall.
Är det bara jag som har känslan av att vi läktarmässigt kan nå oanade nivåer vid ett slutspel? Hockeytempen bland klackfolket är förhållandevis högt nu. Hur ska det då se ut vid ett slutspel?
KOM IGEN DJURGÅR'N!
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Även jag har en mkt stark känsla, den säger att om vi går till slutspel kommer vi att spränga Globen fullständigt.Kylskåp skrev:Usch, för att alla matcher ska vara så jävla viktiga. Oerhört nervöst den här sista månaden som är kvar nu, kan inte skiten bara ta slut och DIF vara på slutspelsplats?
KOM IGEN DJURGÅR'N!
Tror det finns ett enormt sug efter slutspel bland gamla DIF-rävar.
Sjunger avgå Johnny...
Frågan är just nu visserligen väldigt hypotetisk men vi supportrar har en viktig uppgift om vi når slutspel; sätt upp lappar, sprid flygblad, ring folk etc. Försök att få folk att gå på hockey!Emil svelander skrev:Även jag har en mkt stark känsla, den säger att om vi går till slutspel kommer vi att spränga Globen fullständigt.Kylskåp skrev:Usch, för att alla matcher ska vara så jävla viktiga. Oerhört nervöst den här sista månaden som är kvar nu, kan inte skiten bara ta slut och DIF vara på slutspelsplats?
KOM IGEN DJURGÅR'N!
Tror det finns ett enormt sug efter slutspel bland gamla DIF-rävar.
I hockeyn råder verkligen DIF MOT RUBBET - vi är få och väldigt hatade - bara det borde locka folk som tröttnat på medgångsslöddret i fotbollen!
-
ok
Det som talar för Djurgården:
* Är inne i en bra trend
* KAN vinna på bortaplan, eller rättare sagt börjat vinna på bortaplan.
*Lassila har 4/1 bakom sig än. Han är i bra form.
*Har många bra poängplockare. Ska även sägas att Dragan nog vill få dit en puck nu. För det var väl ett tag sedan om jag minns rätt.
* Timrå stortorska mot Mora och har skadeproblem.
* Kenta vet att det är hans sista säsong i Timrå, eventuell tappat motivationen.
Det som talar emot Djurgården:
* Timrå bör vara revansch sugna.
* Det är bortaplan för Djurgården.
* Är inne i en bra trend
* KAN vinna på bortaplan, eller rättare sagt börjat vinna på bortaplan.
*Lassila har 4/1 bakom sig än. Han är i bra form.
*Har många bra poängplockare. Ska även sägas att Dragan nog vill få dit en puck nu. För det var väl ett tag sedan om jag minns rätt.
* Timrå stortorska mot Mora och har skadeproblem.
* Kenta vet att det är hans sista säsong i Timrå, eventuell tappat motivationen.
Det som talar emot Djurgården:
* Timrå bör vara revansch sugna.
* Det är bortaplan för Djurgården.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
- Diffe89
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
34. THÖRN, Christopher 44. DANIELSSON, Nicklas 17. LÖFBERG, Christofer
4th Line 13. EKLUND, Oscar
--------------------------------------------------------------------------------
20. EKLUND, Christian 9. OTTOSSON, Kristofer 14. SJÖGREN, Christian
3rd Line 7. RIBBENSTRAND, Alexander 38. ERICSON, Fredrik
--------------------------------------------------------------------------------
23. BREMBERG, Fredrik 24. BÄCKER, Pär 10. HÖRNQVIST, Patric
2nd Line 55. FERNHOLM, Daniel 18. JOHANSSON, Thomas
19. ÖLVESTAD, Jimmie 16. FALK, Nichlas 84. UMICEVIC, Dragan
1st Line 4. LINDMAN, Martin 33. PETTERSSON, Timmy
Goalkeepers 35. LASSILA, Teemu
Marusak, Ronnie, Engqvist och Ask saknas alltså.
4th Line 13. EKLUND, Oscar
20. EKLUND, Christian 9. OTTOSSON, Kristofer 14. SJÖGREN, Christian
3rd Line 7. RIBBENSTRAND, Alexander 38. ERICSON, Fredrik
23. BREMBERG, Fredrik 24. BÄCKER, Pär 10. HÖRNQVIST, Patric
2nd Line 55. FERNHOLM, Daniel 18. JOHANSSON, Thomas
19. ÖLVESTAD, Jimmie 16. FALK, Nichlas 84. UMICEVIC, Dragan
1st Line 4. LINDMAN, Martin 33. PETTERSSON, Timmy
Goalkeepers 35. LASSILA, Teemu
Marusak, Ronnie, Engqvist och Ask saknas alltså.
-
-
Timrå IK - Djurgårdens IF
Läget i lagen:
Timrå får tillbaka Robert Carlsson, Oscar Sundh och Petri Kokko, men fortfarande är skadelistan lång. Kimmo Lotvonen, Riku Hahl, Timo Pärssinen och Magnus Nilsson är inte aktuella för spel ännu.
Djurgården saknar Jiri Marusak och Morten Ask i bortamötet med Timrå. Teemu Lassila har fortsatt förtroende i målet.
Läget i lagen:
Timrå får tillbaka Robert Carlsson, Oscar Sundh och Petri Kokko, men fortfarande är skadelistan lång. Kimmo Lotvonen, Riku Hahl, Timo Pärssinen och Magnus Nilsson är inte aktuella för spel ännu.
Djurgården saknar Jiri Marusak och Morten Ask i bortamötet med Timrå. Teemu Lassila har fortsatt förtroende i målet.
-
- Säsongskort: Ja