Mora IK - Djurgårdens IF, 11/1 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hur som helst så känns allt mycket mer positivt nu än förut..
Ja tror mora kommer vara rädda för att förlora matchen och spela lite avvaktande
Algot2003

Inlägg av Algot2003 »

Vi kan ta dom.....

Men då krävs en sjuhelvetes inställning. Bara inte grabbarna är styva i korken nu efter segern mot fbk.

Tycker vi är ett bättre lag och ska slå dom. Men som sagt det gäller att vi gör jobbet till 100 %
Användarvisningsbild
Örebroarn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Örebroarn »

Lee Harvey Oswald skrev:Innan vi kissar ner helt av upphetsning efter bortasegern mot FBK måste vi ändå komma ihåg att Kaffe-Klubben hade 10-0 i skott en bit in i 1:a perioden.Med normal utdelning där så hade det kanske stått 2-0 till FBK, tveksamt om DIF vänt till 5-2 seger då.

Alltså måste DIF fortfarande upp ett snäpp i inledningen av bortamatcherna (skridskoåkning, passningstempo, rörlighet), då kan vi kanske sno med oss nån poäng från Mora.

Tips:
Mora-DIF 2-3(SD)
jag var på FBK-DIF matchen och kan säga att skotten i inledningen av FBK var tama och ofarliga. Men som sagt. Hade Lassila spelat som i början av säsongen hade dom slinkit in. Men jag tror att Djurgården kommer att bli stärkta av detta och sätta dit dalmasarna. 1-3 till DIF
Användarvisningsbild
Kid Notorious
Säsongskort: Ja

Inlägg av Kid Notorious »

Det ska bli jävligt kul och spännande att åka dit.
Vi är nu minst en full bil (fem pers), som åker upp imorrn.
Användarvisningsbild
odburt

Re: Mora IK - Djurgårdens IF, 11/1 2007

Inlägg av odburt »

Funderade på om det inte är dags för Larsson att vakta kassen nu? Lassila har spelat mycket och jag tror inte Daniel gör sämre ifrån sig än vad Lassila gjort mot Färjestad och Frölunda.
I mina ögon är det en blivande stormålvakt som borde vara självskriven förstemålvakt.
Användarvisningsbild
Jack Daniel

Re: Mora IK - Djurgårdens IF, 11/1 2007

Inlägg av Jack Daniel »

odburt skrev:Funderade på om det inte är dags för Larsson att vakta kassen nu? Lassila har spelat mycket och jag tror inte Daniel gör sämre ifrån sig än vad Lassila gjort mot Färjestad och Frölunda.
I mina ögon är det en blivande stormålvakt som borde vara självskriven förstemålvakt.

Eh... Du har missat de sista matcherna med Lassila? :roll:
Varför ska han bytas ut nu???

Nej han är i GRYM form och kommer bli bättre och bättre.
Mot Mora ska bästa laget självklart spela, grymt viktig match!

Larsson har haft massor med chanser och gjort det riktigt bra stundtals, men också varit ojämn och en förstamålvakt är han inte i dagsläget.

D.I.F.
micke_1891

ok

Inlägg av micke_1891 »

En annledning till att Lassila är grym är ju för att han inte fått spela. Och när han spelare blir petad en eller flera matcher blir det som en tändvätska liksom att nu jävlar ska jag visa vad jag går för. Detta är ju då rent generellt visa går ju ut i tidningarna och gråter. Så jag skulle nästan säga att Larsson borde få starta mot Mora men bäst vore nog om han får vänta tills HV71 hemma.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Användarvisningsbild
Jack Daniel

Inlägg av Jack Daniel »

Om Larsson spelade dåligt sista matchen, så kan han möjligtvis provas.
Annars är risken överhängande att han är ojämn igen.
Grabben är 20 år. 8)
Användarvisningsbild
mforce

Inlägg av mforce »

Ja, det vore sannerligen en konstig signal att sända till Lassila om han inte får stå mot Mora. Har varit superbra i flera matcher och får inte stå i den kanske viktigaste matchen... killen skulle ligga sömnlös i veckor och undra varför.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Klart Lassila ska stå i morgon..Han är i form
Användarvisningsbild
Kire

Inlägg av Kire »

Sidney Crosby skrev:Matchen sänds på canal+ :)
Det var väl ändå på tiden!!! Senast dom sände en DIF-match var väl i början av säsongen.
Fattar inte vrf man inte valde Djurgården mot Färjestad igår...Undrar allvarligt vem det är som väljer matcherna på Canal+.
Vem som helst kan sticka upp, men vi är nummer ett!
Saint-Adam

Inlägg av Saint-Adam »

DIF har bra självförtroende efter FBK-matchen och vinner med 2-0 :)
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

mforce skrev:Ja, det vore sannerligen en konstig signal att sända till Lassila om han inte får stå mot Mora. Har varit superbra i flera matcher och får inte stå i den kanske viktigaste matchen... killen skulle ligga sömnlös i veckor och undra varför.
Kanske ska han stå mot Mora, men han har haft ett ruggigt flyt nu, Larsson är normalt säkrare och skulle vara grymt taggad om han fick lira en så viktig match.
Jag tar hellre en sömnlös Lassila och ser Larsson storspela än tvärtom. Larsson har inte lirat sedan Brynäsmatchen den 21/12! Han om någon tappar självförtroendet och ligger somnlös efter att ha varit förstaval och sett bra ut mestadels! Det var inte Larsson som släppte in 4 puckar hemma mot LHC.
Å andra sidan tror jag att Challe och Säcken ser vem som är hetast i nuläget och det är väl det viktigaste.
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Sidney Crosby skrev:
odburt skrev:
MAP skrev:DIF har dock haft ruggigt svårt mot Mora. Ingen seger borta sen Mora gick upp 2004.
What? Min 6-0-biljett sitter inramad och dessutom slog vi dem med 5-2 första hemmamatchen i år.
Vi har 2-1 på dem.
Där var det jag som var borta, får väl ta den då ;-).
Användarvisningsbild
Original Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Original Frasse »

Kid Notorious skrev:Det ska bli jävligt kul och spännande att åka dit.
Vi är nu minst en full bil (fem pers), som åker upp imorrn.
Och en minibuss+bil. Så då blir vi minst 19 pers.
Sju sorters apa!
Bild
Skriv svar